Ik zal ff omschrijven hoe de situatie is... ik heb een hele goeie band met mn ouders en kon hier vrij vaak, de band met mn schoonmoeder was niet echt goed meer sinds wij kinderen hebben gekregen, maar dit is uitgepraat en nu gaat t alemaal een stuk beter ! Gelukkig ! Nu is het zo dat mijn oudste best wel rot doet tegem mijn moeder..., doet regelmatig boos en als we daar heen gaan zegt ie vaak ik wil naar oma T. (schoonouders ) toe... Ook als we dan bij mn ouders zijn wil die dan vaak naar huis of wat dan ook.... En wat dit nou is....?! Mn ouders zijn altijd harstikke goed voor mn kids en zit vol liefde voor hun! Ik weet dat t een klein kind is, maar toch heb ik er echt verdriet van ! Zou hij mee gekregen hebben dat t toen niet goed ging tussen mij en mn schoonmoeder en dat hij zich nu verzet ofzo ...? ik kan echt geen andere rede bedenken namelijk ! Wel is het zo dat hij van mijn schoonmoeder veel mag en ze niet echt ''streng'' is , terwijl hij bij mijn moeder ook heel veel mag maar dat mn moeder ook best dingen zegt die hij niet mag , zn broertje duwen, pesten of dingen afpakken, dus iets wat ook echt niet mag ! Ook heeft mijn schoonmoeder zoooooveeeeeel speelgoed (bijna nog meer als dat wij hebben ) en mijn ouders hebben wel speelgoed maar niet zo absurt veel zeg maar... Hebben jullie tips hoe ik hier het beste mee om kan gaan zodat hij wel weer graag naar mn ouders wil! Zit er echt mee !!!! HEeft iemand misschien ook zoiets mee gemaakt ? Sorry voor mn lange verhaal en hoop dat t nog een beetje te volgen is...!
ik denk dat het een periode is... en waar hij zich op dit moment fijn voelt trekt dan wat meer.. tuurlijk is het leuk als je veel mag van de ene oma.. maar weet ook dat wanneer je kindje juist meer de grenzen opzoekt en duidekheid wilt hij vast meer naar je moeder trekt.. ik zou het gewoon laten gaan..jijzelf heb vast ook dat je ene periode meer met die vriendin omgaat en daarna word eht wat rustiger en ga je weer meer met een andere om..
ons zoontje heeft dat ook een tijdje gedaan,bij mn schoonmoeder was het ook leuker want daar stond hij centraal en bij mijn moeder moet hij meedraaien met wat zij aan het doen zijn. Hij deed in het begin ook weleens lelijk tegen mijn moeder. Ik ben meer tegen hem gaan vertellen over mijn moeder,gewoon tussendoor, dat ze mijn moeder is en wat we vroeger voor leuke dingen deden en daardoor is hij haar ook leuker gaan vinden. Nu vind hij ze allebei heel lief. En ik spreek mn zoontje er ook op aan als hij lelijk doet over zn opa`s en oma`s hoor,daar moet hij gewoon respect voor hebben. Succes!
Wat jij nu omschrijft is eigenlijk wat ik bedoel te zeggen !!! Bij mn ouders moet hij mee draaien, ook omdat ze nog 5 andere kleinkinderen hebben en bij mn schoonouders draait alles om hem en mn andere zoontje, ze zijn hun enigste kleinkinderen! Ik heb hem tussen de middag ook verteld dat hij niet zo mag doen ! Ben hier best wel heel verdrietig om geworden en een beetje boos....! Gelukkig dat hij ze nu allebei even lief vind ! Mijn ouders zijn iets ouder als mn schoonouders en merk ook dat mn ouders misschien niet meer de zoveel kunnen als mn schoonouders , het op de grond zitten en spelen! Misschien dat het allemaal mee speelt...?! Hoop iig dat het snel over is want ik vind dit echt niet leuk !! En merk dat mijn moeder zich er ook wel een beetje verdrietig onder voelt, terwijk ze dit niet benoemt of wat dan ook...!
Tja, volgens mij is je kind gewoon eerlijk. Hij vind het bij zn andere opa en oma nou eenmaal leuker en daar komt ie ronduit eerlijk voor uit. Mijn neefje had dat ook. Wou niet naar mijn moeder, maar wel naar zn andere oma. Tja eerlijk gezegd was het daar ook wat gemoedelijker en zachter. Mn zusje kon er weinig aan veranderen.
Vind je reactie nogal apart ..... En het is niet zo dat t bij de een gezelliger is als bij de ander ! En ik zal er ook weinig aan kunnen veranderen denk ik, maar ik accepteer niet dat hij naar doet tegen welke oma dan ook !