Ik zou het even afwachten, misschien dat ze rond 35 weken een schatting kunnen maken. Onze meid is met 36w3d geboren. Ze was 48 cm lang en 2880 gram. Ik had gelukkig wat kleertjes in maat 50, maar die waren veel te groot. Maat 50 van de Hema valt trouwens klein, dus dat paste wel goed. Maat 44 hebben we toen niet gekocht, ik weet niet hoe dat had gezeten. We hebben gewoon de mouwtjes opgerold de eerste weken.
Mijn zoontje is helemaal gezond. Overigens liep ik gewoon bij de verloskundige tot 35 weken en kreeg ik geen extra groeiecho`s door de 2 vaten in de navelstreng. Wel heb ik een extra echo gehad in het LUMC. Ik was opeens heel bang maar alles zag er goed uit. Met 32 weken bleek Daan achter te lopen met zijn groei. Met 35 liep hij zover achter dat ik ben opgenomen in het LUMC. Met 36 weken werd hij op 1800 gram geschat. Volledige bedrust gehad. Maar in het ZH koppelde ze de groeiachterstand niet met de 2 vaten in de navelstreng (hoewel je het wel veel leest) Met thuismonitoring en uiteindelijk een inleiding is hij geboren met 37+6 met een gewicht van 2525 gram. Hij had dus nog goed ingehaald. Mijn placenta was erg klein/licht en zat vol met kalk. Maar het is een heerlijk ventje. Je leest veel over markers op internet. Onder andere over schisis. Toen Daan 4 maanden was kwamen we erachter dat hij een kleine vorm van een schisis heeft. Daardoor een enorme molen ingegaan. Maar na veel onderzoeken bleek hij helemaal gezond te zijn !! Meid laat je niet bang maken er zijn ook 8 ponders die met 2 vaten geboren worden. Een aantal jaren geleden waren er nog geen 20 weken echo`s en toen wisten ze nog van niets. Ik ben ook bij een thuis bevalling geweest waarbij de kleine 2 vaten had in de navelstreng. Ruim 7 pond. Alleen kwamen we er toen pas achter toen de placenta geboren was.
dit is dat wel weer super om te horen!(nouja lezen) je word snel bang gemaakt ook dat dit samen hangt met down en dit blijkt dus NIET waar. en zo nog wel meer dingen. en dan lees je dit en dat geeft weer moed haha. ik loop bij de gyn vanwege medicatie anders had het ook niet gehoeven hoor. maar ja nu ben ik wel blij ik word nu wel goed in de gaten gehouden.
Vergeet niet dat groeiecho`s steeds onnauwkeuriger worden naarmate je langer zwanger bent. De professor die bij mij uiteindelijk de echo deed zijn dat hij er met 36 weken soms zelfs bijna een kilo naast kon zitten. Alleen voelde ze op de hand ook een heel klein kind. Ik kan je wel als advies geven dat als je kind een groeiachterstand oploopt ga liggen en liggen. De gyn zij dat het niet bewezen was dat het hielp maar hier hielp het super goed. We zagen mijn buik groeien. Enne als je nog vragen hebt of je verhaal kwijt wil mail me gerust.
tot nu toen loopt ze helemaal op schema met mooie lange benen ik moet zeggen bij fynn had is een groei echo met 37 weken en die zat er 30 gram naast op 40 weken. maar inderdaad het word wel lastigger maar als ze maar blijft groeien dat is het belangrijkst! ik denk dat ik je nog wel even mail tzt bedankt voor je aanbod!
Vind ik dus ook. En ik heb nog heel veel hema cadeaukaarten... Ik moet daar echt zoeken naar iets wat smal valt. Broekjes gaan tot nu toe trouwens wel goed.
gewoon wachten tot hij wat ouders is dat krijg je andere kleren en dat zit dat waarschijnlijk ook anders