Heey meiden, Vanaf eergisteren baker ik Liam in voordat hij gaat slapen omdat hij niet meer in zijn eigen bedje wil slapen alleen maar bij mij in de armen.. als ik hem dan weg leg is het binnen 5 min mis.. nou slaapt hij gelukkig zelf in op bepaalde tijden als ik hem inbaker.. hij heeft ook momemten dat hij heel lang huilt.. hoe lang gaat dit duren voordat hij sneller inslaap valt? hij huilt nu soms 1.5 uur lang ( niet constant.. hij is soms 5 a 10 min stil en dan begint hij weer ) .. hoe hebben jullie dit gedaan? ik vind het zo zielig om hem zo te laten krijzen.. Groetjuhs Nicole
de 1 went er snel aan en de ander heeft een weekje nodig. ik baker nu 4 week in, en moet helaas alweer gaan afbouwen omdat madam kan draaien wel heb ik in het boekje van inbakeren gelezen dat na 6 week het kindje zelf ritme krijgt en dat het uitbakeren daarna makkelijker gaat. heb even geduld je bent net 2 dagen bezig. wat mij is geleerd is elke keer als ze stil zijn dan kan je weer de 30min regel in stellen tegenwoordig huilt di evan ons als ze gaat slapenn 5 a 10 min (jengelen) en daarna slaapt ze heerlijk verder en soms huilt ze niet eens.
Hij heeft nu de laatste 4 keer niet gehuild en viel gelijk in slaap, alleen als hij dan wakker word na een uur of 2 a 3 dan begint hij.. haalde je de kleine er dan uit of liet je hem dan ook huilen tot ze weer in slaap valt?
Na 3uur dan haal ik mn dochter er wel uit, want dan is het meestal wel weer tijd voor een volgende voeding (om de 4uur ong). Als ze jengelt na 2uur dan wacht ik het meestal even af, tenzij het echt huilen wordt dan pak ik haar er wel uit en voed haar dan al.
Je moet het inbakeren wel een kans geven. Verwacht niet dat je met 2 dagen al resultaat ziet. Kijk het minstens een week aan. Hier ook ingebakerd. Vanaf een week of 8 tot bijna 5 maanden. Hier hielp het wel vanaf dag 1. Maar Tessa was dan ook HEEL erg druk met haar armpjes en mepte zichzelf dus steeds wakker. Dat kon met inbakeren niet meer. Laten huilen is voor mij/ons nooit een optie geweest. Dat hebben wij nooit gedaan. Voor ons was huilen een teken dat er wat aan de hand was en ze dus veiligheid wilde. Maar met inbakeren heeft ze bijna niet meer gehuild.
Wij hebben onze kleine vanaf dat ze bijna 2 weken was 's nachts ingebakerd. Dit omdat ze zichzelf steeds wakker maakte met haar handjes. De eerste keer heeft ze bijna een half uur gehuild voordat ze sliep, daarna nooit meer (behalve wanneer ze honger kreeg natuurlijk). Op het cb zeiden ze dat het normaal was dat ze de eerste keren nog wel wat zou huilen (stond ook in het boekje van Ria Blom over inbakeren). De nachtfles gaven we haar altijd terwijl ze nog ingebakerd was. Maar dat was maar effe want ze sliep vrij snel 's nachts door. Ze ligt nu trouwens nog steeds 's nachts ingebakerd. Morgen krijgt ze haar eerste prik, dus dan mag ze niet ingebakerd worden. Ben benieuwd hoe dat gaat! Succes met inbakeren. Geef niet te snel op, want het kan echt een wondermiddel zijn voor de eerste weken/maanden..
Hoi Miniicole: hebben jullie verder ook gecheckt of Liam fysiek helemaal in orde is? Dat hij namelijk zo huilt bij het wakker worden, vind ik niet zo'n lekker teken... Hij zou dan uitgerust moeten zijn, (en dat zal toch wel als hij 2-3 uur geslapen heeft), dus ik vraag me af: kan hij pijn hebben? Hier hebben we ook ingebakerd en zijn we tegelijkertijd in behandeling gegaan bij een osteopaat, omdat Thirza naast het slechte slapen last had van extreme darmkrampjes, reflux en een voorkeurshouding. Bleek dus het kiss-syndroom te zijn: scheefstaande nekwerveltjes, waar ze veel pijn van hebben. Thirza werd dus ook alleen maat huilend wakker. Ik weet niet of Liam bijvoorbeeld uit zichzelf ook overstrekt ligt, (halve maan/banaantje als ie op z'n rug ligt, of koppie in het nekje als ie op z'n zij ligt), maar dat is 1 van de dingen waaraan je kujnt weten of het kiss is. Ik zou zeggen: kijk het eens na op http://www.kiss-kinderen.nl en maak even een afspraak met een osteopaat (http://www.osteopathie.nl) als je meerdere dingen herkent... Hier heeft het namelijk gigantisch goed geholpen en slaapt Thirza, na in 6 weken 4 behandelingen bij de osteopaat te hebben gehad, inmiddels hardstikke goed! Zonder inbakeren minstens anderhalf uur en een of twee keer per dag ook nog eens 2-3 uur.
Ik herken eigenlijk niks in de symtomen van kiss maar ik heb er ook niet echt opgelet of Liam dit vertoont.. ik moet dinsdag toch naar het consultatiebureau.. kan het daar altijd navragen.. Meestal word hij wakker en dan heeft hij honger.. andere keren moeten we hem wakker maken voor zijn voeding ( om de 4 uur ).. nadat hij de fles heeft gehad, speelt hij in de box ( is al bezig met proberen op de zij te draaien ) .. als hij moe word, baker ik hem in en leg hem in zijn bedje neer, hij is dan eerst nog even wakker ( zonder huilen ) en slaapt dan zo weg.. alleen het wakker worden is een probleem, dat gaat gepaard met heel veel gekrijs.. Darmkrampjes heeft Liam niet meer, hij kan ook gewoon zijn hoofd optillen en vast houden..