Wie herkent dit. Finn is sinds 4 weken 's nachts 1 of 2 keer wakker zo rond de klok van 10 uur en 4 uur. De eerste 3 weken dachten we dat het te maken had omdat hij ook ziek was en door het hoesten wakker werd. (had achteraf een luchtweginfectie, in die tijd heeft hij wel 4 dagen verhoging gehad) Ik smeer dan zijn tandjes in (sinds 1 week komen er 2 door) en zijn speen en vaak gaat hij wel slapen, maar soms duurt het wel meer als 2 uur. Finn heeft verder geen last van spuitbroeken, schrale wangen en dat soort dingen. Hij is wel heel erg hangerig en wil eigenlijk overdag nergens anders slapen dan bij ons. (behalve in de auto want dat wiegt lekker) Weet iemand of dit patroon te maken heeft met een sprongetje? Tandjes?
tandjes of sprongetje, of een combinatie haha evy heeft het ook heel erg gehad en nu nog af en toe.. denk dat het vanzelf wel weer minder word .. probeer hem s avonds in bad te doen, met lavendel badschuim ofzo.. hier helpt dat soms wel, dan word ze lekker moe/
Ik zit met Cecile net zo! De kleine meid heeft altijd lekker doorgeslapen sinds 3 weken is ze steeds tegen uur of 5 smorgens wakker. S,avonds drinkt ze meestal haar laatste fles helemaal leeg en is ook een papfles. Maar ze gat eigenlijk gewoon spelen dan of jengelt wat als ze haar teletubbie kwijt is en geeft haar de speen dan is het even stil of als ik geluk heb slaapt ze direct verder maar meestal moeten we er nog een paar keer uit. Ik heb echt geen idee hoe dat ineens komt, misschien inderdaad doorkomende tandjes of iets met de ontwikkeling te maken.
Heel herkenbaar vaak wordt Sophie echt krijsend wakker,wrijf over haar borstje en ze wordt rustig,soms moet ik wel 5 keer lopen 's'nachts,pff.... Ze heeft dit al een aantal weken,zo gaat het weer een paar nachtjes goed en zo weer niet. Ben ook benieuwd wat dit is...? Groetjes,
Vigo doet dit ook sinds een week... (en wij maar denken dat die 7 uur 's ochtends wakker worden er zo lekker in zat ) Als ik het zo bekijk met de antwoorden en de leeftijden hier, zal het wel met de ontwikkeling te maken hebben. Hmmzz... toch hoop ik dat het snel weer voorbij gaat
Hier ook zo.. hij word nu meestal rond een uur of 5 wakker en begint gelijk te huilen. ik geef m zijn speentje, waarna hij nog wel doorslaapt.. Hij sliep altijd tot minimaal 8 uur.. Omdat ze ouder worden kunnen ze misschien ook dromen, misschien ligt het daaraan.. Of het welbekende "sprongetje".. Liefs Faith
Hier ook herkenning, Daan maakt er de laatste weken een gewoonte van om 's nachts rond 3 uur en rond 5 uur wakker te zijn. Ik dacht in eerste instantie dat het van de honger was, omdat ik op dat moment bezig was de bv af te bouwen. Maar nu hij volledig op flesvoeding zit en dus zeker weten genoeg drinkt, doet hij het nog steeds. Nu heeft hij geen speentje maar duimt hij, dus hij is over het algemeen weer snel stil. Maar ik word er toch wakker van. Naar hem toegaan en troosten doe ik alleen als hij echt huilt. Sprongetje, zeg ik (staat ook in Oei, ik groei trouwens). Groetjes, Wendy
Ik denk ook een srpongetje hoor..Daan heeft het wéken gehad, de laatste paar nachten wordt het steeds beter Nu hopen dat het zo blijft..hihihi...eindelijk weer een beetje normaal slapen!
Hier toevallig sinds 3 dagen... Hij sliep altijd (al zeker dik 2 maanden) van 19:00 / 09:00! En ineens om 5 uur wakker en alleen stil te krijgen met de fles die hij dan ook helemaal opdronk. Gelukkig werd hij vanochtend pas om 08:00 uur wakker, dus hopelijk blijft dat ook zo!