Hallo allemaal, mijn meisje van zeven maanden heeft een fopspeen nodig om in slaap te vallen. Dit is geen probleem maar elke nacht om vier uur worden ze wakker omdat ze de fopspeen niet meer heeft. Ik zet soms vier verschillende in haar bedje en soms vindt ze ze zelfs, soms ook niet. Aangezien ik terug werk, is dit heel vermoeiend want reeds om zes uur wordt ze wakker en wil ze eten, erna valt ze terug in slaap tot acht uur. Nu ben ik aan het denken om te proberen die zes uur voeding naar zeven uur te krijgen (haar laatste fles savonds is om acht uur, weet niet of dit te lang zou zijn...) en dan wil ik het verliezen van de fopspeen Afleren of gewoon de fopspeen langzaam minder gebruiken door misschien een beertje te introduceren maar ja als ze dan het beertje niet kan vinden snachts, heb ik hetzelfde probleem. Heeft iemand dit ook voor en eventueel enige tips of advies. Hartelijk dank,
Ik vind het persoonlijk vrij normale tijd voor de ochtendfles. Maar als jij ook naar je werk moet, is 6 uur dan geen mooie tijd om de dag te beginnen? Hier hebben ze echt heeeel lang om 05.30uur hun ochtend voeding gehad en gingen dan verder slapen tot een uur of 8. Nu staan ze om 06.30uur op, hebben geen honger maar willen wel al spelen. Dus geef mij die eerste optie dan mbt de fopspeen: hier hetzelfde 'probleem'. Wij hebben per kindje 6 speentjes in bed liggen zodat we zelf niet op de grond hoeven te zoeken als ze de speen weereens weggegooid hebben. Ik doe het inmiddels half-slapend. Opstaan/ speen in de mond/ aaien/ terug naar bed en slapen. Als ze meteen verder slapen ben ik een blij mens
Ik heb een dun fopspeendoekje er aan vast gebonden, dan vindt hij hem zelf weer makkelijk terug in bed. Daarvoor rolde de speentjes vaak ook zijn bed uit. Hier hangt hij nog erg aan zijn speentje, maar hij krijgt hem ook alleen als hij gaat slapen.
Hallo Gwendo Indy krijgt s'avonds om 19.00 uur de laatste fles en pas de volgende ochtend rond 7 / 7.30 uur. Vanochtend was ze zelfs pas om 9.00 uur wakker. Als je het voor elkaar krijgt om haar voeding wat uit te stellen zie ik daar geen probleem in hoor, bij Indy gaat het super. Alleen de eerste weken is het belangrijk dat ze niet te lang zonder voeding zitten, maar nu kan dat prima. Voor het afleren van de speen heb ik helaas geen tips. Succes