wow is jou zoon dan al bijna een meter lang? en hoelang is je dochtertje dan nu? zijn jullie zelf ook heel lang? mijn dochter is nu 80 cm en ik verwacht niet dat ze meer als 10 cm gaat groeien het komende jaar, en ze is toch niet klein voor haar leeftijd . ik dacht dat ze vaak maat 98/104 hadden met een jaar of 3,4 .
mijn zoon was 91 cm de vorige keer bij het CB (2 jaar controle) en woog 15 kilo.. maar heeft een heel lang bovenlichaam.. (hetzelfde als zijn papa) mijn dochter weegt nu iets van 8,5 kilo en was met 4 maanden bijna 67 cm... (ze krijgt nog maar 3 flesjes per dag nu en eet al fruit en groente 2 keer per dag) Ik heb gewoon reusjes! hahaha
wow, mijn oudste was een flinkerd, 8,5 pond met de geboorte, maar die woog 8,5 kilo toen ze 7,5 maand was ze woog met 5 maanden 7 kilo en was 68 cm. wat een hongerlapje heb jij dan als je zoon 91 cm is moet hij idd een erg lang bovenlijf hebben om in 98/104 te passen, zijn zn broeken dan wel een maat kleiner?(want zijn benen zijn dan in verhouding kort toch?) nouja beetje offtopic jij hebt gewoon grote kids dan. maar normaal gesproken gaat het na het 1e jaar niet zo hard meer en zou ik dus ook zeker geen 1 of 2 maten groter kopen, ze gaan per maat steeds langer met de kleertjes doen. het is een beetje zonde als de jas de hele winter te groot is en als de jas dan goed zit is de winter voorbij
ja ik moet wel maat 98 broeken kopen vanwege zijn billen die kort ik dan wel wat in (wel zodat ze nog mee kunnen groeien dus naar binnen geslagen hihi) ja mijn zoon is wel een hongerlappie maar mijn dochter eet amper hahaha, ze moet nu nog 4 flessen hebben maar ik kom er niet aan, want ze gaat om 19 uur slapen tot een uurtje of 9-9.30 sochtends... maar ze is niet bepaald skinny dus dan maakt ie fles ook niet meer zoveel uit hahaha hier was ze 6 weken ergens http://iloapp.martin-isabel.nl/data/_gallery/public/32/1245694315_resized.jpg okay mijn oma was trouwens geen klein vrouwtje (ja wel wat krom hahaha maar niet klein) Mijn man is 196 cm en ik ben 183 cm, onze zoon is met 38 weken gehaald en woog 4160 gram en onze dochter is met 39 weken gehaald en was maar 3900 gram
LaDi Een jas moet je wel op de groei kopen. Nu draag je nog geen winterjas en de jas moet zeker t/m maart aan kunnen. Een kindje doet niet een halfjaar over één maat! Als ik nu maat 80-86 zou kopen, past die jas over 2 maanden niet meer. Een jas is inderdaad op dikkere kleding gemaakt. Maar als je nu een jas gaat passen met een t-shirtje eronder, koop je de jas misschien te klein. Met een dun shirtje heb je meer ruimte over dan met een dikker truitje. Vandaar dat wij de winterjas een maat groter hebben gekocht. Voor jezelf koop je niet op de groei, omdat je niet meer groeit. Alleen in de breedte misschien...
Jippie op zich zit een kind echt wel een half jaar in 1 maat. Zoals ik eerder ook schreef mijn zoon zit sinds maart in maat 80 en gaat nu net naar 86, die gaat dus echt wel de hele winter met maat 86 doen. Maat 92 is gemiddeld ook vanaf 2 jaar dus dat klopt dan ook precies. Natuurlijk groeit niet ieder kind gemiddeld en ligt het ook aan welke maat en de leeftijd van het kind, maar vanaf maat 80 a 86 gaat de groei gemiddeld toch een heel stuk langzamer en zitten ze wel een half jaartje in die maat. Maar goed ieder kind is anders natuurlijk. Maar ik persoonlijk zou niet op de groei kopen. Ga ik voor mijn meisje ook niet doen, dan maar 2 winterjasjes.
ja aan de ene kant zo duur zijn ze nu ook weet niet, ik heb zoiezo altijd 2-3 verschillende jasjes gewoon omdat ik dat leuk vind hahaha
Ik zit hier ook een beetje in twijfel. Mijn zoontje zit al een maand in 74 en groeit erg hard (nu ruim 9200 gram en 72 cm) dus ik denk dat ik voor 80 ga ofzo, 86 lijkt me weer te.
Het blijft een gok vind ik. Hier 92 gekocht! Ze heeft van de zomer een jas maat 86 terwijl ze ook 80 cm lang is word deze echt al te strak om haar middel zag ik vandaag. Neem altijd groter als dat ze lang zijn.
Ik zou de winterjas echt geen 2 maten groter kopen, dan verzuipen ze er in, als ze dan in de buggy zitten vind je ze niet weer, lijkt me ook niet lekker zitten voor een kleintje. C&a vind ik heel groot vallen, mijn dochter heeft een winterjasje gekregen met toen ze geboren was van c&a maat 68 die past in juni en toen was het hoogzomer nu is die weer te klein ze heeft inmiddels al 74. Ik heb trouwens haar nieuwe winterjas gewoon in maatje 74 gekocht zit nog ruim.
Ben toch op maat 74 uitgekomen. Vanwege de mouwlengte kon 80 echt niet, veel te lange mouwen. Wat ruglengte betreft ben ik er alleen niet helemaal zeker van of deze jas de hele winter wel blijft passen. (maar goed, gezien de prijs van 19,95 is het geen ramp als ik tegen het eind van de winter nog ergens een jas in de opruiming er bij moet kopen in maat 80)
Frederique heeft nu maat 86, dus winterjas maat 92 gekocht. Ze moeten er toch ongeveer een half jaar mee vooruit. Ik zou zeggen dus; 1 maat groter dan dat ze op dit moment hebben. Vorig jaar ook op deze manier gedaan en dat is prima gegaan.
C&A valt inderdaad groot, had vorig jaar precies hetzelfde probleem. Ze zat nog net in 62 volgens mij, heb toen 74 gehaald. Later dus maar een goedkoop winterjasje bijgehaald in 68, want ze zwom er echt in toen de winter begon... een maand of drie later paste ze er pas in. Maar ze heeft er tot het eind van de winter prima ingepast. En in het voorjaar heb ik een spijkerjasje gekocht met een bodywarmer, zodat ik haar toch iets warmers aan kon doen op koude dagen.
@Vanes hou er wel rekening mee dat ze steeds minder hard groeien en dus ook steeds langer met een maat doen. Maat 86 is gemiddeld vanaf 1,5 jaar en maat 92 vanaf 2 jaar. Maar goed volgens mij val ik in herhaling
Ladi, ben het met je eens! Merk ook dat Jasmijn nu veel langer in dezelfde maat zit. Dus heb dit jaar gewoon een winterjas gekocht die meteen goed zit (heb gepast; maat groter zwom ze echt in..). Anders koop ik halverwege nog wel een andere in een maatje groter mocht het toch nodig zijn.
wat apart dat jullie hem groot vinden vallen haha, ik heb een 5 maanden oude baby die 74 nodig heeft daar en soms zelfs 80! en van andere winkels heeft ze ook wel 74 maar dan zit ie wel heel los nog en van de C&A past het precies..
ik vind C en A klein vallen. ik heb altijd 1 maat groter, rekening houdend met de groei, ze moeten er wel de hele winter meedoen.
Isademi: Ik ken het grote-kindertjes-syndroom. Mijn zoontje wordt volgende maand pas anderhalf en is ruim 89 cm. Daarbij erg lange armen en benen dus maat 92 zit goed (zonder omgeslagen mouwen!) en 86 zit echt hoogwater. Hier koop ik zeker geen kleding waar hij in zwemt maar met sommige dingen hou ik er wel rekening mee. Zo heb ik een dure bodywarmer van Esprit gekocht voor hem in maat 92/98 en die zit nu perfect met zijn Lief-spijkerjasje en van de lente waarschijnlijk zonder spijkerjasje. Jasjes van c&a en Hema koop ik precies op maat. Het is ook maar net wat voor product het is. Ik hou in ieder geval niet van die net-te-kortmouwtjes en broekjes.
Mijn dochtertje is nu net een jaar en is 78 cm. en ruim 10 kilo. En ze draagt nu maatje 74/80. Ik heb een winterjasje maatje 86 voor haar gekocht. Daar moet ze het wel mee redden . Maar om op de vraag van ts terug te komen.. ik heb geen idee hoe C&A valt qua kleding.. Hier is er geen in de buurt, dus koop er ook nooit wat.
Oh vergeet ik te antwoorden op de vraag: Ik vind c&a groot vallen. Jari heeft van alles maatje 92 en ik heb een jas van c&a gekregen en die zit goed. Vind hem alleen niet zo leuk maar dat was je vraag niet haha.