Hoi dames! Ik ben bezig met het inpakken van het vluchtkoffertje en daar moeten uiteraard ook de eerste kleertjes voor de baby in. We hebben vorige week een echo gehad, maar er is geen schatting gemaakt van hoe groot het kindje ongeveer zal zijn bij de geboorte. Ze heeft alleen gezegd dat hij ietsjes voorliep op de groei. Maar moet ik nu maatje 50 of 56 meenemen naar het ZH, of allebei? Hoe doen jullie dat?
ik neem van beide setje mee. 2 van 50, omdat ik bijna zeker weet dat ze net zo klein is als onze zoon destijds, en 1 van 56, je weet maar nooit!
Ik zou gewoon van beide maatjes een setje meenemen. Weet je iig zeker dat je een outfit bij je hebt die past.
Beide, het kindje kan klein uitvallen maar het kan ook meteen in 56 passen. Ik heb toen destijds ook beide mee gehad
En dan ook even de kleertjes met elkaar vergelijken Zo valt prenatal 44 net zo groot als noppies maat 50. Hema maat 50 valt weer heel breed enz enz... Niet dat je zo een maat 50 en 56 van verschillende merken in je tas stopt maar even groot blijken te zijn
Hier niet eens 50 in huis..... 2 Eerste kindjes waren 9 pond en 54 cm, en ik geloof niet dat deze beeb kleiner is.... (op de echo deze week liep beeb ook al 2 weken voor....)
Ja idd, Hema maat 50 valt hartstikke groot. Mijn dochter zwom erin. Terwijl Prenatal maatje 50 goed zat, klein beetje ruim, maar prima te doen. Noppies valt idd klein.
Mijn zoontje was ook aan de grote kant maar pastte echt maat 56 niet, maar meestal wordt geadviseerd een maatje 50 en 56 mee te nemen. Let idd wel dat ze niet ongeveer even groot zijn, het kan erg verschillen per merk.
Ach wat neemt zo'n extra setje nou voor een ruimte in in je tas.. als je je daar door geruster voelt gewoon meenemen, misschien is het nog nuttig ook!
Ja want je heb natuurlijk veel setjes 50/56... dus is het dan 50 of 56... Denk gewoon 2 naast elkaar leggen en een wat kleinere en wat grotere nemen..
Nou dan neem ik maar 50, 50/56 en een 56 mee. Weet ik in ieder geval zeker dat er iets is waar -ie inpast.
Onze zoon was 3930 gram en 53 cm. bij de geboorte, 12 dagen geleden en hij past nog steeds Noppies maat 50. De overslagpakjes van Prenatal (die met Nijntje erop) heeft hij in geen van beide maten gepast aangezien deze te kort waren. Ik denk dat het heel erg afhankelijk is van de bouw van je kindje. Ik zou gewoon van beide maten pakjes meenemen.