zwanger tijdens corona

Discussie in 'Corona forum' gestart door ayanieke, 27 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ayanieke

    ayanieke Nieuw lid

    27 okt 2021
    4
    0
    1
    Vrouw
    hoi!

    Wij zijn Aya en Nieke. Wij zitten 5 Havo en doen ons PWS over zwangerschap tijdens corona. Wij zouden graag vragen willen stellen in de groep en zouden het heel fijn vinden als jullie dit ook willen beantwoorden.

    Dit zijn onze vragen:

    1. Van welke feiten bent u nog niet goed op de hoogte?

    2. welke angsten en misvattingen heeft u door het coronavirus?

    3. Welke informatiekanalen heeft u ingezet om meer informatie te vinden over het coronavirus?

    Alvast heel erg bedankt,

    Aya en Nieke
     
  2. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.589
    11.152
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Zijn deze vragen door jullie docent goedgekeurd of ermee besproken? Want vraag 1 en 2 kan je eigenlijk al niet beantwoorden.
     
    Sado, Syane, nizzie86 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Inderdaad, wat @Huismuisie zegt, maar ik zal proberen te antwoorden.

    1. Ik heb niet het idee dat er feiten zijn waarvan ik niet op de hoogte ben.

    2. Angsten: ondanks dat ik volledig gevaccineerd ben, toch besmet worden met corona. Gezien ik zwanger ben van een tweeling en last heb van bronchitis ben ik erg bang dat ik dan moet worden opgenomen in het ziekenhuis en de babies eerder gehaald moeten worden. Misvattingen kan ik niet beantwoorden. Ik heb niet het idee dat ik misvattingen heb.

    3. Kanalen: internet, nieuwsberichten, wetenschappelijke onderzoeken, mijn artsen (huisarts, gynaecoloog, klinisch verloskundige etc) en een goede bekende van mij die natuurkundige is en geprezen artikelen heeft geschreven over de mnra vaccins.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  4. Dompiewompie

    Dompiewompie Fanatiek lid

    2 jul 2018
    1.168
    1.488
    113
    Vrouw
    1. Dit is een beetje een gekke vraag want als ik ergens niet van op de hoogte ben, dan ga ik op zoek naar antwoorden en blijf ik niet gewoon met mijn vraag zitten...

    2. angsten: vaccinatie tijdens zwangerschap. Dit vond ik wel een spannende omdat ik in de eerste weken van mijn zwangerschap gevaccineerd ben. Dus was er wel een beetje de angst van oei blijft alles wel goed gaan. Voorlopig dus wel gelukkig :thumup:
    En dan natuurlijk de angst van toch Corona met een ernstig verloop te krijgen. Want zwanger + overgewicht is nu geen schitterende combinatie.
    Vorig jaar was ik ook zwanger en toen was een van mijn angsten te moeten bevallen met masker of dat de maatregelen zo streng zouden worden dat mijn man niet bij de bevalling aanwezig zou mogen zijn. Mijn man mocht gelukkig wel aanwezig zijn. Wel moest ik uiteindelijk bevallen met masker op, maar dit viel veel beter mee dan verwacht.


    3. Kanalen die ik raadpleeg zijn voornamelijk info die ik van mijn huisarts, vroedvrouw en gynaecoloog krijg wanneer het om medische beslissingen gaat. Daarnaast de algemene nieuwsberichten om de stand van zaken omtrent besmettingen en maatregelen.
     
  5. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.435
    936
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Ik vind de vragen een beetje abstract eerlijk gezegd maar zal ze zover wel beantwoorden.

    1: zoals in een eerder reactie gezegd wordt een beetje een gekke vraag. Als ik inderdaad ergens niet goed van op de hoogte ben dan zoek ik dag uit dan blijf ik daar niet mee zitten en mezelf dingen afvragen. In die zin denk ik dus niet dat er feiten zijn waarvan ik niets / te weinig vanaf weet.

    2: Geen angsten. Misvattingen is een vaag begrip in deze kwestie kan ik geen antwoord op bedenken. Wat bepaald of iets een misvatting is omtrent Corona? Daar kan je denk ik lang over discussiëren en iedereen heeft daar een andere visie op.

    3: rivm
     
  6. ayanieke

    ayanieke Nieuw lid

    27 okt 2021
    4
    0
    1
    Vrouw
    Hoi,

    We hebben jullie feedback meegekregen en hebben wij de eerste opnieuw geformuleerd.

    1. Wat zijn voor u nog onduidelijkheden rondom de maatregelen van het coronavirus tijdens bijvoorbeeld de afspraken met uw verloskundige?

    Hierbij zet ik ook nog de rest van de vragen op een rijtje.

    2. Welke angsten en misvattingen heeft u door het coronavirus tijdens uw zwangerschap?

    3. Welke informatiekanalen heeft u ingezet om meer informatie te vinden over het coronavirus?

    Alvast bedankt,

    Aya en Nieke
     
  7. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.630
    3.436
    113
    Ik ben bevallen aan het begin van de pandemie. ik denk dat jullie meer opzoek zijn naar de situatie nu?
     
    ayanieke vindt dit leuk.
  8. Lovieyou

    Lovieyou Fanatiek lid

    3 sep 2021
    1.122
    851
    113
    Vrouw
    1. Wat zijn voor u nog onduidelijkheden rondom de maatregelen van het coronavirus tijdens bijvoorbeeld de afspraken met uw verloskundige?
    Geen onduidelijkheden. Ik zie niet welke maatregelen er zouden moeten gelden als ik naar de verloskundige ga. Je mag gewoon zonder mondkapje naar binnen. Je hoeft geen 1,5 meter te hanteren. Het enige wat we niet doen, is een hand geven. Zo zie ik ook geen onduidelijkheden bij andere afspraken rondom de zwangerschap.

    2. Welke angsten en misvattingen heeft u door het coronavirus tijdens uw zwangerschap?
    Misvattingen vind ik een lastige, want iedereen staat er anders in.
    Angsten heb ik wel. Ik ben niet gevaccineerd. Niet omdat ik anti vaccinatie ben oid, maar omdat ik wist dat we een 2e kindje wilde en er nog niets bekend is over wat de uitwerkingen van de vaccinatie zijn op zowel ongeboren kind als de rest van Nederland. Ik heb onlangs corona gehad (in de zwangerschap nog). Corona had zich bij mij gesetteld in mijn longen. Ik ben bekend met deze benauwdheid, heb dat vaker gehad, waardoor ik er niet angstig van werd.. maar bedacht me wel dat als ik dit zou krijgen als ik hoog zwanger ben, dat toch wel anders kan uitpakken, omdat de baby dan je longen al een stukje omhoog duwt. Ik weet dat als je nog een keer corona krijgt het heel anders kan verlopen, erger of minder erg, wel of niet in je longen. Ik heb heel bewust de keuze gemaakt om me niet te laten vaccineren voor nu, maar vind het toch ook wel spannend om corona te krijgen verder in de zwangerschap. Ik heb dan ook besloten om extreem voorzichtig te zijn zodra ik wat verder in de zwangerschap ben. Niet zomaar met iemand afspreken, mondkapje, afstand, geen druk bezette plekken bezoeken etc. Is weer even afzien, maar ik heb het er wel voor over. Ik heb de keuze gemaakt om me nog niet te vaccineren, dus moet er ook zelf voor zorgen dat ik en ons kindje veilig en gezond blijven.

    3. Welke informatiekanalen heeft u ingezet om meer informatie te vinden over het coronavirus?
    Tv programma's, documentaires over RNA (wat in het vaccin zit), krantenartikelen, medische stukken en uitleg geschreven door artsen over de voor en nadelen van het vaccin en toelichting omtrent het coronavirus.
     

Deel Deze Pagina