al 3 weken diarree!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door GoodLife, 6 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GoodLife

GoodLife Niet meer actief

Mijn zoontje is nu 16 maand en is al 3 weken aan de diarree. In het begin dacht ik dat dit door de kiezen zou komen, deze komen namelijk door. De eerste week had hij ook koorts en af en toe heeft hij een rooie wang. Maar nu 3 weken verder heeft hij nog steeds diarree..
    Nu is hij gek op manderijnen en ander fruit, als hij gezellig bij opa en oma was kreeg hij hier dan ook onnodig veel van zo'n 6 stuks! Hier zijn we nu 3 dagen mee gestopt en zijn ontlasting verandert wel hij is van 3 tot 5 diarree luiers naar 1 op een dag gegaan. Maar nog steeds diarree! Iemand die dit herkent??
    Morgen kan ik ontlasting opsturen naar het ziekenhuis voor onderzoek.
    Maar maak me best zorgen

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Sinaasappels laxeren, dus mandarijnen dan ws ook. Gezien het feit dat het nu aan het veranderen is, zou ik denken dat het door de mandarijnen komt.
    Maar als het toch iets anders is, komt dat wel uit de kweek. Zou me er tot die tijd niet te druk over maken, z'n lijfje mag ook even tijd hebben om weer op regel te komen na die overload aan mandarijnen ;)

3. GoodLife

GoodLife Niet meer actief

Rozemarijke; bedankt voor je reactie! misschien maak ik me inderdaad wel te druk! ik ben echt zo'n internet dokter en ga dan googlen wat helemaal niet slim is!

4. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    teveel mandarijn gehad denk ik

5. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Klinkt als peuterdiarree dan. Wordt veroorzaakt door teveel fruitsuikers en te weinig vetten. Mijn dochter had het ook, ook dol op fruit, maar eigenlijk heeft een dreumes/peuter voldoende aan een half stuk fruit per dag, max 1. Dus dat even niet overschrijden en verder meer vetten geven, dus goed boter op brood en vet broodbelegsel zoals leverworst etc. Voor chippies is ie misschien nog wat klein maar als ie wel al af en toe zoiets krijgt dan is dat ook goed.

Hoeveel melk drinkt hij? Overgaan op volle melk maar niet meer dan 300cc op een dag. Als de diarree echt erg is zou ik zelfs even geen koemelk geven maar bijv soyamelk. Koemelk is nl erg belastend voor de darmen.

Deel Deze Pagina