Volgende week mag ik bevallen van ons eerste kindje... Het wordt een klein ventje (door 2.5wk groeivertraging) geschat gewicht rond de 2500gr en zal niet groter dan 45cm. Nu is mijn vraag: welke maat is geschikt voor ons kleintje .. Ik heb nu 2 setjes in maat 44 ...maar lijkt me toch iets te klein misschien?... ook heb ik maat 50, maar vindt dit weer zo groot lijken eigelijk. Ik doel een beetje op de eerste dagen na de geboorte, wat moet ik in de ziekenhuistas stoppen? Misschien zijn er dames die hier ervaring mee hebben, en mij zouden kunnen adviseren hierover? Alvast bedankt voor jullie reactie/meedenken!
Als de schatting klopt, dan is maat 44 denk ik wel geschikt...gaat namelijk vooral om de lengte van het kindje. Maar zou gewoon 44 en 50 meenemen naar het ziekenhuis, dan kun je kijken wat er het beste past? Over het algemeen neem je toch meer dan 1 setje mee, ik tenminste wel.
2 maten kleding meenemen naar het zhs. Bv Noppies valt niet zo groot, ook daar zou je dus een 50 van mee kunnen nemen
Ik hoor vaak dat de prenatal maat 44 nog groot valt dus ik denk dat je daar dan wel goed mee zit!! Anders zou ik denk ik toch klein maatje 50 meenemen, als je een los broekje en los shirtje hebt kan je altijd nog omslaan. Ik zou wel zorgen voor rompertjes in twee maten. Mogen jullie wel meteen naar huis dan als je mannetje zo klein is?
Zeker weten maat 44! Onze dochter is 4 weken geleden geboren met 46,5cm maar maat 50 was echt gigategroot, bovendien trok ze haar beentjes op zodat haar voetjes steeds in het kruis van de broekjes zaten. Echt geen gezicht en heel oncomfortabel.
Ja bij Prenatal raden ze me maat 44 af, omdat deze maat voor 7wk prematuur babies is. En daarom twijfelde ik om meer in maat 44 te kopen. Uiteraard neem ik maat 44 en maat 50 mee en meerdere pakjes omdat ik niet weet hoe lang we in het zieknhuis blijven. Maar ga dus toch liever af op ervaringen van andere moeders ipv de winkel, want blijkbaar zal maat 50 nog wat groot zijn voor onze baby... dus ga in ieder geval nog wat rompertjes inslaan in maat 44!
Vriendin van me is bevallen van een kindje van 2900 gram en 48 cm en die pastte zeker nog een paar weken maatje 44 van H&M, prenatal en nog een merk. Dus zeker maatje 44, maar ook een maatje 50 in je tas voor het geval dat!
MN neefje is geboren met 34+4, hij woog 2340 gr en was 48 m lang. Hij heeft zo'n vier weken in maat 44 gezeten. In het ZH gaven ze na twee weken al aan dat ze niet meer speciaal om mt 44 hoefde te vragen (qua kleding cadeautjes enzo) want hij zou al snel in 50 zitten. Toen hij na 4 weken thuis kwam, had hij idd maatje 50 aan.
De prematuurkleding van Prénatal (maat 44) vond ik eigenlijk net zo vallen als maatje 50 van Noppies... Noppies is wat smaller, maar hiervan kun je prima de mouwtjes omslaan of het broekspijpje omslaan. Als ik jou was zou ik niet de maat 44 van Prénatal kopen.....had ik ook voor mijn dochter, maar valt gewoon erg groot en breed!! (onze dochter was 38 cm en 1750 gram, droeg eerst maat 38)
En zijn er nog andere winkels die maat 44 verkopen, weet iemand dat ? ....vindt de keus wel karig eigelijk, wat deze maat betreft!
Ducky beau en feetje hebben allebei maat 44. En het zijn fijne merken met mooie kleertjes, en vooral ducky beau is heel zacht. En vallen allebei mooi voor kleine kindjes. Noppies maat 50 is ook heel fijn maar ik Zou zeker ook een pakje halen in 44. Zo jammer als de kleertjes veel te groot zijn. Maat 44 prenatal is inderdaad heel wijd. Dat zou ik nu niet meer kopen, maar toen was er nog niet zoveel keus.