Het is misschien nog vroeg voor mij maar om me alvast een beetje te kunnen oriënteren vroeg ik me af welke kleur jullie de babykamer hebben of in gedachten hebben. En dan met name als je niet weet of je wondertje een jongen of een meisje wordt. Ik zelf zou het graag willen weten in de zwangerschap maar mijn vriend niet. Als ik er dan b.v. een rose kamertje van zou maken zou het wel erg opvallen Het is misschien nog wel wat vroeg en ik ga echt nog niet met de kwast in mijn handen staan, maar ik kan amper wachten en ben zo benieuwd wat jullie allemaal hebben. groetjes yda
Wij hebben zelf lange tijd aan rood met oranje gedacht, vind ik vrolijk en kan voor allebei. Maar wij willen het nu toch weten dus wordt het roze of aquablauw.
Wij hebben voor zacht groen gekozen bij zoonlief, ookal wouden we het wel weten... we wouden toch voor een neutrale kleur gaan. dit aangekleed met blauwe en/of jongens dingetjes, nu heeft zoonlief een nieuwe kamer omdat de babykamer de baby kamer blijft en kleden we de kamer met roze dingetjes aan, ziet er echt leuk uit al zeg ik zelf
Wij willen het wel weten, dus gaan voor echt roze, bond en lieflijk of wat stoerder en robuuster (blauw, appelgroen en hout).
Hier lichtblauw met wit, altijd al gewild, net als die Wedgewood kleuren zeg maar. Kan voor jongen, maar ook voor een meisje vind ik. Een muur is is Pip-studio behang, lichtblauw met kleine roze roosjes erop.
Hier wordt het wit gecombineerd met lila en paars, als het een jongen wordt kan het prima met aquablauw en bij een meisje prima met roze
Als we niet hadden geweten wat het werd dan hadden we gekozen voor (lime)groen, zilver/wit, of een knal kleur/wit. Wij waren er eigenlijk al snel over uit dat we wel wilde weten wat het is, mede zodat we de kleertjes en kamer er op af konden stemmen. We zijn gisteren begonnen aan de kamer, er zijn nu 2 muren in verschillende tinten baby blauw geverfd en we hebben net een paneel behangen met wit/zilver barok behang voor tegen 1 blauwe muur. De rest van de kamer is wit. Ik wil de kamer nu verder aankleden met blauwe en zilveren accessoires. Ben super benieuwd hoe het wordt
Ik heb mijn kamertje taupe met wit...Dit kan voor een jongen en een meisje. Inmiddels weten we dat het een ventje is, maar voor een meisje had het ook gekund. Vind taupe ( soort paarbruin) een warme kleur en gecombineerd met wit staat het heel gezellig.
Wij hebben grijs-lila en lichtcreme-geel. Verder hebben we blauwe assesoires (kleed, geborduurd schilderijtje van moeder/kind wat op mijn babykamer hing). Het kamertje is vrij unisex behalve de gordijnen die in het roze spectrum van lila vallen.
wij weten ook niet wat het wordt. en hier is het kamertje bijna af. we hebben whitewash meubeltjes met rieten mandjes de boven kant van het kastje en commode, en de spijlen van het ledikantje in een warme eiken kleur net zoals de vloer, en witte muren. de gordijnen hebben we in champagne met creme kleur. er komt nog wel iets van oranje er groen in de aankleding, maar we houden het kametje rustig een puur, we houden niet zo van te druk kwa spulletjes en kleur enz...
Wij wilden het wel graag weten, en daar is het kamertje ook naar (zie album) Maar je kan ook voor een neutraal kamertje gaan, en de dingen als lampenkap, waskussenhoes, lakentjes alvast in het roze of blauw kopen.. en dan verstoppen voor je vriend. Als de kleine dan geboren is kan je het wel direct aankleden. Zo kan jij shoppen in kleur, en je vriend heeft ook wat ie wil
Bij onze dochter hadden we grijs/zilver met wit en turkiose (of hoe je het schrijft) accesoires. We wisten niet wat het werd, maar vond de kleuren gewoon erg leuk. Nu inmiddels wat blauw vervangen voor roze. Nu wil ik het kamertje ook wit met grijs/zilver en ipv blauw oranje.
Ik wilde sowieso een rustige, serene kamer, wat het geslacht ook zou worden en heb gekozen voor een fris munt-groen... heel licht van kleur en echt mooi met het witte bedje en de witte kast.
Mijn dochter heeft groen met zilver, kan nog steeds prima! Onze beeb krijgt beige met wit en verder wordt alles blauw (gordijn, deken, aankleedkussen, lamp enz)
wij gaan morgen behangen en hebben gekozen voor een oranje muur en een muur zilver en de de andere twee muren hoeven niet een is het raam en de andere is een heel mooie inbouwkast. misschien dat ik die deurtjes nog wel zilver spuit. de meubels zijn wit. en ik wil een zilver of oranje rolgordijn met donder grijze over gorijden ... wi krijgen trouwens een jongen
Wij hebben gekozen voor wit/zand en kiezel, dus mooie lichte en neutrale kleuren, wij zijn niet zo van de uitgesproken kleuren in huis dus ook niet in de babykamer . Wij weten as dinsdag wat het wordt.
Wij hebben als hoofdkleur oranje (een grote wand en de andere wanden wit met kleine goudvisjes). Daarna aangevuld met de kleuren rood en groen (de accessoires zijn dan in die kleuren). Heel vrolijk en kleurrijk. De meubeltjes zijn wel neutraal van kleur (wit). Wij wisten toen nog niet wat het geslacht was van ons kleintje. Ik vind deze kleuren nl. heel goed passen voor beide en konden we ook gerust het kamerte laten zien aan o.a. de ouders zonder dat ze later wisten wat voor geslacht ons kleintje had.
Bij Lotte wisten we haar geslacht; de kamer werd neutraal met roze accesoires. Later nog meisjesgordijnen bij gekomen. Lotte gaat nu verhuizen en krijgt nog meer een meisjeskamer met PIP behang. De babykamer blijft babykamer met dezelfde (neutrale) meubels. Ga verder ook weinig nieuwe spullen kopen. Maar.... dit keer willen we het geslacht niet weten. Indien het een meisje is... hebben we geluk, dan hebben we alles al. Maar ik maak ook een jongenslijstje en die spullen worden dan gekocht als het een jongen is. Via internet is alles zo besteld en binnen een paar dagen in huis. De eerste tijd ligt hij/ zij toch op onze kamer en wordt de eigen kamer nauwelijks gebruikt en de box al helemaal niet. Paar kleertjes hebben we wel neutraal. Leuke jongenskleren zijn dan zo gehaald. Shoppen na de bevalling is ook heel erg leuk. Okee, ik weet dat je alles helemaal op en top in orde wil hebben voor de geboorte. Maar bedenk; de tijd erna is nog heel veel langer. En het is helemaal niet nodig alles op en top te hebben. Kan dit schrijven met een lach; zo ging het hier ook echt niet hoor. Merk dat het nu bij de 2e een stuk makkelijker is. Hier geen stress, heerlijk. Ik zou er geen neutrale kamer van maken als je liever echt jongens of echt meisjes wil. Maak dan 2 lijstjes en doe de dingen na de geboorte; dan heb je het echt zoals je het wil. Maar bedenk ook; wil je ook (snel) een 2e kindje en welke kamer krijgt dit kindje dan? Want als je gaat verven of behangen, dan is het voor de 2e lastig als je alles weer moet ombouwen. Daarom kozen wij hier voor accesoires in de kleuren. Makkelijk om te switchen/ afwisselen etc. En toch heel erg meisjeskamer hier. Lekker zelf kiezen verder, kleuren zijn zo super persoonlijk! Ga gewoon veel winkels bezoeken en neuzen op internet, dan kom je zoveel leuks tegen. Uiteindelijk kom je vast tot wat je echt mooi vind. Groetjes en veel plezier.
Hier is het kamertje wit en de accesoires limegroen en turqoise. Het is heel rustig geworden, maar toch fris door de 2 gekozen kleurtjes.