Wat is beter om nu in te zitten? Maxi cosi of wandelwagen?

Discussion in 'Verzorging' started by Deb26, Apr 23, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Deb26

Deb26 Bekend lid

Oct 3, 2006
    626
    0
    16
    Hallo,

Ik had een vraagje. Mijn dochter is zo'n 4 en een halve maand. Ze past bijna niet meer in de wagenbak, het wordt wel erg krap voor dr.
    Nu wilde ik haar in de wandelwagen leggen, maar ik lees overal dat dat pas met 6 maanden mag. Dus mijn vraag: Is het beter om voorlopig tot ze 6 maanden is haar in de maxi cosi op de wagen te zetten of is ze beter af in de wandelwagen? Want haar nog in de wagenbak te proppen vind ik echt zielig. Ze vind het ook helemaal niet meer leuk.

Groetjes Debby

2. randi

randi Niet meer actief

in principe is een wandelwagen beter voor de rug dan een maxi-cosi. ze raden toch altijd aan om je kindje niet langer dan 3 uur in een maxi-cosi te leggen. als je een wandelwagen heb waarvan je de standen kan verzetten naar ligstand neem je toch beter die naar mijn mening

3. Deb26

Deb26 Bekend lid

Oct 3, 2006
    626
    0
    16
    Volgens mij is het max van de maxi cosi zelfs maar 1,5 uur.
    Mijn wandelwagen is maar op 2 standen te zetten, rechtop en liggen.
    Dus dan zal ik hem wel op de ligstand zetten.

Debby

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik dacht 2 uur ;) En incidenteel wel langer..

Maar inderdaad zolang mogelijk op de ligstand houden. Ik denk dat een rondje (van 30 minuten) elke dag in de maxicosi, minder erg is dan ze zitstand van een kinderwagen. Mits ze thuis dan lekker los ligt.
    Maar gelukkig heb je de ligstand!

5. unner

unner Bekend lid

Dec 17, 2006
    663
    0
    0
    juffrouw
    Zuid-Limburg
    Ties wilde met 3 maanden absoluut niet meer in de reiswieg. Dat was alleen nog maar huilen, huilen, huilen. Toen maar overgestapt op de maxi cosi, maar kreeg op een gegeven moment het idee dat hij daar alleen maar krom in zat te hangen. Sinds 2 weken zit hij nu in de wandelwagen (ligstand) en hij vindt het gewéldig! En zijn rug is nu ook veel rechter, dus lijkt me beter voor hem dan de maxi cosi. Succes!

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dan zou ik kiezen voor de kinderwagen-inzet, in de ligstand.
    De maxi cosi is volgens mij 2 uur per dag.
    Maar toch, in de kinderwagen op ligstand, is de rug volgens mij rechter dan in de maxi cosi.

7. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

Nov 28, 2007
    2,362
    0
    36
    Female
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Hoe lang mag een baby in een autostoeltje liggen?
    Een babyautostoeltje is de meest veilige manier om een baby in de auto te vervoeren, maar ongeschikt voor langdurig gebruik.
    Een babyautostoeltje sluit veel bewegingen uit en dat is slecht voor de motorische ontwikkeling van de zuigeling.
    Het is dan ook ontworpen voor vervoer in de auto en niet voor ander (thuis)gebruik.
    Er is nog geen onderzoek gedaan naar de gevolgen voor de gezondheid van het kind op de langere termijn,
    het is dan ook moeilijk om aan te geven hoe lang een kind maximaal in een babyautostoeltje mag zitten.

Op het moment wordt als advies 2 uur per dag aangehouden.

Bron: http://www.kinderveiligheid.nl

8. Elly1979

Elly1979 Actief lid

Jan 14, 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo,

Nou hier eigenlijk hetzelfde verhaal.

Tamara is een flinke baby van 8 kilo en ze is zo'n 68 cm inmiddels en past beslist niet meer in de reiswieg.
    Ze ligt helemaal klem... :(

We hebben de reiswieg vandaag maar naar zolder gebracht...
    Vanmiddag heeft ze voor het eerst in de wandelwagen gezeten, in de ligstand.
    Ze vond het prachtig!
    Er valt nu veel meer te zien natuurlijk!

Het lijkt me dat ze comfortabeler zit in de wandelwagen dan in de maxi-cosi!

Liefs Elly.

9. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    je kan de je kindje gewoon in de wandelwagen inzet doe. 6 maanden in de wadel wagen bak gebeurt zelde omdat de meeste kindjes daar te groot voor zijn. en als je in de wandel wagen dan ook de slaap zak doet.ligt de kleine goed zacht en stevig en dan wel in de lig stand.

Share This Page