pijnlijk piemeltje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door gemke, 4 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gemke

gemke Niet meer actief

hoi
    onze mike is 4 jaar en klaagt sinds een paar dagen dat zijn piemeltje zeer doet ik heb de voorhuid iets naar achter gedaan (oefenen ze al een tijdje op of dat goed kan) dat gaat redelijk maar de voorhuid is nog niet helemaal los en op de plek waar het dus nog niet helemaal los is is het nu ook rood en dat doet dus ook pijn
    ik ga morgen met hem naar de huisarts
    maar was nieuwsgierig heeft iemand hier ervaring mee:(
    groetjes gemma

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    piemel pijn wel.mijn zoontje is jonger dus doe ik niets met voorhuid. hij had eerste keer schimmel infectie. nu n paar maanden later piemel ontsteking helaas. we hebben nu een ab kuur. pfff. rodigheid en pijn betekent altijd wat helaas. beterschap.

3. chocolaatje

chocolaatje Niet meer actief

Ja, mijn zoontje had eens een schimmelinfectie. Heb er toen een zalfje voor gehad van de huisarts. Wat ook goed helpt is een bad met Badedas (original) elke dan min. 10 min.

4. gemke

gemke Niet meer actief

wat bedoel je we doen niks met de voorhuid bedoel je kijken of het los zit
    bij ons deden ze het bij het cb en toen vroeg ik waarom ze dat deed
    toen zei ze dat zodra dat los is je het goed schoon moet houden ivm bijv schimmels en ontstekingen
    ik let er dus wel extra op dat dat goed gebeurd
    hoe oud is je zoontje als ik vragen mag

5. gemke

gemke Niet meer actief

we hebben helaas geen bad en ook niet iets wat erop lijkt hahaha ...hij wast het zelf wel heel goed hij haalt dan ookd e voorhuis naar achter zo ver als dat kan dan en poetst hem goed zoals ie zelf zegt juist om te voorkomen dat ie dus schimmel oid krijgt spoelt ook goed na ik denk zelf dat het komt omdat er dus urine achterblijft door dat ie een ballonnetje plast en dat gaat irriteren ben benieuwd wat de ha zegt morgen

6. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ja precies.hij is 2,5 jaar en piemel is volledig in de voorhuid, zit ook vast, komt dus helemaal nooit te voorschijn. volgens ha is dat normaal vr zijn leeftijd.dus we trekken het niet naar achter om t schoon te maken. als het goed is wordt het losser met 4 jaar of zoiets. nu nog smalle voorhuid.
    hij zit ivm ontsteking in een emmer water zodat het schoner wordt. pfff. en schijnt goed te zijn tegen pijn.

7. gemke

gemke Niet meer actief

mijn tweeling is nu bijna 5 jaar en bij deejay zit het wel goed helemaal die zijn voorhuid is los moet wel zeggen dat zijn voorhuid korter is dan die van zijn broer dus was eerst bang dat hij juist problemen zou krijgen maar integendeel (en ja ze hebben ondanks het tweeling zijn 2 totaal verschillende piemeltjes hahaha) bij mike is zijn voorhuid een stuk langer maar als die hem terug haalt zit het aan de rechterzijkant van zijn eikeltje dus nog vast daar is het nu ook rood en doet het zeer ben benieuwd moet om 12:10 bij de ha zijn

8. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    misschien is het aan het los komen?hoop het geen infectie of zo is. best lastig hier met ontsteking. zware ab kuur. moet om 10 min plassen. maar het gaat nu zonder pijn merk ik.

9. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    en hoe is het afgelopen?

10. gemke

gemke Niet meer actief

hij heeft een zalf gehad die ik 2 x daags moet smeren het was na 1 dag al minder en nu vrijwel weg de roodheid was toch een ontstekingkje tis ook echt een ventje hoor zitten we bij de ha (vrouwelijke) zegt ze wat is er aan de hand ...dus voor ik iets kon zeggen zegt ie ...ik heb pijn aan mijn lullo (zo noemt hij zijn piemeltje) hij wipt hem zo uit zijn broekie en zegt tegen de ha kijk maar eens hup voorhuidje naar achteren en de ha laten inspecteren ...de ha moest er wel erg om lachen ik minder want vond hem wel erg vrij daarin maar ja kleine kindjes he ...hij is zoiezo wel erg makkelijk met dokters ook nergens bang voor hoewel hij wel altijd vraagt of dat de dokter prikjes heeft ...maar goed is ook al 3x geopereerd geweest keel en neus amandelen buisjes en 2 abcessen in zijn hals verwijderd die schrikt er allemaal niet meer van stoer ventje

11. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    wat vr een zalf heb je gekregen?hydrocorti of zoiets?

12. gemke

gemke Niet meer actief

pff daar vraag je wat ben vandaag weer geweest bij de ha omdat hij gister hysterisch wakker werd want het plassen deed pijn ..
    nu heeft de ha weer een ander zalfje gegeven een sterke hormoonzalf volgens mij hydrocortison met nog wat er achter eigenlijk hetzelfde als wat er voor eczeem word voorgeschreven daar moet zijn verkleefde velletje aan zijn eikeltje dunner van worden en dan loslaten ik ben benieuwd

13. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    hmmm. dat is denk ik dat het toch aan het los laten is en dat gaat niet zonder pijn. daar had onze ha ook over als mijn zoontje ouder is dan kan dat n oplossing bieden vr smalle voorhuid. ik wist echt helemaal niks over peimel problemen bij jongentjes. ze hebben er wel last van helaas. straks moeten ze ook leren staand te plassen. hoop het bij je zoon snel weer beter is!

Deel Deze Pagina