Hoe dit aanpakken (zindelijkheid)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mgeul84, 7 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    790
    116
    43
    Ik heb een dochter van 3 jaar. Vanaf haar tweede zijn we rustig aan begonnen om haar oo het potje te laten wennen. Dit ging erg goed, ze vond het maar wat leuk om te plassen op het potje. Echter na diverse volle stickerkaarten, wil ze nu helemaal niet meer. Niet op het potje, oo de wc, ze gaat al gillen als je vraagt of ze wil plassen. 'S nachts is regelmatig de luier droog of zo goed als, maar willen plassen: nee hoor. Ook haar zonder broek/luier laten lopen heeft geen effect. We proberen haar uit te leggen dat ze het toch echt moet proberen, maar zonder succes.
    Moeten we haar toch regelmatig op het potje/wc dwingen of maar helemaal stoppen? Help!

2. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Onze dochter is wel jonger maar geeft ook niets om het potje of de toilet. Ik wil de zindelijkheid zo min mogelijk forceren. Breng het wel eens bij haar naar voren maar als ze laat merken er niets mee te willen dan ga ik er ook niet mee door.

Ik zou het dus niet forceren en niet te vaak ter sprake brengen. Gewoon weer een luier om( snap dat het miss voelt als weer van voren af aan beginnen). Als je dat een tijdje hebt gedaan kun je miss weer voorzichtig het potje introduceren. Miss samen een boekje lezen over plassen op het potje of de pop die ook het potje plast. Zelf een mooie onderbroek uit laten kiezen. Maar voor nu zou ik het even laten rusten

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Nee bij echte strijd niet doorzetten maar even de luier aan, zindelijkheid is een machts middel en je kindje heeft hierin de macht ( Met problemen als obstipatie en buikpijn als gevolg als jij de macht probeert te pakken )

Maar waarom stickers? Als er geen problemen waren? Bij een normaal iets hoef je toch niet te stickeren? Dat doe je toch pas zoals straks als ze weer even rustig is "Als je op de po plast mag je een sticker, we weten dat je het kunt en belonen je nu ervoor?"

Deel Deze Pagina