Maat fiets - Lengte 1.25m

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Chaos, 22 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chaos

Chaos Actief lid

5 apr 2014
    269
    0
    0
    Hi Dames,

Even een vraagje :).
    Volgende maand is mijn dochter jarig en krijgt ze een nieuwe fiets (haar huidige 16inch fiets is nu echt te klein) ik weet alleen niet zo goed welke maat ik het beste voor haar kan kopen.

We zijn naar de fietsenwinkel geweest en daar heeft ze een 18inch en 20inch geprobeerd. Op de 18inch fietst ze zo weg, de 20inch is nog wat lastiger.

Zelf wil ze een echte grote fiets, oftewel 20inch. Alleen ben ik dus bang dat ze daar nog helemaal niet goed op kan fietsen. Aan de andere kant hoop ik wel dat ze minimaal 2jaar met deze fiets kan doen (dure hobby, elk jaar een nieuwe fiets). Dus wat is wijsheid denken jullie? 20inch of toch maar gewoon voor 18inch gaan?

Ze is ongeveer 1.25m.

Alvast bedankt voor de tips :)

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij hebben toen gekozen voor 20inch. Was even wennen (logisch ook wel na een veel kleinere fiets natuurlijk ;)), maar na een weekje was het helemaal goed.

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm onze dochter is 1.18 en fietst zonder enig probleem op een 20".

Je moet even de binnenbeenlengte opmeten.
    Die is veel belangrijker dan de totale lengte.

(Al heeft ze ook nog eens geen lange benen dus tenzij jullie dochter echt hele korte pootjes heeft zou ik zeker niet voor 18" gaan.)

Als ze met d'r benen bij de grond kan... Is dat wegfietsen een kwestie van een paar keer doen en dan lukt het daarna ook wel.

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Fietsenwinkel zei letterlijk: ik verkoop je met heel veel plezier een 18" en dan over een half jaar alsnog een 20". Geen probleem!

Dus toen toch maar braaf geluisterd naar doe meneer die er toch verstand van zou moeten hebben.
    En ze fietst nu als een speer.
    (En meteen daarna groeispurtje dus blij dat ze die grotere fiets heeft!)

5. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Wij kwamen zelfs op een 22 inch uit met onze dochter, ongeveer even lang. Maar zij heeft lange beentjes, dus tja ik zou zeker 20 inch minimaal nemen

6. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier 122 cm en we hebben vorige week een 20 inch gekocht

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Ik zou ook voor een 20 inch gaan. Onze dochter is ongeveer 113 cm, een stuk kleiner dus, en we hebben voor haar laatst een 16 inch gekocht. 18 inch had ook gekund, kon ze ook prima op fietsen, alleen kon ze daarbij naar ons idee niet goed genoeg met haar voeten bij de grond (ze fietst nog niet los), dus zijn we toch voor een 16 inch gegaan. Maar omdat zij dus al op een 18 inch zou kunnen (en een vriendinnetje van haar, wat iets kleiner is, ook al op een 20 inch fietst), zou ik in jullie geval zeker voor een 20 inch gaan.

8. Chaos

Chaos Actief lid

5 apr 2014
    269
    0
    0
    Bedankt voor alle reacties!
    Mijn twijfel is weg, we gaan voor een 20inch!

Nu nog een leuke fiets vinden, tot nu toe heeft ze altijd Loekie gehad maar daar hebben ze weinig keus voor 20inch.

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    123 - en een 20 inch fiets... Volgend jaar zéker een nieuwe nodig. Maar ik heb deze vorig jaar voor 15 euro op Koninginnedag gekocht. Op de markt. Nieuw mandje erbij uit de fietsenwinkel. Op de rommelmarkt nog een nieuwe fietstas voor 2 euro en voor 35 euro was ik klaar. Het mandje was duurder dan de fiets!

Ik vind deze leeftijd nog prima voor 2e handsfietsen. Ze groeien nog steeds zo hard. Dochter zit juist weer in een spurt en weer een ruime cm per maand de laatste 3 maanden...

10. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Zou echt voor 20 inch gaan. Wij hebben net een 20 inch voor mn oudste (1m22) gehaald. Hier fiets hij heel goed op. Hiervoor had hij een 18 inch, maar deze is na 1,5 jaar wel wat te klein en zn broertje van 4,5 (1m14) fietste zo weg op de 18 inch.

11. Tamio

Tamio Niet meer actief

Mijn dochter is 1.27 en heeft een 22 inch fiets. Maar 24 inch zou ook al best kunnen. 20 inch lijkt mij al best klein zelfs.

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Onze oudste is 128 cm en hij heeft een 22 inch Batavus snake.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.203
    35.926
    113
    Ik zou ook voor de 20 inch gaan. Zeker niet de 18 in elk geval. Mijn zoontje heeft afgelopen september een 20 inch fiets gekregen (was toen iets van 118cm). Hij kon op de laagste stand net bij de grond, was eigenlijk nog iets te groot voor hem zelfs. Nu is het zadel al weer omhoog gezet, hij is nu 1.22. Ze groeien nog zo snel op deze leeftijd.

Deel Deze Pagina