Hallo Onze zoon heeft rare vlekken. Eerst heel klein te verwaarlozen zo klein. Maar het wordt groter. Het lijken rode vlekken, maar als je het ziet is het meer een bloeduitstorting. Met rode vlekken en wat blauw erom heen. Hij heeft zich niet gestoten. En het zit op een vreemde plek. Zie foto heel lastig op de foto te zetten. Is al ongeveer 1 week zo. Hij is niet ziek verder. Alleen extreem moe. Weet iemand wat dit is? Alvast bedankt
Als het niet weg te drukken is, toch iets om de ha voor te bellen denk ik. Ook al zit het er al een week.
Ik kan het niet weg drukken. En de rode vlekjes zijn in het echt paars/blauw. Krijg het gewoon niet goed op de foto. Moet ik het weekend bellen. Of maandag naar de eigen huisarts? Hij is verder niet ziek.
Dan zou ik toch even bellen om te overleggen. , niet weg te drukken vlekjes is wel een alarmbel, beter voor niks bellen dan....
Ik vind plekken die op bloeduitstortingen lijken en een kind wat extreem moe is, reden genoeg om de huisarts/HAP te bellen.
Dat vind ik ook. Ik zou wel willen weten waar de plekjes zitten. Evt afknelling. Het kan ook wijzen op een stollingsafwijking. Ik zou zeker maandag naar de huisarts gaan en dan vooral de combinatie van extreme moeheid. Sterkte!
De plekjes zitten op zijn billen achterkant. Boven in. Moeilijk uit te leggen je moet het zien. En in de nek. Plekken die niet kunnen komen door vallen of stoten. Plekken waar het zit zijn raar. Heb overleg gehad. Moet het aan kijken. Heb er geen goed gevoel over. Mede doordat het zich heel langzaam uitbreid. Lijkt echt raar. Puntige bloeduitstortingen. Kan ze niet weg drukken. Eerst heel klein. Nu zo groot als een kiwi. En hij is steeds erg moe, bleek en gaapt veel. Ook eet hij minder. En is hij heel dwars. Hij is niet zichzelf, maar ook niet ziek. Ik ga zeker maandag heen. En eerder als ik het niet vertrouw. Hoop dat het spoedig maandag is.
Geen koorts dus ? Ik zou me ook zorgen maken. Als het erger wordt en je vertrouwd het niet zou ik de HAP gewoon terug bellen. Zeker als hij ook zieker wordt ! Ik heb even gemist hoe oud je zoontje is ?
Geen koorts. Hij is 2,5 onze zoon. Ik hou hem goed in de gaten. En gaat het niet goed. Wordt het nog erger. Dan bel ik meteen weer.
hm 2,5 jaar vind ik nog wat jong om echt te vertrouwen dat je het goede antwoord krijgt als je vraagt of hij ergens pijn heeft.. hopelijk is het niets..
Dat is inderdaad heel lastig. En ze wijzen dan vaak iets anders aan bij pijn. Hij is wel vreselijk huilerig de laatste tijd. Janken om niks. We zeiden steeds al hij kon wel wat onder de leden hebben. Ja en die moeheid. Bleek In uit het niets en dan ook heel erg gapen. Hij is absoluut niet zichzelf. Hoop ook dat het mee valt. En het niet iets ergs is.
bleekheid en gapen wijst bij volwassenen nogal eens op een te laag bloedsuiker.. Heeft hij voldoende gegeten vandaag ? Maar goed dat kan de vlekjes dan weer niet verklaren
Zou gewoon morgen naar de HAP gaan? Weet het niet hoor, maar hier zijn ze altijd heel toegankelijk als het om je kind gaat, en ze willen haar altijd zien, nooit alleen telefonisch. Hoop dat het meevalt! Klinkt raar en vervelend ook
Dat heeft hij niet alleen vandaag. Dit heeft hij ook al langer. Heb wel aan de suikers gedacht. Zou best kunnen, maar inderdaad past niet bij de vlekken. Zit er morgen bij de hap weer een andere arts? Snap dat nooit bij de hap. Bel zo wie zo morgen als ik het niet vertrouw. En hoop dat het mee valt.
Ik vind het niet fijn dat het jou niet lekker zit. Moederinstinct is er om serieus genomen te worden. Ik zou morgenvroeg direct weer bellen en eisen dat ze hem onderzoeken.
Ik wou hetzelfde zeggen! Dat jij als mama het idee hebt dat er iets mis is. Ik zou morgenvroeg bellen en vragen of je langs mag komen! Straks is er toch wat en voel je jezelf schuldig! Sterkte!