Mijn meisje heeft een hele saaie kamer. De kamer is ook klein en je kunt je kont niet keren in de kamer. Het budget is ook niet groot. Hebben jullie ideeën hoe ik een leuke kamer kan maken voor m'n meid? De muren zijn van spachtelputz. Dus ik kom niet verder dan verven. Help! De kamer is.2.50 bij 3 meter.
Halfhoogslaper op marktplaats soms al voor 25 euro? Gezellig matras eronder met leuke kussens... Action heeft hele leuke spulletjes om de kamer mee op te leuken...
Een leuk kleurtje op de muur doet al veel. Geen donkere kleuren gebruiken, dan maakt het klein. Liefst warme kleuren. Voor de rest: leuke grote schilderijen. Desnoods zelf maken. Spiegel maakt de ruimte optisch groter. En ook leuk voor het verkleden. Niet teveel kleine frutsels.. Dat maakt het rommelig en kleiner. Leesboeken in de kruidenrekjes van de Ikea ophangen (welke.nl) De jongste heeft ook een piepkleine kamer, ook nog lastig in te delen vanwege de deur/raam en radiator. Als ze wat groter is en werkelijk ook in d'r kamer gaat spelen. Wisselen we van slaapkamer. In haar kamer past precies ons bed.. Maar ach, we slapen er enkel maar.. Misschien een idee voor jullie ook?
In de hoogte werken bij kleine kamertjes. Ik vind die Stuva hoogslapers van Ikea ideaal. Kan je naar wens indelen en kleuren combo's gebruiken. Wat leuke dingen aan de muur, leuke lamp en kleed, verven en je hebt een prima kamer!
Heb je foto's van haar slaapkamer? Dat is makkelijker meedenken. Sowieso kun je voor ideetjes kijken op Pinterest of Welke. En kijk ook eens op sites met kinderkamers. Daar kun je ook ideeën opdoen.
Hoogslaper met bureau en/of speel-/zitplek er onder inderdaad. Eventueel een muur in een leuke kleur en/of mdf-platen met een leuk behangetje behangen en ophangen. Mooie (rol)gordijnen. Leuke fotolijstjes aan de muur. Bijpassend dekbedovertrek en kussentjes ed. Dan ben je al een heel eind.
Volgens mij was mijn kamer vroeger trouwens net zo iets... Prima ruimte. Ik had een half hoogslaper met een bureau eronder. Kledingkast ernaast en daarop had een plekje voor knuffels, boeken en pruldingen ed. Aan de andere kant stond ook nog een kast met speelgoed ed.
Hier ook een halfhoog slaper in ongeveer dezelfde maat kamer. Lage expedit blokken van de Ikea. 3 blokken van 4 vakken. Handig.. Want dan kunnen ze met 3 naast elkaar of eentje bovenop de andere. (dat laatste hebben we nu) Onder het bed staat een poppenhuis en de kratten met playmobil en lego. Staat het enerzijds niet in mijn weg.. Anderzijds kan ze dan onder haar bed ermee spelen. Er ligt een leuke vloermat maar vaak tijdens het spelen wordt die de gang opgegooid. Het zit lekker.. Maar zowel de lego als de playmobil blijft er niet goed op staan. Dankzij een raam tot op de vloer is er maar 1 plek waar haar bed kan staan. Maar de kastjes schuiven weleens van de ene muur naar de andere en staat soms op elkaar, soms naast elkaar. Zo heeft ze genoeg speelruimte en geen opgekropt gevoel terwijl er meer dan genoeg spullen staan.