Maatregelen voor niet gevaccineerden..

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door lovemy2kids, 26 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.952
    14.996
    113
    Ugh die staat met prio 1 wel op mn verlanglijstje inderdaad.

Juist met de wetenschap dat een gevaccineerde nog steeds besmettelijk kan zijn, wat al ruim voor die wijziging bekend was, is die niet te verkopen.

Ja als t de enige wijzing was geweest allicht, zodat je redelijk rustige uitrol van besmettingen zou creeëren op die manier, ala natuurlijke boosters/weerstand.

Maar niet in de grote stapel van OOK nog tig andere dingen. Mja, vaccinatie marketing zullen we t maar noemen.

Dat ze die marketingstrucen nodig hadden door eigen toedoen zullen we maar niet nader benoemen...maar de communicatie was en is heeeeel goed gegaan voor de verschillende doelgroepen. (bord + kop...)

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.952
    14.996
    113
    Hier testen we nog wel regelmatig. We noemen t gewoon "neussie poetsen" die sneltesten stellen geen bal voor.

Man staat in t onderwijs dus we willen geen cadeautjes van basisschool naar MBO en vv brengen. Zijn nogal wat huishoudens die je treft als je een centraal vak geeft op t MBO (net zo goed als op t VO/HBO of vakdocent PO).

Wordt overigens niet gevraagd vanuit zijn werk, dat vind ik wel raar. Althans heb hem daar niet over gehoord, kan zijn dat hij t niet relevant vond omdat we hier toch al testen.

pluk en Huismuisie vinden dit leuk.
  3. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.614
    113
    Vrouw
    Volgens mij zitten de kinderen van de jif van 1 van mijn kinderen in quarantaine. Dat zie ik namelijk via social media. Maar zij zelf staat gewoon voor de klas.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Formeel mag dat. Ik zou er niet voor kiezen. Hoewel dat ook wel lastig zal zijn. Want de kans bestaat dat er dan toch (weer) een keer een klas 1 of 2 dagen thuis komt te zitten, vanwege vervangingsproblematiek.
    Maar wel gewoon gaan werken en bewust een extra grote kans lopen om corona de klas in te brengen, dat kan uiteindelijk ook resulteren in klas thuis.
    Dus dat voelt dan wel als kiezen uit twee kwaden.

Huismuisie vindt dit leuk.
  5. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Op mijn werk heb je geen keuze en moet je gewoon komen werken. Zij volgen de beslisboom en thuis blijven omdat je dit zelf vindt, kan niet. (lang leven het personeelstekort )
    Ik vind hier overigs echt wat van, sowieso vind ik die regel te belachelijk voor woorden en die moet er sowieso af.
    Hoe staat jouw werkgever hierin? Jij werkt in het onderwijs toch, dus ook veel tekorten?

6. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.603
    1.732
    113
    In de ziekenhuiszorg is dit al vanaf het begin de regel. Pas zodra je zelf positief test blijf je thuis.
    Ik ben maar opgehouden me er druk over te maken, en met twee positieve kinderen gewoon gaan werken:confused:
    De dag dat ik zelf klachten kreeg (en later positief testte), vond mijn teamleider het toch wel verstandig om thuis te blijven..

7. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
    Dit vind ik dus zo erg! Mensen die wel gevaccineerd willen worden maar door omstandigheden niet kunnen zoals bij jou. Daar zouden ze iets op moeten verzinnen.
    Ik wilde heel graag gevaccineerd worden, maar ik was net zwanger toen ik eindelijk aan de beurt was.
    Dankzij mijn miskraam kon ik meteen vaccineren, maar anders had ik dat pas eind tweede trimester kunnen doen. Dat is gewoon niet tof.

Ik zou er dus voor pleiten dat er voor mensen zoals jij een uitzondering gemaakt wordt, want ik vind het ook niet fair dat ze jou ergens toegang zouden ontzeggen.

Andere mensen die bewust niet gevaccineerd willen worden mogen wat mij betreft nergens meer naartoe. Ik verwacht niet dat hier echt maatregelen op komen, want dat is natuurlijk heel lastig, maar als ze wel komen dan sta ik er volledig achter. Met uitzondering van jouw situatie uiteraard.

8. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.886
    5.838
    113
    Vrouw
    Er zijn nog meer economische systemen dan het kapitalisme en communisme. Dat we ze nu niet uitvoeren betekend niet dat er geen andere mogelijkheden zijn. Zo is er ook de doughnut economie. Heb er een boek over, heel interessant

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.152
    23.235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik vind dat niet heel raar. Als je sneltest niet goed afneemt is ie al niet betrouwbaar. Wie weet test je 2x per week en ben je besmettelijk de dag na een sneltest en steek je dus nog een paar dagen mensen aan. De foutmarge bij een sneltest ligt best hoog. Dus ja, hoe betrouwbaar is het dan?

10. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Eigenlijk zouden ze een simpelere test moeten ontwikkelen bijv met druppeltje bloed of speeksel.
    Dat eigenlijk niet mis kan gaan.

Huismuisie en Liekje81 vinden dit leuk.
  11. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.498
    8.421
    113
    Dat zou inderdaad voor (zelf)testen wellicht beter zijn ja!

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Je mag gewoon gevaccineerd tijdens je zwangerschap, sterker nog, dat raden ze zelfs aan. Dus dat je dan geen keuze hebt, is natuurlijk niet waar.

Huismuisie en Elsss vinden dit leuk.
  13. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
    In het eerste trimester mag je niet gevaccineerd worden. Ja, natuurlijk, je mag altijd wanneer je wil. Maar ze raden dat af. Het beste is om je in het tweede trimester te laten vaccineren. Ik heb dit zelf niet bedacht, artsen wel.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Dat staat nergens hoor. Bovendien gaat dat om max 8 weken als het zo zou zijn (je weet immers pas met 4 week pas dat je zwanger bent).

15. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ja.. en dan vervolgens als overheid je afvragen; waar komen de besmettingen vandaan.. maar in de zorg is het ook kiezen uit twee kwaden. Of geen zorg of zorg met een kans op een besmetting. Lastige keuze.

Ik werk in de kinderopvang. En op maandag mocht mijn collega gewoon werken. Ondanks positieve echtgenoot. Op dinsdagochtend werd ze getest en toen mocht ze niet werken, want —> in afwachting van de test.

Dus…..o_O:roflmao:

16. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Nee hoor. Dat was in het begin zo, later is dat bijgesteld. Wel is het advies om niet direct achter elkaar de kinkhoest en Corona prik te halen.

suus1983 vindt dit leuk.
  17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Precies en dat geldt overigens voor alle vaccinaties. Hier moest er bij de oudste ook een bepaalde periode zitten tussen meningokokken en coronavaccin.

Malbec vindt dit leuk.
  18. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.952
    14.996
    113
    Niks doen is helemaal onbetrouwbaar denk ik dan, we proberen er in elk geval nog wát aan te doen. Naast dat we bijna nergens komen en gewoon maar afstand houden enzo.

Zeker als je gevaccineerd bent acht ik t niet onmogelijk dat je er zelf amper wat van merkt (al hoor ik ook andere verhalen dat mensen toch goed beroerd zijn).

19. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Maar het is toch eigenlijk heel raar dat je iemand zijn vrijheid inperkt omdat hij iets niet in zijn lichaam wil laten spuiten. Ik kan daar dus echt niet bij met mijn hoofd.

Gewooniemand, Jackie87, Roebus en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Zo onbetrouwbaar zijn ze ook niet hoor en net wat je zegt, beter dan niks.

Huismuisie, Mamafiets en Vero0504 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina