maat fiets

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door M@r10e, 4 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. M@r10e

M@r10e Actief lid

16 nov 2009
    111
    0
    0
    Beste iedereen

Mijn dochter is qua lengte gemiddeld heeft broekmaat 98 shirt 104.
    Nou wil ik een fiets kopen via internet 14 inch.
    Nou hoor ik van diverse dat ze daar te klein voor is maar ik ben bang dat ze binnen no time 12inch te groot voor is.

Groetjes

2. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Lijkt me niet te groot hoor, mijn dochter heeft ook al een aantal maanden een 14 inch en die is zo'n 104 cm groot. (kledingmaat 104)

3. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Ik zou eerder voor een 12 inch gaan.
    Anders kan ze nog niet met dr voeten bij de grond en kan ze ook niet zonder zijwieltjes leren fietsen.

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    14 inch is groot zat iig!

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn dochter is ongeveer net zo groot en zit in 98/104. Maar ze heeft toch echt een 12" omdat ze anders niet met haar voten bij de grond kan. Afgelopen zomer wilde ze al dolgraag zonder zijwielen fietsen, maar dat lukte echt niet omdat ze alleen met haar tenen bij de grond kon. Nu kan ze met 2 voeten plat op de grond. Op een 14" zou ze misschien wel passen qua pedalen, maar ze zou niet zonder zijwielen kunnen. Hier rijdt ze voorlopig nog wel een tijd op haar 12".

6. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    MIijn zoontje heeft ook een 12inch, dezelfde reden als hierboven.
    Ze moeten bij de grond kunnen, zelf op en afstappen etc.
    Als je eht zonde vind, koop je 2 hands ofzo?

7. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Mijn dochter heeft maat 104/110 en wij moeten echt een grotere fiets. Haar 12 inch fiets is echt te klein. Ze heeft er wel op leren fietsen zonder zijwielen en daarbij was het wel een voordeel dat ze goed bij de grond kon. Maar haar vriendin heeft leren fietsen op een 14 inch fiets en die fiets ook als een malle.
    Ik zou nu geen 12 inch meer kopen als ik jou was.

8. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

denk dat bij die maat je kindje makkelijk op een 14 inch past hoor. Op de site van Loekie stond bij die maat 12/14 inch. Sommige kindjes hebben als mijn zoon lange benen. Mijn zoon heeft nooit een 12 inch gehad. Die kreeg met zijn 3de verjaardag een 16 inch. Met zijn 4de verjaardag was hij veel te groot voor die fiets,dus kreeg een 20 inch,ook daar is hij te groot voor,over 3,5 maand word hij 5 en krijgt hij een grotere fiets,hij is al 1m31 dus denk dat het een 24 of 26 inch word,modet nog ff passen welke past.

9. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier wel 12 " bij 3 jaar en maat 104/110 hij kan net met zijn benen bij de grond , met zadel op laagste stand.

Denk dat het verstandig is toch even te passen met haar, geen kindje is hetzelfde gebouwd. Colin heeft een lange rug en dus kortere benen bijv.

Deel Deze Pagina