Maatje 74 "overslaan"?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sassie25, 24 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik ben een beetje voorzichtig aan het kijken naar zomerkleding voor ons meisje. Ze zit nu in 62/68 (eigenlijk met alle kleding) wat ik heb zijn over het grote deel dunnere truitjes met lange mouwen en jurkjes met korte mouwtjes waar ik vaak een shirt met lange mouwen onder doe. Ze draagt standaard een romper met lange mouwen nu.

Maar ik vind het zo lastig want als ik zomerdingen bekijk in maatje 74 en dan naar het weer en aankomend weer (wat ze er nu van kunnen zeggen dan) en dan denk ik dat ze niet echt in maatje 74 komt. Gistermiddag liet m'n schoonmoeder een shirtje zien in maatje 74 en maatje 80 en ben toch voor de 80 gegaan omdat ik 74 zo klein vind en ze dat in de lente/zomer niet gaat aanpassen. Zo ook met een zomerjasje maat 74. Die gaat terug naar de winkel en ik hoop dat ze hem nog hebben in maat 80!

Zou het kunnen dat ze,door het weer en die vage kledingmaten maatje 74 een soort van gaat overslaan? dan kan ik beter dingen in maat 80kopen en die haar laten dragen met romper lange mouwen of shirt lange mouwen eronder.

Pffff lastig hoor!

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik had vaak toen m'n dochter 68 aan had, dat ze ook 74 droeg. En nu heeft ze 80 en heb ik vooral 86/92 voor de zomer gekocht. Want het ene valt klein en t andere normaal. Ik zou gewoon kijken naar hoe t valt

3. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hier lijkt ze maat 68 heel kort aan te kunnen/over te slaan.
    Tot voor kort droeg ze nog maat 62 en nu is ze overgegaan naar maat 68 sinds een maandje ongeveer en ik zie dat het eigenlijk al te klein aan het worden, wat lengte betreft, want wat breedte betreft past ze nog maat 62 en soms heb ze die ook nog wel aan.
    Maar ik moet zeggen heb alles tweedehands gekocht en kan dus ook door het wassen gekrompen zijn, want preantal valt over het algemeen wat ruimer en het setje wat ik gekocht heb zit precies pas.
    Hoop volgende week te gaan shoppen voor haar en we zullen het zien

ze is nu 8,5 maand oud en weegt 7 kilo en is 71/72 cm.

4. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Per merk beoordelen. Jas is hier tot nu altijd een maatje groter gekocht. Maar te grote kleren vind ik ook niet mooi.. Ik zou dus gewoon niet te veel vooruit kopen en de grootvallende merken op 74 houden en de kleine op 80.

5. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Is moeilijk te zeggen.. Mijn meisje zit al 3 maanden in maatje 74. Je weet niet hoe je kindje groeit.. Ik zou zoveel mogelijk wachten met zomerkleding kopen ;)

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Inderdaad heel moeilijk te zeggen. Mijn dochter zit soms in 68 en soms in 86... je kan er dus echt geen peil op trekken. Ik zou ook kijken hoe het valt en niet naar de maat alleen.

7. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Mijn zoontje heeft heel erg lang in maatje 74 gezeten, het is ook maar net welk merk en wat voor soort kleding je koopt.

Hoe groot en zwaar is je meisje nu?

Mijn zoontje is nu 12 kilo en 80cm (ongeveer) en zit qua broek op maat 80/86, shirt 86. Het zomerjasje van Friends en vestjes van hema maat 92 zijn te kort maar qua armlengte te lang.

Er is idd geen pijl op te trekken!

8. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Mijn dochter heeft maar 6 weken in maat 74 gezeten. Ze groeide ineens onwijs hard, zit nu wel al ruim 4 maanden in mt 80!

9. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Hier hebben mijn kids erg kort met maat 74,80,86 gedaan.

Mijn meisje van 15 mnd oud zit al vanaf 13 mnd in mt 92/98.
    Dus nu 2 mnd lang.
    Ik hoop dat ik hier tot juni mee kan doen.
    Dan gaat ze met 18 mnd over op 98 of 98/104.

Ze is wel erg lang dus dat scheelt.

Ik zou gewoon als ik jouw was grootvallende 74 erbij kopen en de rest 80/86.

Ik kan je verder geen tips geven omdat mijn kindjes erg lang zijn en door de maten heenvliegen.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.282
    36.147
    113
    Hier hebben alledrie de kids heel kort in 68 en juist lang in 74 gezeten, dus zou het toch even aankijken en niet teveel vooruit kopen.

11. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Als je 80 neemt kan ze die hopelijk heel de zomer dragen! En idd, als het koud is romper met lange mouwen of een vestje erover!

12. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

16 jun 2010
    572
    104
    43
    Omdat ze zo snel uit kleren groeien sla ik heel af en toe een maatje over. Beetje kijkend hoe iets valt, zou het passend vallen neem ik groter niet dat ik direct weer nieuwe kleren moet kopen vind ik zonde

Deel Deze Pagina