Ik weet dat Petit Bateau klein valt, maar twijfel toch welke maat ik moet kopen. Het is een pakje wat ik mee wil nemen naar het ziekenhuis, onze dochter schijnt lange beentjes te hebben, gaan voor 56 of 62?
Ik weet niet of je de matentabel al eens bekeken had van PB, maar ik voeg m voor de zekerheid even bij . Ze hebben de newborn maat 50. Die is echt heel klein. Dan volgt de 54 voor 1 maand oud. Die is ongeveer vergelijkbaar met de maat 50 van veel Nederlandse merken. En de 60 (3 maand) is ongeveer gelijk aan maat 56 in mijn beleving (misschien sommige dingen wel een tikje kleiner nog). Het lijkt mij dat 60 niet te groot zou moeten zijn voor een pasgeboren baby, maar hopelijk reageren nog mensen met meer baby-ervaring
Ik had idd ook van dit merk een pakje maat 60 gekregen Maar die is net zo groot als maar 56 van bijvoorbeeld Hema of Noppies.
Het hangt dan ook een beetje af van de bouw van je kindje denk ik. Ons dochtertje heeft ook lange benen en is heel tenger. De boxpakjes van Petit Bateau gingen net goed. Dus een maat 56 Petit Bateau boxpakje ging precies goed met haar lengte 56. Ze groeide daar wel als eerste uit als je het vergeleek met bijv. de broekjes van Petit Bateau in die maat. Als je kleintje een normaal postuur heeft, zou ik wel een maatje groter pakken van de boxpakjes.
Valt inderdaad heel klein en smal! Op hoeveel werd ze geschat? Ik zou denk ik Voor 1 mois gaan, tenzij ze heeeel groot is geschat
Hier veel kleertjes van pb voor onze dochter van nu 3 maanden omdat het erg fijn zit qua maat. Het valt inderdaad wat smaller dan de meeste merken maar qua leeftijd en maat uit hun tabel komt het hier goed overeen.
Wij hebben een pakje van pb in 54 volgens hun tabel. Dat zou dan maat 50 zijn. De onderste is een pakje van z8 in 50 Dan kan je wel t verschil goed zien haha
Bedankt voor de reacties allemaal! @Louloute Ik krijg volgende week weer een groeiecho, maar de afgelopen groeiecho en bij de pretecho had ze erg lange beentjes, ben bang dat ze een pakje met voetjes dan straks net niet past Hoop volgende week te horen hoe groot ze haar schatten. Oh, echt een stuk kleiner @Donutlover ben maar voor maat 60 gegaan!
Mijn man en ik zijn allebei vrij lang en bij ons werd ook steeds gezegd dat ons kindje lange benen had. Ik had daarom heel veel 56 gekocht. Ons kindje kwam met 37+6 weken en was 46 cm zelfs de pakjes van hema en noppies en c&a die ik had gekocht in 50 waren te groot. Petit bateau maat 50 zat goed! Ik koop voor ons tweede kindje dus voor de zekerheid echt van alles wat haha.
Wij hadden ook een boxpakje met voetjes van PB als eerste pakje, gewoon omdat we er "verliefd" op waren geworden, niet wetende dat de maten afwijken (we hadden 50/50) of dat het zo klein en smal valt etc.etc. Mijn dochter is met 41.2 geboren, 51cm en 3335 gram en paste prima in haar pakje! Het was wel het eerste waar ze uit groeide
Even een update, heb het pakje binnen maar het is echt heel groot! Dus had toch beter voor 54 kunnen gaan
Haha jammer! Ik denk dat maat 1 mois /54 idd beter is als newborn pakje. Maaar, te groot is niet te klein ze kan het iig wel aan
Hahah ik zie nu toevallig je topic! Ik ben vandaag in de winkel geweest en heb ook 1tje gekocht in maat 54, ze zegt maat 50 raden we echt aan voor baby's die klein/normaal worden geschat. En 60 voor baby's die bij de groei echo echt als een flinke baby worden geschat! Dus ben voor 54 gegaan omdat ze als normaal/flink werd geschat! Ben benieuwd! Ging eigelijk voor 1 pakje zonder voetjes maar die hadden ze niet in de winkel helaas, ookal niet online vandaar dat ik naar de winkel ging.. maar helaas ook al uitverkocht