Maatje meer en zwemkleding

Discussie in 'De lounge' gestart door Felise, 9 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.497
    8.420
    113
    Ligt er aan, ik droeg vroeger maat 38/40 / M/L dus ik merk wel dat dit voor mij een maatje meer is. Veel onesize kleding pas ik echt niet meer in.

2. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.497
    8.420
    113
    En in bikini zie je een buikje, maar als er stof over heen zit lijkt het eerder een zwangere buik ben ik inmiddels achter en aangezien ik niet zwanger ben, vind ik dat al helemaal niet prettig!

suus1983 vindt dit leuk.
  3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.825
    113
    Ja zo zei mijn zusje een keer dat ze niet vond dat dikke mensen in bikini mochten, was toch geen gezicht. Heb haar vriendelijk verzocht om de volgende keer een zak over haar hoofd te dragen, omdat ik haar hoofd ook geen gezicht vond :|.. boodschap kwam wel over volgens mij.

Felise, IkbenTess, Lm2 en 11 anderen vinden dit leuk.
  4. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.497
    8.420
    113
    :roflmao::roflmao::roflmao:

5. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Ik denk dat jij je inbeeld dat er zo naar gekeken wordt met die maat. Ik heb zelf veel gewisseld van maat en zo tegen maat 46/48 kwamen die blikken dan. De ene bikini is de andere ook niet. Zorg dat het broekje tot de juiste hoogte loopt, dan zit het netter.

Wil je toch voor een badpak gaan dan heeft bijvoorbeeld de hema badpakken die uit twee lagen bestaan. De onderlaag zit dan vormend strak en daar zit dan een lossere laag overheen. Niet dat het nodig is, maar als jij je prettig voelt dan geniet je er ook meer van.

Felise vindt dit leuk.
  6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.825
    113
    Dat is ook mijn ervaring. Maat 42 is volgens mij ook de gemiddelde maat in Nederland.
    Maar wellicht heeft het ook te maken met je lengte. Kan me best voorstellen dat iemand met maat 42 en 1.60 er anders uitziet dan iemand met maat 42 en 1.80.

Felise en NiekeKris vinden dit leuk.
  7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.298
    10.265
    113
    Toen ik makkelijk in een bikini kon deed ik het ook niet. Met maat 44 al helemaal niet. Nog meer vel om te verbranden:roflmao:

Dus het bedekken is niet alleen omdat ik niet blij ben met mijn lijf ook ter bescherming.

Als je prettig in je vel zit kun je alles dragen mits het de juiste maat is bij je lijf!
    Doen wat je wil! Mensen die commentaar geven zouden dat ook gedaan hebben met een mooi of bijzonder zwempak.

Felise en Kanarie vinden dit leuk.
  8. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Ik draag een tankini, maar heb een heel lelijk litteken over mijn nog steeds te zachte buik. Die tankini beschermd t al enorm rode litteken tegen de zon en met de tankini kan ik fanatieker spelen t water zonder dat ik bang ben voor een kiekeboe spelende borst.

Niet omdat ik mij schaam voor mijn lijf, maar omdat t praktischer is.

Goed passende badkleding (helaas op t strand ook een badpak gezien die te klein was gekocht en zo uitgerekt dat t niets verhulde en de stof meer dan alleen luchtdoorlatend was :p) is prachtig!

Felise en Mammavantwee vinden dit leuk.
  9. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Als jij je fijn voelt in bikini, dan moet je die gewoon aandoen. Er zullen altijd mensen zijn die vinden dat je een badpak aan moet, maar als zij het niet mooi vinden kijken ze maar een andere kant op.

Felise vindt dit leuk.
  10. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Ik heb ongeveer maat 38-40, maar vooral een bolle buik (terwijl je mijn ribben kan tellen)

Ik lijk hierdoor dus standaard zwanger Helaas komt dit voornamelijk door medicatie.

Ik durf dus geen bikini aan, omdat ik al vaker de vraag heb gehad of ik zwanger ben. Ik heb dus een tankini.

Felise vindt dit leuk.
  11. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Ja en ook de breedte. Als je smal bent is er meer ruimte in de diepte. Zo heb ik brede dames gezien waarvan je nooit zou verwachten dat ze een bepaalde grote maat nodig hebben.

12. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Ik heb eigenlijk altijd een badpak aan gehad omdat ik ook altijd een buik(je) heb gehad. Toen ik 120 kilo woog en nu met mijn 65/70 kilo nog steeds. En niet omdat ik het niet vind kunnen maar omdat ik me er meer zeker bij voel.
    Ik ben gisteren met m’n moeder naar onze favoriete winkel in Uithoorn geweest. Daar hebben ze de mooiste zwemkleding vind ik. Voor 150 euro 2 badpakken gekocht en zó blij mee.
    Wat ik eigenlijk wil zeggen; draag waar jij je goed in voelt en niet wat anderen wel of niet vinden kunnen. Dat scheelt niet. En misschien is dat voor jou een badpak of misschien die bikini die je heel mooi vindt.
    Ik ben alleen wel van mening dat zwemkleding goed moet passen naar de vorm van je lichaam. Dus als je maat 44 nodig hebt, pers je dan niet in een maat 40. Als je vetrolletjes hebt (en ik heb ze zeker) zie je ze toch wel in badkleding maar je hoeft er niet nog een paar bij te ‘maken’ zeg maar :)
    No shame :D
    Weet je wat ik trouwens altijd denk als mensen kijken (inclusief dat zeggen tegen diegene die naast me zit op dat moment): ‘tjee, zie je ze kijken? Ik wed dat ze nog nooit zo’n schoonheid hebben gezien’
    Maar serieus; ik denk dat echt heel vaak. Als mensen kijken denk ik altijd dat ze iets mooi aan me vinden. En dat klinkt heel arrogant, maar persoonlijk vind ik het beter dan onzekere gedachten hebben. Voor mij dan hè. Ik realiseer me ook heel goed dat niet iedereen dat kan.

Felise, IkbenTess en suus1983 vinden dit leuk.
  13. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Hahahhahahahah :roflmao:

14. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Kies iets wat je fijn vindt zitten en dat goed passend is. Te grote/kleine (bad)kleding is bij niemand mooi.

En ook al heb je een buik en hangtieten, so what. Dan kijken mensen de andere kant maar op. Mannen met enorme bierbuiken (en hangtieten) en een te strak broekje met bouwvakkersdecolleté vind ik ook geen lust voor het oog maar ik stoor me er niet aan en zodra ik de andere kant op kijk ben ik ze ook alweer vergeten.

Felise vindt dit leuk.
  15. Jasminne

Jasminne Actief lid

8 apr 2020
    101
    128
    43
    Als ik eerlijk ben vind ik een badpak/tankini wel mooier bij een vollere vrouw. Naar mijn idee passen deze vaak beter bij het lichaam dan een bikini. Al zul je ongetwijfeld ook mooie passende bikini's hebben. Als je je er goed in voelt zul je ook minder last hebben van die blikken.

Felise vindt dit leuk.
  16. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Even een vraag tussendoor dan: Niet zozeer vanwege mijn vormen, maar welke kleuren passen er goed bij een hele lichte huid? Ik vermijd de zon altijd. Maar de ene keer hoor je zwart en weer een ander zegt juist lichte kleuren. Ik weet het zelf niet goed en heb de grootste moeite om dan iets te kopen.

17. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.822
    113
    Niet te lichte kleuren. Dat maakt je vaak erg flets.

Lief of Stoer vindt dit leuk.
  18. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.497
    8.420
    113
    Ik zou eerder gaan voor warme tinten, kijk naar wat er dan bij jouw gezicht/haar past.

Licht maakt flets en zwart vind ik bij een lichte huid erg hard :oops:

Lief of Stoer vindt dit leuk.
  19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Ik zou dragen waar je je zelf prettig bij voelt. Doe ik ook. :D :)

Felise vindt dit leuk.
  20. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.023
    3.257
    113
    Ik zou kiezen voor fleurige kleuren, rood, fuchsia, aquablauw, koningsblauw, oranje etc. Geen pastels en geen zwart.

Een paar voorbeeldjes van wat ik bedoel qua kleuren.

Felise en Lief of Stoer vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina