Ik heb net de box bodem opgemeten (hij is nog niet gemonteerd en ga ervanuit dat het dus een paar cm kleiner is als die opgezet is) De afmetingen van die bodemplaat zijn 88cm x 73cm. Dus laten we zeggen 85 x 70. Welke maat boxkleed houd ik dan aan? Ik zie niks dat perfect past... Iets groter? of juist toch doorzoeken naar een perfecte match?
iets groter is wel handig hoor, dan krijg je een opstaand randje en ligt baby lekker beschut en valt het speelgoed niet steeds uit de box. Ik had zelf altijd een plastic onderkleed en daarop een boxkleed, lekker zacht voor de baby en het kleed blijft goed liggen.
De maat van jou box is een standaard maat dus je kunt eigelijk elk boxkleed erin kopen. Boxkleden zijn over het algemeen altijd groter dan de box bodem. Er wordt altijd rekening gehouden met 10%krimp in de was. Dus als je precies pas zou kopen is hij na 1x wassen te klein.
10% krimp heb ik ook gelezen. Ons boxkleed is nog niet gewassen (doe ik na de bevalling pas), dus ik weet niet of het 10% krimpt. Zou het echt belachelijk vinden, want dat betekent dat het opeens een kleed van 90x76,5 is ipv 100x85.