IK ben begonnen met kolven (medela) bewaar nu alle melk in de vriezer in ijsblok zakjes. Hoe doen jjullie dit? wat is handig om nog extra bij te kopen? IK zie wel eens bewaarbekers maar is data handig? Ik neem aan dat je daar bv 150 ml in doet en dan in de vriezer? Maar dan moet je dus wel eerst ontdooien voordat het in de fles past. Ik zie door de bomen het bos niet meer... Verder heb ik een flesverwarmer gekocht, hoe warm moet de melk zijn voordat je dit aan de baby geeft?
De melk mag tot lichaamstemp opgewarmd worden. Mag wel wat warmer nog, zolang je niet boven de 50 graden komt, blijven alle stoffen bewaard. Ik gebruik zelf alleen de ijsblokzakjes, ideaal omdat ik elke gewenste hoeveelheid zo uit de vriezer kan trekken. Heb verder geen bewaarzakjes enzo.
Gekolfde melk idd gewoon in ijsblokjeszakjes en dan kun je daar altijd uithalen wat je nodig hebt. Verder een flessenwarmer kun je als het goed is aangeven hoe veel er in de fles zit en welke temperatuur de melk is, dan bepaald dat ding zelf hoe lang die moet verwarmen.
Ik heb avent bewaarbekers. Met een adaptor kun je er direct een avent fles op schroeven. Anders moet je overgieten.
Ik heb nu van die gewone bakjes van curver of zo gekocht bij de marskramer. Daar past precies 200 cc ofwel 1 voeding in, dus ik vries tegenwoordig vooral hele porties in. Ideaal, ik kan nu gewoon 2 bakjes ontdooien voor een crechedag en klaar is kees. Ik heb ook nog een voorraadje ijsblokjesmelk liggen, om eventueel een tekort aan te vullen. Ook heel fijn (behalve dan die ene keer dat het zakje aan de onderkant lek bleek te zijn en de melk er net zo hard uitstroomde als ik het erin goot. Auw!)
Ook hier ijsblokzakjes waar ik het in doe en een sticker met datum op schrijf. Ik heb toevallig gisteren opzet bewaarbakjes voor mijn avent kolf gekregen waar 160cc in kan en ik in kan vriezen dus dat kan ook nog. Maar ik vind de tip van de curver bakjes ook wel een idee.