Bij 15 maand nog 1 nachtfles

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door allstar, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. allstar

allstar Actief lid

29 mei 2012
    344
    6
    18
    Hallo allemaal,

Wie heeft of had er onder ons ook nog 1 nachtvoeding ( of misschien zelfs wel meer? ) bij 15 maand ?

Onze zoon wordt snachts wakker , soms lukt wat water en anders even snel flesje maken en binnen 5 min slaapt hij verder.

Veel rare reacties helaas :(

Wat vinden jullie ? Misschien mensen met ervaringen ?

Heb er al wel 1 schepje minder in gedaan ... Misschien om af te gaan bouwen ?

Van de week 1 x doorgeslapen dus het kan wel ;)

Ach dat zal er vanzelf wel afgaan .... Toch? :)

2. Lilians

Lilians Lid

16 mei 2014
    25
    0
    1
    NULL
    NULL
    Niet onzeker zijn en niet forceren. Onze meisje stopte toen ze rond 15- 16 maanden oud was.. Ze gaf het echt zelf aan. Dronk minder en minder.. En geloof me dat gebeurde binnen een week. We hebben besloten om gewoon een avond over te slaan...en sindsdien slaapt ze zonder avond flesje..

3. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Is misschien een gewenning? En als je het eens ff negeert als hij zich meld? Zou hij dan niet weer gaan slapen? Laat anderen maar zeggen wat ze willen, er komen indd soms rare opmerkingen :(

4. Ceyden

Ceyden Lid

11 jun 2012
    40
    0
    0
    Mijn dochter wordt ook wakker voor een fles, sinds een maand of 2. Daarvoor sliep ze hele nacht door, ik denk zelf dat het een fase is.
    Wel ben ik overgegaan op gewone meld ipv dreumesmelk..

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Mijn dochter wordt ook wakker en uiteraad als ik fles geef drinkt ze sn gaat gelijk inslapen. Maar dat besloten we dus gewoon niet doen en tis indd geen honger hoor. We geven ook geen water in principe want zo beloon je ook dat wakker zijn.
    Ik had altijd gedacht dat ze honger zou hebben snachts omdat ze overdag veel eten nodig heeft maar nee. Ook dat avondfles voor slapengaan moesten we bij 14mnd afbouwen in 1 keer door koemelk dieet dus toen rijstemelk gegeven ipv 5 schepjes en gelijk in beker. Ik dacht ow ze gaat hele nacht krijsen want 100ml melk tegen 5 schepjes is erg wienig maar dat was 1e dag daarna ging goed. Nu dus probeer ik dan thee geven ipv melk om 20.00. Ze word steeds wakker maar is niet van honger zeker niet...
    Opzich wat ze ook op cb zeiden kind van 14mnd (mijn dochter) die genoeg eet overdag en goede maaltijd krijgt en nogeens avondmelk kan geen honger hebben snachts. Ik geloof daar wel in want is echt meer gewennig dan en hoe ouder hoe lastiger zal het zijn.

Ik ben zelf blij dat we nu van fles af zijn voorgoed of nou ja tot klrine brusje geboren is dan kans op terugval groot.
    Wat rare opmerkingen betreft is elke moeder doet het anders hoor maar gewoon fles is niet zo goed zeg maar voor tandjes ivm suiker want snachts poets je niet.
    Is vaak gewenning ik heb vriendin met dochter die tot 2 jaar flesje kreeg overdag voor middagslaapje en savonds niu dat haf kind niet nodig maar moeder vond het zelf dat het "schattig" was dus elke zijn eigen ding en meningen over.

Je kan dus als je wil afbouwen of in 1 keer stoppen of steeds minder geven. Ik zou eerst 1-2 schepjes minder geven paar dagen en dan stoppen in een keer. Je hoeft zich niet op ergst voorbereiden misschien heeft hij dat ook gewoon niet nodig al en zal ook akkord meegaan dat het niet meet is als hij weet dat hij niets krijgt

6. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Ja dat gaat er vanzelf af. Ik zie dat ook hier vooral tips komen over hoe je de fles eraf zou kunnen halen, lijkt mij niet nodig.
    Ik zou zelf het lekker zo laten. Hier heb ik me ondanks mn voornemens om me er niet druk over te maken dat af en toe toch wel gedaan. Maar beide kids waren net iets ouder dan 1,5 toen ze uit zichzelf de fles lieten staan en weigerden. Zowel de avondfles als de (op dat moment nog) sporadische troostfles 's nachts.

Komt goed;)

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hoe ervaar je het zelf? Wat denk jij?

Elk kindje is anders en heeft andere behoeften.

Als je het wilt kun je proberen het af te bouwen en kijken wat er gebeurd. Of even naar je gehele dagritme te kijken? Misschien dat er daar iets in verandert kan worden om het te wijzigen. Maar uiteindelijk is wat jij vindt het belangrijkste. En als jij er geen probleem mee hebt, waarom veranderen? Soms ontstaan dan juist meer problemen en onrust.

8. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Hier ook met 16 maanden nog regelmatig een nachtfles. Soms gaat het een tijd goed en dan wil hij toch S nachts weer een fles. Het is een gewenning maar ik kan me er niet druk om maken. Ik heb S nachts ook vaak dorst en ik heb liever dat hij daarna weer snel slaapt dan dat ik een uur bezig ben hem in slaap te krijgen.

Ik merk wel dat het samen hangt met hoe hij eet overdag. Als dat slecht is dan wil hij snachts echt nog wat extra.

Ben ik er blij mee dat hij het doet, nee. Vind ik het erg, nee. Als dit het ergste is dan maak ik me nog echt geen zorgen.

Deel Deze Pagina