(te) veel melk, wanneer kolven?

Discussie in 'Voeding' gestart door minipi, 9 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minipi

    minipi Fanatiek lid

    17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Een paar vraagjes over kolven. Ik wil vast een x oefenen met kolven en een voorraadje aan gaan leggen. Nu heb ik alleen erg veel melk (het spuit er vaak uit haar mondje in), waardoor mijn meisje vaak onrustig drinkt en veel krampjes heeft, dus ik wil mijn melkproductie absoluut niet extra stimuleren door het kolven. Wat is dan het beste moment om te kolven? Vlak voor een voeding? Zo ja, hoe time ik dat zolang ze nog geenvast ritme heeft? En kan het geen kwaad dat ze dan geen voormelk meer krijgt? Of dat mijn voorraad juist relatief veel voormelk en weinig achtermelk heeft?
    Oja, ik geef altijd 1 borst per keer... dus ik denk de borst die ik ga geven even 'voorkolven'?
    Alvast bedankt voor jullie antwoord!
     
  2. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Het beste moment om te kolven is na de eerste voeding van de dag. 's Nachts drinkt je kindje minder en maak je de meeste melk aan, dus zit je 's ochtends 'vol'. Dus als je 1 borst geeft, dan kun je de andere daarna kolven. Voorkolven zou ik denk ik niet doen, dan stimuleer je juist extra...Ik had ook erg veel melk, maar na een paar weekjes regelt zich dat vanzelf en is dat spuiten weer over...
     
  3. Bumbaloe

    Bumbaloe Actief lid

    1 jun 2007
    372
    0
    0
    ik sluit me aan bij bovenstaand antwoord.

    Als je meisje veel last heeft van dei spuitende melk zou je zodra de melk toeschiet (en spuit) je kindje even kunnen afkoppelen en de melk in een spuugdoekje kunnen laten weglopen en daarna je kindje weer aanleggen dan heeft ze er ws veel minder last van.
     

Deel Deze Pagina