Afgekolfde melk wel of niet in de magnetron?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Eef16, 23 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eef16

Eef16 Bekend lid

7 aug 2007
    510
    0
    0
    Midden-NL
    Dag bv-dames,

ik heb een vraag: mijn dochtertje is vandaag 5md geworden en krijgt al die tijd al volledige bv.
    op het kdv (2dg/wk) en als het zo uitkomt (opa/oma oppas) krijgt ze gekolfde melk uit een flesje.

nu heb ik al meerdere keren de discussie gevoerd over wel of niet afgekolfde melk in de magnetron op te warmen.
    ik heb geleerd dat het niet mag, omdat het de antistoffen die bv juist zo bijzonder maakt zou afbreken.
    Maar anderen zeggen dat dat niet waar is,
    wat vinden jullie?

Wij warmen de afgekolfde melk nu altijd op in een kommetje met kokend water.

Wie weet er wat waar is??

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik vind dat het niet in de magnetron warm gemaakt moet worden, maar ook niet in een bakje met gekookt water. Beide om dezelfde rede, dat het niet goed is voor de voeding en je grote kans hebt op zogenaamde hotspots.

Hier doen we het altijd in een bakje warm water, flesje is zo warm ;)!

En wat waar is? Geen idee, dit is in ieder geval van wat ik altijd gehoord heb dus waarop onze methode van het verwarmen van de melk is gebaseerd ;).

Liefs, Hanneke!

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je MAG moedermelk inderdaad in de magnetron opwarmen. Maar dan moet het op de laagste stand, en je moet het elke 20 seconden eruit halen en omzwenken tot het de goede temperatuur heeft.
    Dat duurt langer en kost meer werk dan gewoon even in warm water zetten.

Deel Deze Pagina