Hey dames, Hebben jullie van die 'black out' gordijnen op de baby kamer hangen? Wij wonen in een land waar het iedere ochtend om half 6 licht is, en ik ben benieuwd of jullie denken dat de baby straks wel gewoon door zal slapen, of dat jullie aanraden om extra donkere gordijnen op te hangen zodat je de kamer helemaal donker kan maken.
Ik ga geen verduisterende gorsijnen ophangen. Zou als je dat wel doet en je ze overdag in bed legt ze niet dicht doen om het dag en nacht ritme te behouden, maar dat is mijn eigen gevoel. Zelf slaap ik altijd zonder gordijnen, dus t is maar waar je aan gewent bent denk ik.
Wij hebben ook een black out stofje achter de gewone gordijnen, want het gewone stof was super dun. Bij mijn zoon had ik dit ook en voor het slapen overdag deed ik ze dan niet helemaal dicht.
Wij hebben wel verduisterende stof maar meer om ook de warmte niet teveel binnen te laten komen, kamer pal op het zuiden. Maar ben wel van plan om overdag een kiertje open te laten om het dag/nacht ritme te leren.
Wij hebben rolluiken en verduisterende gordijnen. Maar 't was dat ik ze voor een prikkie kon overnemen van de buren die gingen verhuizen, anders had ik ze niet laten verduisteren ivm de rolluiken. Wat dag en nachtritme betreft: hier zat dat ritme er zo in. Ondanks dat Sven altijd in het donker sliep. Ook overdag. Hij slaapt nu eenmaal beter dan. Ik zou ze dus zeker verduisteren, sowieso voor de ochtend.
Ik zou 't ook doen hoor! Lekker als je kindje lekker tot een uur of 8 uit kan slapen ipv elke dag met de dageraad wakker. Wij doen ook vaak de rolluiken in onze slaapkamer overdag een beetje dicht, tot 't schemerig is. En als ze een lang dutje "moet" doen ( Ivm avondplannen bv ) dan maken we 't helemaal donker, heerlijk!
Hier wordt het zomers niet donker 's nachts. Ik heb verduisterende rolgordijnen en verduisterende overgordijnen op de kinderkamer hangen. Toen mijn zoontje nog overdag sliep, maakte ik het ook donker.