Maataanduiding difrax s-fles klopt niet!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Elines, 9 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Ik kwam er gister achter dat de maataanduiding op de difrax s fles niet klopt bij mij. Er zit 10ml verschil tussen (te weinig). Gister 5 flessen op een rij gezet en in een 100ml afgemeten. In de difrax fles gaf hij aan dat het 110ml was terwijl de andere flessen allemaal rond de 100 zaten. Weet niet of dat het een foutje van mijn difrax fles is maar ik wilde jullie toch waarschuwen! Ik meet nu het water in een ander flesje af zodat de verhoudingen wel blijven kloppen

2. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Dat is mij hier ook opgevallen. Ook als je het restant van de fles overgiet in de dop, krijg ik niet dezelfde eenheid.

3. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    huh dat is vreemd , ik had ook wel eens het vermoeden maar maakte de voedingen in een aventfles , vond ik makkelijker met de schepjes :)

misschien difrax ff bellen of mailen?

4. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Ik was inderdaad al op zoek gegaan naar contactgegevens maar ze zo snel nog niet kunnen vinden. Vind het wel raar omdat je zo een verkeerde verhouding water/poeder krijgt, lijkt mij ook niet de bedoeling.. Misschien ligt het aan de vorm van de fles?

edit: ik heb een klacht via hun website ingediend.

5. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    @ Zoe, ik wacht even af wat voor reactie jij krijgt en anders dien ik ook een klacht in. Wil je in dit topic de reactie zetten? Of evt via pb.

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    dit is mijn ooit ook opgevallen. moest flesje overgieten ivm flessenwarmer (paste difrax niet in) en miste gewoon een beetje. dacht da ik toen een fout flesje had maar blijkbaar hebben meerdere er last van

7. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb net ook even een testje gedaan.
    In de kleine s-fles klopt het wel en in de grote s-fles kom ik uit op 110ml.
    Ik heb ook de handgreepfles, die met dat gat zeg maar.
    En bij zowel de grote als de kleine kom ik uit op 110ml.

8. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik vond het zo grappig dat mijn dochter aan de kraamhulp moest uitleggen dat er in de dop een maataanduiding stond.(wist ze niet) hahaha. totaal niet on topic, maar moest eraan denken toen ik dit las.

ik denk dat het door het gat komt trouwens. wij gaven gelukkig altijd wat meer water in de fles, dus was het niet zo'n probleem.

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    blup volgens mij is het juist meer dus als je nog meer water doet wordt het nog wateriger...

het was mij ooit ook wel eens opgevallen, maar ik maak me niet zo heel druk om 10ml, als je de schepjes afstrijkt wordt het ook wel eens iets meer of minder denk ik dan.

10. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Wij doen idd ook altijd ietsje meer water in de fles.

11. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Oh... dat is me nooit opgevallen.
    Ik ga eens kijken.

12. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Hij geeft meer aan, terwijl het minder is. Als je dus water in de fles doet en afleest, dan denk je dat je er al bent, maar mis je dus eigenlijk nog ong. 10ml.

13. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Bij mij geen probleem hoor?
    Ik heb 120 water eerst in de Difrax fles gedaan en daarna overgegoten naar een Avent fles..
    Was ook gewoon 120..

Ik heb een dunne grote Difrax fles..

14. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik weet het niet. ik had alleen difrax dus geen vergelijkingsmateriaal verder. maar een niet al te grote eter. hij heeft dus nooit last gehad van dat extra water dan.(dacht dat het andersom was dat de voeding te dik werd dan, verkeerd gelezen) misschien toch difrax op de hoogte stellen dan? alhoewel teveel water natuurlijk minder erg is dan te weinig.

15. misa

misa Niet meer actief

Wat stom! Ik heb ook wel eens gehoord dat er verschil in kan zitten.

Maar 10 cc meer is echt niet erg!

16. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Ik laat het weten! Het is uiteindelijk geen klacht geworden maar een 'ik ben niet tevreden' opmerking ;)

10ml is niet veel maar hier nog een klein kindje met een klein maagje ;). 10ml extra scheelt misschien net bij haar..
    Ik heb een S-fles van 170ml, is het geloof ik (de kleine). En nog even om verwarring te voorkomen: hij geeft dus meer aan dan dat er eigenlijk inzit (geeft 110ml aan terwijl er 100 inzit). Voeding is dus ietsje dikker!

Deel Deze Pagina