Placenta voor, vanaf wanneer baby voelen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Username, 15 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Username

Username Niet meer actief

De titel zegt het al. Mijn placenta ligt voor. Om precies te zijn aan beide zijkanten en over de voorkant. Ik merk dat ik me toch een beetje ongerust maak, ik heb de baby nog steeds niet gevoeld. Nog helemaal geen beweging.
    Alle echo's zijn hartstikke mooi, ze doet het erg goed en beweegt veel als we haar op de echo zien. Maar voelen doe ik het nog steeds niet...
    Zijn er meer mensen met de placenta op deze plek en vanaf wanneer voelden jullie je baby?

2. beccie

beccie Niet meer actief

hier ook de placenta voor, en ik voelde de baby met ongeveer 22 weken.

bij de eerste lag de placenta achter en voelde ik het met 15 weken ongeveer, dus het kan best heel veel schelen

3. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Bij mijn vorige zwangerschap lag mijn placenta ook volledig aan de voorkant en voelde ik mijn zoontje ook pas echt met 22-23 weken.
    Ook was het best een rustig kindje in de buik dus dat kan ook nog meespelen. :)

Zou me niet direct zorgen maken als het kindje verder goed groeit en goed beweging is te zien op de echos!

4. Username

Username Niet meer actief

Fijn te horen dames :) ik lig er ook niet wakker van hoor. Maar soms heb ik even van die momenten dat ik me afvraag of t echt wel okay is omdat ik nog steeds niet voel. Dus ik ben wel benieuwd hoe t bij anderen is/was.

5. tulip

tulip Niet meer actief

hier ook de placenta voor en ik voelde deze baby met 14 weken.

6. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Hier ook een voorliggende placenta en voelde de beeb vanaf 17 weken al heel goed. Maar je hoort het vaker, zeker bij een eerste zwangerschap ook, dat het met een week of 23 pas is! Dit was ook eerst bij mij voorspeld.

7. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik voelde de baby al met 13/14 weken en met 18 voelde mijn vriend en ik haar vanaf de buitenkant voelden trappen.

Ik was dan ook verbaasd toen ze vertelden dat de placenta voor ligt dit keer. Maar het is wel een enorme druktemaker dus dat scheelt ook.

8. ukjesmama

ukjesmama Actief lid

13 nov 2012
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij ligt hij ook aan de voorkant en ik voelde idd pas wat vanaf 22 weken. Ben nu 23 weken en moet zeggen dat ik de laatste dagen amper wat voel, vind dat niet fijn.. We hebben zo'n ding waarmee je het hartje kunt luisteren, dit al paar keer gedaan en dat stelt me dan gelukkig gerust. We heel bijzonder hoor als je de kleine gaat voelen. Ik hoop dat jij de kleine ook snel gaat voelen, fijne zwangerschap.

9. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik voel deze ook alweer geruime tijd (vanaf week 16 of zo dat ik het zeker weet), maar dus niet voor. Ik voel de baby alleen aan de onderkant. Daarnaast is dit een dwarsligger en kan ik hem dus ook vaak aan de zijkant voelen.
    Het is heel vervelend als je je kindje nog niet voelt, het is toch een fijne geruststelling. Maar het is zeker niet vreemd. Volgens mij is de ligging vande placenta ook niet zaligmakend, ik voelde beide kindjes redelijk vroeg en heb zowel een keer achter als een keer voor. Mijn beste vriendin is nu 20 weken zwanger en heeft de placenta achter en voelt toch maar heel weinig. Het duurt soms ook even om het goed te herkennen. Dit kindje voelt heel anders dan de vorige dus duurde toch weer even voor ik het helemaal doorhad en geloofde.

10. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Ik heb dat ook gehad en voelde rond week 18/19 de baby en de rest van de zwangerschap ook niet echt veel.

11. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hoi

22 weken op de kop af. Mijn man man letterlijk op de kop met 23 weken lag met zijn hoofd op mijn buik die ochtend en kreeg ineens een trap/duw tegen zijn wang! Hij schrok zich rot Hihi.

Groetjes paula

12. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Eerste zwangerschap: ik met 17 weken, mijn man met 19
    Deze keer weer een voorliggende placenta en rond 15 weken de eerste plopjes. Mijn man voelde haar met 18 weken

13. Ik heb m ook voor dit keer.. Vind het zo jammer! Mijn eerste voelde ik met deze termijn al heel goed en deze nauwelijks, alleen af en toe aan de zijkanten. Had al een vermoeden toen ik de eerste bewegingen wel voelde met 13 weken maar het maar niet sterker werd. Nu voel ik nog steeds alleen het geplop en gekriebel.. Heel soms een schepje maar ik hoop dat ik deze beeb ook weer zo goed mag voelen als bij de eerste (toen lag de placenta achter)

14. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Bij de eerste lag ook de placenta voor en toen voelde ik hem pas met ca 23 weken.
    Bij de andere twee lag de placenta meer aan de zijkant en die voelde ik vanaf ca 18/19 weken.

15. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Hier ook voor/ onderin aan de linkerkant. Vanaf 15 weken voelde ik haar.

16. frouk85

frouk85 Niet meer actief

Hier met 18/19 weken toen wist ik het zeker dat ik hem voelde.

17. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier ook placenta voor en voelbaar vanaf een week of 16/17.
    Is wel tweede zwangerschap overigens...

18. FemkeJ

FemkeJ Lid

8 aug 2012
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zus had de placenta ook voor en voelde de kleine rond een week of 22. Heb zelf een placenta achter en ik voelde het eerder: 17/18 weken.

19. Championnetje

8 mrt 2012
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan het goed begrijpen dat je het erg lang vind duren.
    Ik had het zelfde.. Mijn placenta ligt ook voor en voelde de kleine met ongeveer 21 weken maar toen ik de. Kleine begon te voelen bleek het ook een druktemaker te zijn en schopt me nu half in elkaar..
    Nog even geduld hebben dan voel je het vast en zeker.
    Wanneer het je eerste kindje is is het ook erg moeilijk om er achter te komen dat de kleine nu echt aan het bewegen is of dat het nog e darmen zijn of zo maar op een gegegeven moment merk je het verschil wel.. :)

20. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Hier ook voorliggende placenta.
    Voelde de kleine met precies met 17 weken. Man voelde hem zo'n twee dagen later ook.

Hopelijk voel je de kleine snel, snap heel goed dat je de baby graag zou willen voelen.

Deel Deze Pagina