wanneer bedje opmaken?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door winniethepoeh, 3 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

wanneer hebben jullie het wiegje/ledikantje echt opgemaakt?
    Ik wil zo graag het bedje opmaken:D, dan is het kamertje echt af, maar iedereen in mijn omgeving zegt dat ik eerst 6 weken het matrasje moet luchten....:(

Dus moet ik wachten of mag ik het bedje al opmaken:cool:

2. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Lekker opmaken joh! Wel het kamertje blijven luchten, maar met schone lakentjes enzo zal je kleintje straks vast heerlijk slapen!

3. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    6 weken het matrasje laten luchten? huh, nog nooit van gehoord! Maarre, gewoon lekker het bedje opmaken, kan best al en inderdaad, kamertje af en toe laten luchten!

4. winniethepoeh

@ suzannes en guusjeb: dankjullie, ik ga morgen heerlijk lakentjes strijken en bedje opmaken!!!!!

Lucht hier elke dag. Doe 's ochtends boven alle ramen open en die gaan tegen 6/7 uur 's avonds weer dicht. Dus ik denk dat het idd wel goed gaat komen.

5. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

20 jan 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik wacht tot ik met verlof ga (34 weken). Daarna ga ik wassen en dan met 35 weken alles opmaken ofzo.

6. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Oh ik heb het al een tijdje opgemaakt. Gewoon omdat het leuk staat. Bij mijn dochter ook gedaan. En toen dat even tegen de kraamzorg gemeld dat het er al even oplag, die heeft het toen nog even verschoont.

7. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier ook al opgemaakt afgelopen week, wel heb ik er een plastic hoes verheen gelegd ivm stoffig worden. Misschien is het verstandiger die er af te halen ivm luchten dan ;).
    2e dekbedovertrekje en hoeslakentje liggen klaar dus die zouden idd vervangen kunnen worden zodra ze echt in de ledikant gaat (komt toch eerst vnl in de wieg te liggen en daar wacht ik echt mee tot ze er is, wieg komt op de slaapkamer en dat wordt lekker krap dus dat stellen we nog even uit ;) ). Staat zo gezellig he, opgemaakt en al? :)

8. DunjaTamara

DunjaTamara Actief lid

10 feb 2011
    223
    0
    0
    opt moment ff niets
    Apeldoorn
    :DIk ben zelfs al klaar met alles:)
    Ook met het bedje opmaken:)

Gewoon doen wanneer jij dat wilt!

9. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    haha ik had het helemaal niet opgemaakt, heeft de kraamhulp gedaan. Bedje is nu nog onbeslapen want Mart slaapt in z'n wiegje.

10. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Toen ik thuis kwam uit het ziekenhuis, lekker frisse lakentjes..

11. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik was jarig toen ik 34 weken zwanger was, veel mensen hebben toen naar het kamertje gekeken met een opgedekt bedje.. Daarna heb ik het afgehaald en gewassen..

Toen ik weeen had heb ik het wiegje opgedekt.. ;)

12. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als de baby geboren is :D anders ligt het toch alleen maar stof te verzamelen en de kraamzorg verschoont het dan toch.

13. Chai

Chai Niet meer actief

Ik heb het ledikantje met 37 weken opgemaakt met gewassen beddegoed. Maar als ze volgende week nogniet geboren is doe ik er schone op gewoon weer, ik wil haar niet in een stoffig bedje leggen. Sowieso is het veranderen van lakentjes ook echt leuk om te doen dus.. :D

14. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Bij mij is het nog niet opgemaakt en ik weet ook niet of ik dat ga doen... misschien nog in een nestelbui ofzo, hihi
    Als het er al een tijdje op ligt, haalt de kraamhulp het er toch weer af i.v.m hygiëne.

15. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ik had het bedje al opgemaakt toen het kamertje klaar was (met 25 weken)
    En ik heb vorige week het spul van het ledkantje uitgewassen en er weer omheen gedaan :D

16. winniethepoeh

komt nog een groene klamboe boven:D

17. winniethepoeh

en haar wiegje, die komt bij ons op de kamer. Heb beddegoed genoeg, dus kan zo weer opnieuw opgemaakt worden:D

18. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Dat ziet er lief uit Winny....

Hier anderhalve week geleden het wiegje opgemaakt. Vond het toch wel zo leuk om niet alleen de wiegbekleding er op te hebben :D Ach en dan ligt het misschien een week of vier... verschonen is ook zo gebeurd.

Deel Deze Pagina