maatregelen om vroeggeboorte te voorkomen?

Discussie in 'Prematuur' gestart door maja123, 30 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maja123

maja123 Actief lid

28 jun 2007
    116
    0
    0
    ik heb overigens besloten de progesteron-injecties niet te nemen. Ookal heb ik 50% kans op vroeggeboorte, het is me te vaag: of het wel helpt in mijn situatie, wat de gevolgen zijn voor mn kindje etc. Heb wel eerst nog een second opinion gevraagd.
    Nouja, ik doe wat ik kan: rust nemen, extra controles etc. Ik ben nu 20 weken en blijf het heel spannend vinden, maar heb gelukkig een hele vrolijke meid die me afleidt van sombere gedachten :D

2. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    Ik vind het wel knap hoor om zo snel na een vroeggeboren kindje alweer te kiezen voor een tweede met eenzelfde risico. Ik moet er voorlopig dus niet aan denken, al helemaal niet dat hij/zij ook te vroeg kan komen..
    Heb je nu veel extra controles?
    Weten ze bij jou wel wat de vroeggeboorte heeft veroorzaakt?

3. maja123

maja123 Actief lid

28 jun 2007
    116
    0
    0
    het is wel snel ja :) wij wilden graag dat onze kindjes qua leeftijd dicht bij elkaar zitten. En veel geluk dat ik zo snel zwanger was natuurlijk.
    De oorzaak van vroeggeboorte was een te slappe baarmoeder(mond) en/of zwakke vliezen, dit is het gevolg van een bindweefselziekte die ik heb.
    Vandaar dat het ook zeer onduidelijk was of progesteron injecties in mijn geval nou echt iets zouden bijdragen.
    Ik heb inderdaad extra controles met iedere keer een echo en neem veel rust, verder probeer ik er maar vertrouwen in te hebben. Dat lukt de laatste tijd gelukkig weer goed :)
    Mooie foto's op jouw site trouwens!

Deel Deze Pagina