baby 7 m, ontwennen aan borst in slaap vallen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marpunt, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marpunt

Marpunt Actief lid

26 jun 2013
    252
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames!

Zijn hier dames die, net als ik, lang (7 m) hun baby in slaap hebben gevoed en een manier (zonder te laten huilen) hebben gevonden om hun baby dit te ontwennen en dus zonder borst in slaap te vallen?
    Dan lees ik graag hoe! ;)

2. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ik roep maar wat hoor, heb geen bv gegeven.
    Maar accepteert je kind de fles? Dat je het daarmee probeert en dan steeds minder melk in de fles?
    Misschien slaat dit nergens op hoor, maar dit was het eerst wat in me naar boven kwam.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Door het gewoon te doen... even vervelend maar als je er last van hebt, wel de enige manier in mijn optiek. Het is een slaapassociatie die je wilt doorbreken (of niet natuurlijk)

Helpt een speen?

4. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Hier ging het vanzelf eigenlijk. De eerste maanden inderdaad aan de borst in slaap vallen. Na verloop van tijd was ze niet diep in slaap als ze stopte met drinken, maar slaperig en kon ik haar zo wegleggen. En toen weer na verloop van tijd stopte ze met drinken nog voor ze slaperig was en kon ik haar wakker in bed leggen. Toen zijn we begonnen met die laatste momentjes voor het slapen gaan een boekje lezen.
    De voeding voor het slapen gaan 's avonds was wel de eerste voeding die ze uit zichzelf liet vallen. Waarschijnlijk omdat ze zoveel warm eet 's avonds ;) haar buik zat vast te vol voor melk.
    Wat is de reden dat je het in slaap voeden wilt veranderen? Maak je je zorgen dat je baby nooit zonder zou kunnen? Dat begrijp, daar heb ik zelf ook veel over getwijfeld, maar hier heeft het zichzelf geregeld.
    Als het is omdat je het niet meer kan doen om wat voor reden dan ook, dan zou ik als ik jou was zoeken naar een leuke vervanging zoals wij gedaan hebben met het boekje lezen. Samen op een rustige manier de dag afsluiten.

5. Marpunt

Marpunt Actief lid

26 jun 2013
    252
    1
    0
    NULL
    NULL
    @zara Flesje pakt hij wel, maar niet van mij ;) dan is de bv te dichtbij en beter! ;)

@cygnet Tja gewoon doen? Dan gaat hij heel hard huilen en wordt helemaal overstuur! En dat zie ik niet zitten, voelt niet goed.

@sportysteenbok dat klinkt hoopvol, ik voed hem alleen wel altijd liggend in slaap, wegleggen is nooit gelukt, werd hij altijd wakker. Ik ben opzoek naar een liefde volle manier in de hoop dat hij dan ook bij pappa en oma in bed kan slapen ipv de wagen. (Ben niet samen met vader dus hij kan niet veel oefenen. Twee/drie slaapjes per week zet geen zoden aan de dijk)

6. Marpunt

Marpunt Actief lid

26 jun 2013
    252
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zl krijgt nu een maand bijvoeding (a la rapley) dus nog niet zoveel in Zijn maag ;) hoe oud waas jouw kindje toen het veranderde?

7. peppy37

peppy37 Actief lid

12 apr 2010
    145
    0
    0
  8. SportySteenbok

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    En als je nou eens probeert te stoppen met voeden voor hij diep in slaap is? Als je de oogjes ziet knijpen zeg maar, dan zit het buikje al zo goed als vol en is het vaak alleen nog sabbelen en je geeft dan een speentje en een dikke knuffel natuurlijk.

Zoals het bij ons gegaan is, klinkt mooi natuurlijk, maar ook bij ons hebben er moeilijke avonden tussen gezeten hoor. Alleen of dat nou door de bv kwam of een tandje of een verkoudheidje of een te drukke dag of ... ? En dan voed je incidenteel toch weer in slaap, dat zal heus gebeuren.

9. SportySteenbok

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Het stomme is, dat je dat dus snel vergeet, in welke maand precies wat gebeurde... :) Ik denk dat ik met 7mnd nog wel in slaap voedde. Ik weet zeker dat toen we op vakantie waren, ze was toen 10mnd, we haar al wakker in bed legden en een boekje lazen, want we hadden boekjes mee. Dus ergens in die tussentijd.

Elk kindje is natuurlijk wel anders.

En weet je wat mij ook is opgevallen het afgelopen anderhalf jaar? Op het moment dat je je als moeder ergens zorgen over begint te maken, beginnen dingen zich vaak vanzelf op te lossen, alsof je het voelt aankomen ofzo. Moedergevoel zal dat wel zijn. Niet van de een op de andere dag natuurlijk.

10. SportySteenbok

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Oh en ik heb ruim 14 maanden bv gegeven, dus dat is de tijdsspanne waar ik over praat...

11. SportySteenbok

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Eerst nadenken dan typen...

Dochterlief slaapt hier nu nog met een speentje, ik vind dat niet erg. Vandaar dat ik de optie 'speentje' net gaf. Als een speentje niet past bij je kindje en bij jou, moet je dat natuurlijk niet doen.

Wat hier altijd goed gewerkt heeft bij het slapen bijvoorbeeld op het kdv, is een knuffeltje (of doekje of wat je dan ook maar wilt) mee in bed met de geur van mama. Dus dan sliep ik eerst een paar nachten met haar konijn onder mijn pyama en dan kreeg zij 'm mee naar bed. Ze heeft dus vier van dezelfde konijnen ;) Helpt ook bij de geborgenheid met de geur van mama.

12. Marpunt

Marpunt Actief lid

26 jun 2013
    252
    1
    0
    NULL
    NULL
    @peppy interessant! Ga ik eens proberen!
    Meestal wordt hij van het ontkoppelen weer in 1 klap wakker alleen, maar misschien werkt het.

@steenbok dat zou mooi zijn dat het doordat ik me btje zorgen maak al verandert ;) we gaan het zien. Ik hoop(en ga er vanuit) dat ik ook nogh Lang bv mag/kan geven! :)

Dank voor het meedenken/adviezeren iig!

13. Marpunt

Marpunt Actief lid

26 jun 2013
    252
    1
    0
    NULL
    NULL
    Tja speen mag van mij hoor (tenminste om te slapen, overdag vind ik het geen gezicht eigenlijk ;) ) heb er nu drie geprobeerd maar hij wordt er alleen maar wakker van, want gaat er op knabbelen en er mee/tegen praten.. Wel leuk speelgoed dus. ;) heb er net weer 1 gekocht van natuur rubber, laatste poging.
    Tip van je geur is werk een goede! Was ik weer vergeten, ga ik eens toepassen, wel eerst twee (om te beginnen? :) ) dezelfde dingen ervoor uitzoek.

14. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    De jongste viel alleen s avonds aan de borst in slaap maar met een peuter van 2,5 alleen beneden kon ik niet lang bij haar blijven. Ik koppelde haar dan los als ze slaperig werd, op haar buik in de cosleeper (buikslaper), speentje en dan viel ze in slaap.

Oudste stopte er zelf mee. Overdag rond een maand of 3. 's Avonds rond 6 maand.

Bij papa werkte het hier ook om wat met met mijn geur te geven. Hij heeft zelf ook een keer haar op zijn shirt laten slapen, ging toen ook goed hihi.

15. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik heb hier het avond ritueel een beetje veranderd.. Ik deed altijd in bad, tandenpoetsen, pyjama en slaapzak aan en dan bv en dan slapend in bed.

maar toen heb ik het veranderd naar in bad, pyjama aan, bv, tandenpoetsten, boekje lezen en slaapzak aan en dan in bed..

De eerste avonden waren moeilijk maar het ging eigenlijk na 3 dagen veeeeel beter

16. Marpunt

Marpunt Actief lid

26 jun 2013
    252
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja avond ritueel kan ik misschien ook nog veranderen, maar ja.. Of hij dan niet zo overstuur raakt?
    Boekje lees ik al wel trouwens, ook al eet hij het hetg liefst op ;)
    Dank voor meedenken allen!

17. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    als ik hier in ons baby ritme iets door wil voeren, maak ik mijn plan en laat ik het mijn man of moeder (net hoe het uit komt) uitvoeren!

misschien is het een optie om beneden te gaan voeden, door vader naar bedje gebracht te worden? ik begrijp dat je nog wel (goed) contact met hem hebt, dus misschien is dat een optie?

zo heb ik de nachtfles afgebouwd. altijd een flesje van mama, en als papa kwam sliep ze verder na even troosten. *slim slim* dus vandaar dat ik dit roep. sinds ik bovenstaande meegemaakt heb doe ik het eigenlijk met alles zo!

18. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Hier met ongeveer 6,5 maand overgegaan op fles om 19.00 uur.
    En dat kwam eigenlijk omdat ie een keer bij m'n ouders sliep en toen moest ie wel uit een flesje drinken. Mijn moeder had hem wakker op bed gelegd en na een beetje keuvelen viel hij in slaap.
    Ik durfde dit zelf nooit te proberen, maar het werkte gewoon.

Dus ik zou het gewoon proberen. Succes!

19. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Waarom wil je dat niet meer?

Hier gewoon nog voor het slapen de borst. Eerst om in slaap te vallen en sinds een paar maandjes drinken en zonder morren het bed in.

20. Sorarocks

Sorarocks Bekend lid

9 jul 2013
    791
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik geef sinds 2 weken geen bv meer maar fles. Maar wij zijn wel begonnen met wakker weg leggen. En steeds als hij ging huilen, even troosten, niet aankijken of praten, speen terug in zn mond. Duurde ongeveer een week voor hij zelf leerde in slaap te vallen. We hebben nu het ritueel, badje, flesje, naar bed en tot nu toe gaat het goed.

Deel Deze Pagina