Hoi allemaal, Ik ben nu pas een beetje op de hoogte van de zachte hydrofiel luiers . Ik moet eerlijk bekennen dat ik er nooit van heb gehoord. Ik vroeg me daarom ook wat de ervaringen zijn van de moeders die deze luiers gebruiken. Mijn vragen zijn namelijk: Lekken ze niet uit? Is het veel werk , ivm schoonmaken. Ik ben benieuwd hoop gauw ervaringen te horen van de ervaren moeders. Liefs, Visitor
lekken ze niet uit? hahaha Lieve schat, je gebruikt ze om je kind mee af te drogen enzo, niet om ze in te laten schijten
O, jee ik schaam me dood , je kan wel merken dat dit mijn eerste kind wordt , maar waarom zetten ze dan de naam luier erbij?
haha maakt niet uit joh.... Normaal staat er ook gewoon hydrofiele "doeken" op. Hydrofiel betekend vochtaantrekkend. Luier, sja, geen idee!
No worries... toen ik in het begin op zoek ging naar alles dacht ik ook dat een hydrofiel luier een luier was Het is een handdoekje waar je je baby mee kan afdrogen. Hij is zo ontwikkeld dat deze fijn is en aanvoelt voor het tere babyhuidje.
ze werden inderdaad als luier gebruikt en daarover kwam dan zo'n plasticknoop ding, en dan ging het niet lekken je gedachte was dus helemaal niet zo verkeerd hoor. als je tegenwoordig uitwas luiers wilt gebruiken heb je daar ook weer speciale inlegluiers voor.
Hydrofielluiers worden ook nu nog gebruikt waar ze voor bedoeld waren: als luier. Ik vind het niet gek dat ze luiers heten, ze zijn het ook...
Ja oke maar sinds de komst van pampers (jaaaaaren terug) worden die dingen over het algemeen niet meer gebruikt hoor..
mn schoonmoeder(50) zei dat ong 26jr geleden de meesten gewoon nog katoenen luiers gebruikten en dat ze alleen pampers gebruikten als ze dagjes weg gingen e.d. dus t was denk ik wel een luxe als je alleen maar pampers gebruikte
Er zijn al meerdere uitgebreide topics over geweest mischien kun je even zoeken ? Of heb je specifieke vragen ?
Ik heb er geen ervaring mee maar je kan even kijken op www.bambinomio.nl of http://www.milieuadvieswinkel.be/index.php/08.01. Succes.