Beste dames, Een hele tijd geleden las ik hier ergens een bericht over de plastic hoes (?) die je voor je bevalling om je matras moet doen. Er zou bij een bepaalde winkel (Action?) een ander artikel zijn voor over je matras wat net zo goed is maar niet zo plakkerig is (aangezien ik ga bevallen eind juli..). Ik kan het niet meer terug vinden, weet iemand van jullie het? Dank!!!!
Ik heb een waterdicht molton of hoeslaken (ben ik even kwijt) gebruikt en dat is beter dan een stuk plastic. Deze kun je bijv. gewoon bij de Hema kopen. Het is en blijft wel broeierig.
Dank je voor je tip! Maar ehm, aangezien ik nog geen bevallingservaring heb: is het dan ook echt wel waterdicht? Blijft je matras schoon? bedankt!
Ik ben thuis bevallen op de molton en mijn vliezen zijn op mijn bed gebroken, maar mijn matras heeft er niets van gemerkt. (nou moet ik wel zeggen dat ik het niet allemaal meegekregen heb, omdat ik met mijn gedachten ergens anders was )
Hier een watervaste molton van de Action. Was 11,95 geloof ik. Hij is echt watervast. Toen ik hem uit de wasmachine hield viel er water uit dat er in was blijven zitten met wassen. Dit wou niet door de watervaste laag (euhm ik hoop dat je begrijp wat ik bedoel!) Ik heb hem anderhalf dag buiten moeten drogen voor hij echt droog was! Moet zeggen dat het qua broeien mij 100% meevalt. Ben blij dat ik niet op een zeiltje slaap! Liefs Dinges
hier de molton van de hema, inderdaad erg warm maar das beter dan een nieuwe matras te moeten kopen miek
Ik had ook de molton van de hema, en bij mij was er een tsunami aan vruchtwater maar matras was keurig droog....dus zeker een aanrader!
Ik had een matras beschermer van de ikea. Daar konden we namelijk ook 1 krijgen voor ons grote matras van 180x200. De molton was niet warm en kraakte ook niet.
ik had er 1 in het pakket van de zorgverzekeraar zitten. haha maar als de vliezen thuis waren gebroken dan had ik de matras weg kunnen gooien. Ben in ZH bevallen. er kwamen echt liters vruchtwater.
Hier de waterdichte molton van de Hema, absoluut geen last van warmte of kraken of wat dan ook. Mijn vliezen zijn dan wel pas in het ziekenhuis gebroken maar in verband met lekkende borsten etc blijft ie nog een paar weken op bed liggen
Ik dacht ook meteen aan een molton, die plastic dingen zijn maar niks. Paar keer omdraaien en je kunt ze weer opnieuw vast plakken.
Hier ook een waterdichte molton van de Ikea. Prima ding. Alles is goed gegaan, maar ze hebben mn vliezen gebroken en dat gewoon opgevangen op die matjes die in je pakket zitten. Moet er wel bijzeggen dat de zijkant van die Ikea dingen geen plastic laagje heeft. Dus alleen op de bovenzijde. Maar alles goed gegaan hier. En je merkt niets van broeien oid. Heb er wel een extra molton opgedaan omdat mn vriend daar wel bang voor is. Is wel ietsje duurder, geloof 17 euro, maar dan wel de 2 persoons hoor.
Die bij de action: zijn die ook in 90 x 220? Bij de hema niet, zag ik. Of iemand een idee waar ik die dan zou kunnen kopen?
Dus de 90x200 molton van hema past om een dik matras 90x220? Hebben jullie dat zelf ook gedaan? Is dat deze? HEMA - wonen - hoeslakens - moltons - waterdicht moltonhoes