niet gegroeid en aangekomen !

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door esmee1808, 24 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esmee1808

esmee1808 Actief lid

13 aug 2010
    458
    0
    16
    Vandaag naar het cb geweest en dochter gewogen en gemeten maar ze was haast niks aangekomen en niet gegroeid :(
    Wel heeft ze al maanden koorts en is ze steeds ziek maar buiten dat eet ze als een bouwvakker !!
    Wel worden volgende week haar neusamandelen verwijderd en krijgt ze buisje in haar oren. Zou het niet groeien en aankomen met haar verkoudheden en ooronstekingen te maken hebben of zou er nog meer aan de hand zijn?

2. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Vervelend zeg!

Hoe lang zat er tussen de metingen? Was het dezelfde persoon? Bij ons meet de verpleegkundige altijd "korter" dan de arts ;), je ziet haar lijntje een beetje op en neer gaan in de curve. Qua gewicht kan voor of na een volle luier of maaltijd best nog wel wat uitmaken.

Heb je zelf ook niet het gevoel dat ze is gegroeid? (Kleertjes die niet meer passen\spierpijn in je armen als ze ineens weer wat zwaarder is).

Als ze goed eet (en drinkt?) kun je er niet zoveel meer aan doen natuurlijk. Koorts en ziek zijn kost natuurlijk ook extra energie die niet in de groei gestoken kan worden. Hopelijk gaat dat ook beter als ze buisjes heeft en de amandelen eruit zijn. Ik zou niet zo goed weten wat nog meer te doen dan goed in de gaten houden en volgen met de ha.

3. esmee1808

esmee1808 Actief lid

13 aug 2010
    458
    0
    16
    Er zat ruim 2 maanden tussen de metingen en word altijd door de assistente gedaan en altijd zonder luier.

4. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Hoi hoi.

Wij waren gisteren ook bij het cb.
    En ons zoontje was ook iets minder gegroeid en aangekomen.
    Maar het cb arts die zij dat zolang hij tevreden is en alert je ook niet al te veel zorgen hierover moet maken.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Rond die leeftijd (een paar maanden eerder) groeiden Eva en Lisa ook haast niet, ze worden actiever en de groei gaat gewoon langzamer. Eva was toen in 2 maanden tijd zelfs afgevallen, was ook ziek geweest, dan verbruiken ze natuurlijk ook extra energie. Gewoon over een paar maandjes weer meten en wegen en dan zal ze waarschijnlijk wel gegroeid zijn.

6. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik zou me meer zorgen maken dat ze al maanden koorts heeft!

7. esmee1808

esmee1808 Actief lid

13 aug 2010
    458
    0
    16
    De koorts komt door de oorontstekingen daarvoor krijgt ze volgende week buisjes.

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

2 maanden niet groeien op die leeftijd vind ik niet zorgwekkend. Als ze goed drinkt en normaal eet, en zich goed ontwikkelt, maakt dat echt niet veel uit. Mijn dochtertje staat al maandenlang zowat stil in haar groei, ze groeit wel, maar heeeeel langzaam. Ze verbruiken gewoon heel veel energie voor andere dingen.

9. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Geen zorgen over maken.mijn kinderen hadden dit ook vooral toen ze ondernemender werden.

10. esmee1808

esmee1808 Actief lid

13 aug 2010
    458
    0
    16
    Hadden jullie ook dat de lijn ging afbuigen dan want dat is nu het geval en dat was niet goed zeiden ze ??

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier boog de groeicurve bij de oudste af tussen de 12 en 14 maanden.. toen was ze niet gegroeid en in gewicht 500 gram - dat laatste is op zich wel netjes, maar lengte dus niet gegroeid.

Het corrigeerde naderhand: 3 maanden later was ze 5 cm langer! Dus een combinatie van misschien verkeerd gemeten + een groeispurt...

En verder sluit ik me aan bij de rest: Ziekzijn kost érg veel energie. Fijn dat ze verder goed eet, anders was ze misschien zelfs afgevallen, wat ook niet zo gek was geweest.

12. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Onze zoon heeft hetzelfde gehad rond 12 maanden. Vandaag zijn we weer bij het CB geweest en was hij 1 kilo en 2 cm. gegroeid in 2 maanden! De CB-arts zei dat hij het weer lekker aan het inlopen was en dat alles prima is. Kan dus best tijdelijk zijn. Hopelijk is je dochter niet meer zo ziek!

Deel Deze Pagina