Zijn jullie kindjes ook vaak verkouden?

Discussion in 'Verzorging' started by Jette, Sep 25, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    Hallo meiden,

nou het is weer zover, dominique is ALWEER verkouden, wordt er helemaal gek van, is de vorige verkoudheid net voorbij begint de volgende nu inclusief snotneus!
    Zo zielig ze moet veel hoesten en het snot loopt uit haar neus, heb zelfs getwijfeld of ik haar naar de creche zou brengen.
    Maar toen ik belde zeiden ze dat ik haar "gewoon" kon brengen, ja en zo komen er natuurlijk veel meer zieke kindjes.

Zijn jullie kindjes ook vaak verkouden?

Ben ik de enigste nee toch? ik zit te denken om met haar naar de HA te gaan omdat ze vaak verkouden is heeft dit zin denken jullie?
    Nu moet ik volgende week naar het bureau, kan natuurlijk ook daar even laten luisteren daar is ook een arts aanwezig.

Wat doen jullie, ik smeer luuf (rug/borst/ onder neus) druppels van VSM.
    ze heeft wel goed geslapen vannacht gelukkig maar, maar toen ze vanmorgen wakker werd moest ze veel hoesten!

Henriette

2. wuppie

wuppie Bekend lid

Jul 16, 2006
    621
    0
    0
    hai hai,

Hier hetzelfde probleem. De ene verkoudheid is nog niet weg of de volgende is er alweer.
    Smeren met luuf, doorgesneden ui onder bed, neusspray, druppels van VSM, 's avonds stoombadje. En dan gaat het weer over en is het wachten op de volgende verkoudheid.
    Wat ik gehoord heb is dat het niet erg is voor een kleintje, ze bouwen zo heel wat weerstand op.
    Wat alleen hier wel opvalt is dat het is begonnen na de overstap van de nutrilon standaard nr. 1 op de Friso standaard 2 opvolgmelk. Misschien dan toch de immunofortis van de nutrilon aan het missen?

gr.
    wup

3. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    hey wup,

hadden wij al niet vaker met elkaar "gesproken"?

bij ons is het begonnen met 6 maand en 1 week nu weet ik dat ze tot 6 maanden de bescherming hebben van mamma nou dat zou kunnnen ze is nooit ziek geweest en ze was net zes maanden en ja hoor de zesde ziekte en aaneensluitende verkoudheden, waardeloos, niks aan.
    Had laatst een groter zwembroekje voor haar gekocht maar volgens mij krijgt ze die niet aan voor ze weer hersteld is is ze daar al uitgegroeid.

nou ja is niet anders, dat van die ui heb ik nog niet geprobeerd, wil het wel maar mijn man is er geen voorstander van hij is bang dat onze kamer er helemaal naar gaat stinken, nou en zeg ik dan alles in het belang van onze dochter toch?
    Ik vraag me wel af of je zo lang druppels mag geven, ben er vaak net een dag of wat mee gestopt en dan kan ik er weer mee beginnen.
    Nu heeft ze er ook nog een behoorlijke snotneus bij!

En dan begin ik te twijfelen, leg ik haar te veel op de tocht, kleed ik haar niet warm genoeg (krijg vaak commentaar van mijn moeder dat ze een muts op moet etc. etc.)

Nou ja we zullen er weer door moeten, weer een week voor de boeg van onrustige nachten, hoesten en snot wat is het moederschap toch heerlijk he ;) !

Henriette

4. wuppie

wuppie Bekend lid

Jul 16, 2006
    621
    0
    0
    hihi,
    ja, het moederschap is genieten (nou ja, meestal wel......)
    enne, we hebben mekaar vaker gesproken hoor!

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Hier ook een meisje dat constant verkouden is, komt denk ik doordat ze naar het kdv gaat, niets aan te doen en volgens mij ook niet erg. Maar je kan toch wel met haar gaan zwemmen als ze verkouden is?

6. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    mag dat dan wel als ze verkouden is snoopy, ik dacht dat je dan beter niet kon gaan zwemmen!

ben vanmorgen eerst met dominique naar de HA geweest, toen ik haar gisteren van de creche haalde had ze waterogen, snotneus en steeds hoesten dus heb direct een afspraak gemaakt, vannacht heeft ze redelijk geslapen, ben er twee keer uit geweest om haar wat te drinken te geven.
    Nou ze heeft dus een "gewone" virusinfectie die kindjes gemiddeld 12 x per jaar krijgen, hoesten is iets goed, dan hoest ze het slijm op, de longen zijn beluister, oren bekeken, keel.
    Verder vondt de arts haar en heel attent en opmerkzaam meisje.
    Heb een inhalator gekregen daar moet ik haar 3x per dag mee stomen zodat de luchtwegen mooi schoon worden.
    Nou ben toch blij dat even gegaan ben, ben nu wat geruster!

Henriette

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik kan natuurlijk ook niet zien hoe verkouden Dominique is, maar Eva heeft erg last van een snotneus, hoest vooral 's nachts aardig en is ook hees. Gaat een beetje op en af. Zolang ze even druk en vrolijk is als altijd, maak ik me geen zorgen. Zwemmen mag volgens mij wel gewoon, niet bij koorts lijkt me, maar bij een 'gewone' verkoudheid wel hoor. Baby's zijn misschien wat kwetsbaarder, maar kunnen heel wat hebben. Verkouden zijn hoort er gewoon bij, zeker als ze naar het kdv gaan.

Fijn dat je iets hebt meegekregen en vooral dat je wat geruster bent. Ik heb zelf altijd zoiets van, het gaat vanzelf wel een keer over. En bij Eva moet ik echt niet met zo'n inhalator aankomen, die wordt dan echt helemaal hysterisch. Wordt ze al als ik het snot van haar neus wil afvegen... Ik zou het niet eens voor elkaar krijgen.

8. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Ja hier hetzelfde hoor... Hij is nu zelfs al 2 weken aan een stuk goed verkouden! En door het hoesten kan hij dan weer moeilijk in slaap komen...

Ik gebruik ook luuf voor zijn rugje en borst. Verder had ik druppels van de dokter maar die mag je maar 5 dagen gebruiken. Het is dan ook niet dat zijn neusje dicht zit, het loopt er gewoon uit.

Hebben jullie kindjes dat ook (vooral 's morgens) dat als ze niesten er een hele lange snottebel meekomt? :oops: haha.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ja hoor, hier 's ochtends vaak haar hele gezicht onder het snot en ik zuig haar neusje dan grondig uit en er lijkt dan geen eind aan te komen!

Vandaag maar weer zoutoplossing gemaakt, Bisolvon en Luuf gekocht en het gaat al wat beter!

10. Channie

Channie Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    Ik noem het maar het leed dat KDV heet!

Giovanna is tot ze anderhalf was namelijk niet naar een kdv geweest en ze was ook echt haast nooit ziek. Ja 1 keer maar toen was ze ook ernstig ziek.

Ze gaat nu sinds een week of 6 naar het kdv en idd de ene verkoudheid is nog niet weg of de andere komt alweer om de hoek kijken.

Ze is nu dus ook weer zo snotterig en hoesterig. Ik heb haar vanavond in bad gezet en de hele hete douche aan gedaan en zo dus laten stomen en ik moet zeggen dat ik der bijna niet hoor hoesten! Oohja en we smeren luuf en hebben druppels van vsm.

Groetjes Channie

11. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    Ben "blij" te lezen dat er veel meer kindjes zijn die af en aan verkouden zijn, moet zeggen dat dominique nu weer de goede kant op gaat, meestal hoest ze s'morgens bij het wakker worden een aantal keren en overdag een paar keer maar het echte hoesten s'nachts is er gelukkig van af.
    Nu hebben echter pappa en mamma het te pakken, maar hopen dat ze nu niet weer ziek wordt van ons!

Ik moet zeggen dat de inhalator die we gekregen hebben ook wel lijkt te helpen, ik doe niet het mondmasker op maar als ze ligt te spelen in de box hou ik het mondstuk voor haar gezicht, ze vindt het wel lachen die koude lucht in haar gezicht.
    Gisteren nadat ik had gestoomd moest ze niezen en daar kwamen me toch een slierten snot uit beide neusgaten niet normaal :confused: ik wist niet dat zo'n kleintje zoveel snot kon produceren!

Maar in ieder geval gaat het hier weer een stuk beter!

Henriette

Share This Page