Hey iedereen, Ik ben de trotse mama van Alexi, mijn meisje is drie maanden oud ( en is prematuur) Ze was in het ziekenhuis niet echt een vlugge drinker (ze moest toen 60 cc drinken en deed daar soms een half uur over). Eenmaal thuis ging eerst alles goed..En kwam ze heel goed gewicht bij; met als gevolg dat de flesjes ook vlug vermeerderden. Nu moet ze normaal flesjes drinken van 150cc (met schepjes; 165cc) drinken, maar ze wilt het niet drinken! Had soms voedingen van anderhalf uur voor 100cc! Ze weent hard, schreeuwen, fles wegduwen... Tja op advies van de HA paar keer van voeding veranderd.. zonder succes Nu heeft de kinderarts gezegd haar een week laten drinken zoveel (eigenlijk zo weinig) ze wilt en er moeten steeds vier uur tussen de voedingen zitten. Heb hier soms voedingen van 50 cc! en mevrouwtje weent dan ook niet vroeger om eten? ze wacht gewoon haar vier uur af! Flesje erna is dan soms 140cc.. maar soms drinkt ze terug maar 70cc ofzo.. Ze drinkt dus totaal de hoeveelheid niet die ze zou moeten drinken; met als gevolg; ze valt af! (heel moeilijk voor me,want in het 'couveusetijdperk' moest ze altijd bijkomen! en dat is er bij mij 'ingeklopt' zeg maar..) Nu staat ze heel goed onder controle van de kinderarts hoor en valt ze nu ook geen halve kilo's af , maar toch doet het pijn bij mij... Maandag moeten we terug naar de kinderarts...en dan zullen we zien.. Wou eigenlijk gewoon weten waarom ze dit doet.. Heeft ze ergens pijn? Heeft ze gewoon geen honger? Is ze gewoon eigenwijs? Heeft ze een degout van haar flesje gekregen, omdat ik haar soms 'dwong' en aandrong om 100 cc te drinken? Heeft iemand van jullie dit ook meegemaakt en mss tips voor me Veel liefs
momenteel hebben we de grootste spenen en ze drinkt op stand drie.. we hebben het ook met een habermannfles geprobeerd (is eigenlijk een flesje waar ziij niet echt moet aan zuigen...) en dit lukte ook niet... Zelfs de kinderarts, haar assistente en verpleegster geprobeerd flesje te geven , zonder goed resultaat; 80cc in drie kwartier...
En als ze echt wilt zoals vanavond; 150cc in een kwartier.. flesje daarvoor had ze wel maar 70cc gedronken.. maar juist daarom is het zo frustrerend; ze kan het eigenlijk wel;ze moet het alleen nog willen...
Je hebt toch ook van die voedingscupjes, waarmee je het er in principe gewoon ingiet (ja ik weet er geen ander woord voor)? Zouden die niet kunnen helpen?
Erg lastig jo, ik heb nu ook problemen hiermee maar dit is denk ik wel iets tijdelijks bij ons (virusje of sprongetje) Ik laat het ook even op z'n beloop en bied nu wat vaker de fles aan met niet altijd resultaat maar toch.. Succes en kijk uit dat ze niet te weinig(uitdroging) krijgt maar dat zal de arts ook wel bijhouden..
Inderdaad zijn we goed bijgehouden door de kinderarts.. Ook weeg ik haar iedere dag, bij veel gewichtsverlies moet ik de kinderarts bellen, deze week is het eigenlijk; 20gr erbij, 30 gr eraf, 10 gr erbij... Dus deze week haar gewicht gewoon stabiel gebleven...
Straks terug naar de kinderarts, hopelijk vinden we een oorzaak waarom ze zo 'raar' en 'weinig' drinkt..
Hallo, En weet je al iets meer? Ben benieuwd, hopelijk heb je gauwe de oplossing gevonden. Groetjes Jenny
Nee, niet echt een oplossing gevonden, moet van de kinderarts haar nog twee weken haar zin laten doen...Dus haar laten drinken en wilt ze niet meer, dan ook niet aandringen, en volgende voeding pas vier uur erna gegeven (hoe weinig ze ook maar gedronken heeft.. Rare is, vanmiddag had ik een kauwgum in mijn mond en was ik dus tijdens haar flesje aan het kauwen, keek ze me de hele tijd aan en dronk ze in één keer haar flesje gewoon helemaal uit! durfde bijna niet te ademen hihi , was zo bang dat ze weer plots ging stoppen, maar nee hoor! en vorige voeding dus terug maar de kauwgum in mijn mond en hevig kauwen, drinkt ze terug goed! Is dit nu toeval of niet? ik weet het niet, maar ben wel blij dat ze vandaag al twee goede flesjes had! en straks bij volgende voeding, terug de kauwgum in mijn mond!
Hoi, ik ben nieuw hier maar een deel van je verhaal klinkt me wel wat bekent in de horen.... (voor zover dat lezend gaat ). Je zegt dat ze huilt. Is dat tijdens de flessen? Soort protest in stevige vorm en flessen wegduwen, heel weinig drinken. Na een periode waarin ze weinig drinkt weer meer gaan drinken en dan weer opnieuw de klachten krijgen? Zoiets heb ik zelf pas meegemaakt en mijn zoontje bleek (stiekum) reflux te hebben. Nou wil ik niet meteen zeggen dat dit het is maar soms is het iets dat je niet verwacht...
Mijn dochtertje had waarschijnlijk een wondje in haar mond die met drinken telkens open ging en pijnlijk was natuurlijk.. Gelukkig heeft ze gisteren heeel veeeel geslapen en is het deels genezen en nu drinkt ze weer meer en gaat het de goede kant op.. Misschien heb je hier iets aan? Yara duwde de fles ook telkens weg en moets hard brullen... Succes
Ze heeft ook wel last van refux, krijgt hiervoor anti reflux voeding en zantac tegen het zuur...-- zuur komt eigenlijk tot aan de stembanden, maar ze geeft het gewoon niet "terug"-- maar dat ook heel pijnlijk.. hoe heb jij dit opgelost?