Meivakantie Frankrijk…ervaringen en tips gezocht

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Nikki23, 7 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Ik wil dolgraag in de 2e week van de meivakantie de warmte wat opzoeken, maar mijn man wil geen vliegvakantie boeken in de huidige situatie.
    We willen een week weg, en zat aan (zuid-) Frankrijk te denken, op een camping.
    Heeft iemand hier ervaring met een vakantie in Frankrijk in de meivakantie? Qua weer/ temperatuur/omgeving en waar in Frankrijk waren jullie toen?
    Is het te doen qua reis? We willen wel in 1 dag erheen kunnen rijden.

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen.

2. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Nog geen ervaring met Frankrijk in de meivakantie. Dat gaan we over anderhalve maand meemaken. ;)

Wij gaan dan niet naar Zuid-Frankrijk,maar meer naar het zuid-westen. Dat is ongeveer 1000 km rijden vanaf Tilburg. Wij vinden het toch te ver om in 1 keer naar Zuid-Frankrijk te rijden. Ik had overigens wel gegoogled op gemiddelde temperaturen in april/mei. Waar wij nu heen gaan is de gemiddelde temperatuur in deze periode rond de 20 graden.
    Ik denk dat de gemiddelde temperatuur in de omgeving van Nice, Monaco,Frejus wel wat hoger ligt. En in deze omgeving heb je wel de meeste kans op mooi weer. Maar dan zit je toch al gauw aan de 1200 km rijden vanuit NL.

Overigens denk ik dat je vooral geluk moet hebben met het weer vooral in april/mei.

Nikki23 vindt dit leuk.
  3. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij hebben geen ervaring met Frankrijk in de meivakantie, maar wij zijn wel al heel vaak naar Noord Spanje (L'estartit) geweest in die periode. Ik denk dat dat qua weer redelijk overeen komt met Zuidoost Frankrijk (is echt net over de grens namelijk).

We hadden elk jaar wel redelijk mooi weer, tussen de 20 en 24 graden denk ik. Wel ook eens een buitje tussendoor of een wat mindere dag, maar dat vinden wij niet erg. We konden ook wel in de zee zwemmen, maar dat was nog wel fris. Zwembad was trouwens ook fris, want niet verwarmd, maar wel te doen.

Qua afstand vinden wij het ook prima aan te rijden, we rijden er ongeveer 12 uur op. Wij vertrekken altijd 's avonds en rijden dan de hele nacht door, ideaal met kinderen en lekker rustig op de weg.

4. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Ik ben zelf opgegroeid in Béziers, daar wonen mijn ouders nu nog.
    Zongarantie heb je niet. Warmte ook niet. Maar het klimaatverandering voelen ze daar wel degelijk en het is er steeds vaker warm en zonnig vanaf april-mei. Vaker dan toen ik daar opgroeide. Zo warm dat je in de zee kan zwemmen? Nee dat niet (ik zou het niet doen iig, maar ik zwem ook zelden in de noord zee hier ;) ) onverwamrde buitenbaden zijn dan ook nog echt fris.
    Ik lees over noord spanje, dat het daar wel warm geboeg is dus frankrijk ook vast wel: ik zeg, onderschat de invloed van de Pyreneen niet, het is echt een grens qua warmte en weer.
    Zuid Oost Franrijk (cote d’azur) is doorgaans de meest zonnige en warme streek. West kuat zou ik niet aandurven ivm de invloed van de oceaan die daar het weer bepaalt, in mei hoeft het echt niet warm te zijn. Kan natuurlijk wel, maar dat weet je niet van tevoren ;)
    Geen tips voor campings helaas.

Zoe123 vindt dit leuk.
  5. Kraanvogel

Kraanvogel Bekend lid

29 apr 2017
    723
    1.062
    93
    Het is er lekker dan hier over de hele linie maar het gaat erom waar je je op instelt.
    Zwemmen in zee of onverwarmde buitenbaden is te koud. Vestje en trui mee en de avonden buiten eten is ook nog te fris.

Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  6. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Wij hebben daarom een camping uitgekozen met zowel binnen (overdekt) als buiten zwembad. Ook is er een binnenspeeltuin. In ieder geval dat we ons bij slechter weer ook kunnen vermaken.

Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  7. Kraanvogel

Kraanvogel Bekend lid

29 apr 2017
    723
    1.062
    93
    Slim! Het zal niet zozeer de regen zijn die roet in het eten gooit maat meer dat het nog net te fris is voor dat echte zomerleven.

8. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Juist..

Vorig jaar meivakantie waren we met onze eigen caravan naar de zandstuve geweest. We mochten toen geen gebruik maken van de binnenactiviteiten. Het was toen nat en echt fris. Daarom gaan we dit jaar ivm de kleine die dan 2 maanden is naar het buitenland en dan ook lekker luxer in een stacaravan. En we zijn nu ook gewoon goedkoper uit qua accommodatie.

9. Kraanvogel

Kraanvogel Bekend lid

29 apr 2017
    723
    1.062
    93
    Ik kan kamperen best waarderen maar niet in Nederland in het voorseizoen brrrrr. Goede keuze dit!

10. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Wie weet gaat ons dit zo goed bevallen dat we voortaan iedere meivakantie de caravan in de stalling laten staan en naar het buitenland op vakantie gaan.

11. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Wij zijn aantal jaar geleden in de meivakantie op de hoogte van Lyon geweest. Onze dochter was nog erg klein en wilde niet verder rijden. Hadden een sta caravan gehuurd en de eerste dagen van de week hadden we echt super weer. Buiten ontbijten, t shirt weer en lange broek was eigenlijk te warm. Paar dagen later sloeg t wat om, enkele bui en minder warm. Eigenlijk zoals het hier ook kan zijn begin mei. Als ik het nu nog eens zou doen, zou ik minimaal naar de Provence rijden (omgeving Mont Ventoux is perfect op een dag te rijden bijv). Misschien zelfs richting Middellandse Zee.

12. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Thanks voor de reacties. Ik ben druk aan het zoeken naar een leuke camping en kijk idd goed of zwembaden verwarmd zijn en of er een binnenbad is.
    Zat ook al te denken om een week van tevoren de weersvoorspellingen te bekijken en dan een camping boeken, maar ben bang dan niks leuks meer te kunnen vinden haha.
    Denk wel dat we die kant op gaan, is sowieso een stuk goedkoper dan in in NL op vakantie te gaan en je bent gewoon echt even in een andere omgeving.

Iemand toevallig nog tips voor een camping?

13. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Jep geluk speelt een grote rol denk ik:D. Wij wonen ook nog eens in het noorden van het land dus we moeten ook heel NL nog eens door.

14. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Wij gaan naar deze camping.
    https://www.campinglarive.nl/?gclid=EAIaIQobChMI3JXS56C29gIVhbp3Ch071w5YEAAYBCAAEgKxdPD_BwE

Veel campings van yellow Village en Sandaya hebben zowel binnen als buitenzwembaden.

15. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
  16. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Oh en je mag daar zeker geen zwemshort of wel? Strakke zwembroekjes zijn hier een no-go dus daar selecteer ik ook op:roflmao:

17. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Bij de camping waar wij heen gaan heb ik daarover nog niks kunnen vinden. Bij yellow Village serginan plage deden ze niet moeilijk over zwemshorts. Voor de rest weet ik niet.

Nikki23 vindt dit leuk.
  18. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Ik ben op veel Franse campings/vakantie parken geweest en eigenlijk was de strakke zwembroek overal verplicht…

19. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Heel veel wel idd, maar ze zijn er wel waarbij een gewoon zwemshort mag :D. En dat is dus ook een vereiste voor ons hahaha.

Zoe123 vindt dit leuk.
  20. LadyyyD

LadyyyD Actief lid

30 jun 2014
    235
    5
    18
    Wij gaan zelf naar Spanje, een uurtje voorbij Barcelona op een luxe camping. Al een aantal jaar in de meivakantie en eigenlijk elk jaar gewoon warm genoeg om in de zwembaden te zwemmen, de zee is dan nog wat te koud. Savonds wel een vestje aan maar zeker geen lange broeken weer. Wij rijden er vanaf Brabant 15 uur op met regelmatige tussenstops, we rijden liever wat verder zodat we een grotere kans op mooi weer hebben.

Deel Deze Pagina