Maatregelen voor niet gevaccineerden..

Discussie in 'Corona forum' gestart door lovemy2kids, 26 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.779
    2.677
    113
    Noord-Holland
    Ik vraag me vooral af hoe ze willen handhaven bij 2 soorten regels.. en dat je het dan net zo goed niet kunt doen. Dan heb ik liever maatregelen voor iedereen ook al ben ik het spuugzat allemaal (wie niet :|)
     
    Sado vindt dit leuk.
  2. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.030
    17.046
    113
    Vrouw
    Ik zou niet weten hoe ze dat moeten gaan invullen en hoe ze dit überhaupt gaan handhaven... kunnen ze nu al niet met de coronapas. Wat willen ze doen dan?

    Als ze de 2G regel gaan inzetten vind ik dat helemaal krom. Betekent dan dus dat iedereen wel kan stoppen met testen want een test zegt blijkbaar niet zo veel....
     
  3. Anne2019

    Anne2019 Fanatiek lid

    14 apr 2019
    1.893
    2.682
    113
    Tot er iets komt wat jou raakt of totaal je grens over gaat... Kijken of je dan nog zo praat
     
    MamaenMini, Lm2, Kindje3 en 12 anderen vinden dit leuk.
  4. lovemy2kids

    lovemy2kids Fanatiek lid

    3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    ik ben inderdaad vooral benieuwd na hoe ze het willen handhaven als er aparte regels komen.
     
  5. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.566
    7.392
    113
    Eens, het loopt helemaal vast, daar zal een oplossing voor moeten komen, ben heel blij dat ik die oplossing niet hoef te bedenken, wat een dilemma lijkt me dat.

    Die berichten ben ik nog niet tegengekomen. Ja, wel dat er ook gevaccineerden worden opgenomen, maar nog steeds in meerderheid ongevaccineerden.

    Ik denk dat men zich wereldwijd moet gaan inzetten op het ontwikkelen van medicatie om corona te behandelen. Zodat als je er goed ziek van wordt er een medicijn is dat de klachten kan doen verminderen en in elk geval ernstige gevolgen bespaard kunnen blijven. Maar dat is niet iets wat de Nederlandse overheid zomaar kan bewerkstelligen.
     
    Whoopy, lovemy2kids en bosi333 vinden dit leuk.
  6. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Ik vind dat het coronapaspoort veel breder moet worden ingezet. Niet van dat halfslachtige en onduidelijke gedoe. Dus ook in het volledige tuincentrum, het zwembad en alle andere locaties die nu veel te vol zijn. Reserveren vond ik nooit een probleem. En de terugkeer van het mondkapje zie ik ook wel gebeuren (vind ik niet heel geweldig maar goed). Verder lijkt het mij prima dat bedrijven (en ook scholen) de app gaan invoeren. De rest werkt maar thuis, volgt de les via een videoscherm of zit (onbetaald) thuis. Keuzes hebben gevolgen. En zolang mensen die niet merken zal er niets veranderen. Ongevaccineerden kunnen testen als ze toch aanwezig willen of moeten zijn.

    Maar het belangrijkste is natuurlijk dat mensen die buiten hun schuld op de ic terecht komen niet langer verdrongen worden. Het is schandalig dat tientallen hart/kanker/hersen etc etc patiënten gewoon aan de kant worden geschoven voor de ongevaccineerden. Als je die keuze maakt prima. Maar kom dan niet met hangende pootjes aanzetten als het fout gaat! Schandalig dat soort mensen. En een gevaar voor anderen zoals nu blijkt.
     
    Merel 2009, Mamavan2SE en lovemy2kids vinden dit leuk.
  7. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Verder vind ik wel dat gevaccineerden die positief testen thuis moeten blijven. En tijdelijk geen groen vinkje meer krijgen.
     
    Whoopy, lovemy2kids, bosi333 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. XdropjeX

    XdropjeX Bekend lid

    16 nov 2011
    896
    849
    93
    Sorry maar bij sommige hier zit er echt een steekje los in de bovenkamero_O
     
  9. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.829
    14.157
    113
    Gewoon regels voor iedereen en die stupide regel dat als iemand in je huishouden positief is jij als gevaccineerde gewoon nog alles mag er linea recta uitkieperen. Ben blij dat er gelukkig nog genoeg zijn die DIE regel gewoon al negeerden omdat ze t onlogisch vonden. Zit je in een vitaal beroep oid kan ik me indenken dat je met je werkgever of OR een ander plan bedenkt hoe je evt risico naar je collega's/klanten/clienten/gasten/patienten beperkt.

    Dit gaat niet alleen om covid onder de duim krijgen. RS, griep, geboortegolf en inhaalzorg drukken ook de capaciteit dus dan gewoon breed inzetten en dat kan niet als je enkel ongevaccineerd aanpakt.

    Genoeg dingen te bedenken die prima helpen maar niet alles gelijk weer op lockdownfase brengen.
     
  10. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    En als je kind(eren) als gevolg daarvan thuis komen te zitten? Want het is niet dat er een potje gevaccineerde invallers klaar staat om dat gat dan op te vangen oid...ook geen ongevaccineerde invallers trouwens. Lijkt me een nieuw probleem creëren.

    Ja, het is gelukkig al helemaal duidelijk hoe en wat! En ook dat gevaccineerden geen aandeel in de besmettingen ed. Super fijn zo'n grondig onderzoek met een betrouwbare conclusie!

    Mensen met extreme denkbeelden vind ik persoonlijk ook niet zo heel veilig voor anderen...
     
  11. Nikki23

    Nikki23 Fanatiek lid

    26 mei 2007
    1.907
    1.878
    113
    Wow! Wat een hard persoon ben jij. Ik wil hier verder niet eens woorden aan vuil maken! Ik word alleen maar ontzettend verdrietig van dit soort reacties.
     
    Kindje3, littlemunchkin, Typicalme en 13 anderen vinden dit leuk.
  12. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Helaas voor jou zijn dit geen extreme denkbeelden meer. Maar binnenkort de realiteit. In het nieuws is nu al dat veel gevaccineerden (inclusief de minister) klaar zijn met ongevaccineerden die anderen verdringen in de zorg. Waarom denk je dat de maatregelen (voornamelijk) op deze groep gericht zijn? 1 coronapatient staat gelijk aan 13! hartoperaties. En gevaccineerden kunnen ook besmettelijk zijn. Maar de kans dat ze ziek worden (laat staan zeer ernstig) is aanzienlijk kleiner.

    Ik ben overigens wel van mening dat iedereen met klachten thuis moet blijven. En indien ze positief zijn geen vinkje meer.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  13. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    @Amberxx: Dat het wellicht realiteit wordt, maakt het denkbeeld niet minder extreem. Als 90% van de inwoners van Nederland opeens terrorist wordt, dan wordt dat toch ook niet minder extreem? (Al ligt het natuurlijk aan je precieze invulling van het woord 'extreem'. Ik blijf het echter 'een uiterste' vinden.)

    En mbt 'waarom denk je dat de maatregelen (voornamelijk) op deze groep gericht zijn'? De maatregelen zijn helemaal nog niet vastgesteld, laten we dus niet op de feiten vooruit lopen. En ja, ik acht de kans zeer waarschijnlijk dat er specifieke maatregelen komen voor ongevaccineerden, maar niet vanuit het denkbeeld dat deze mensen 'een gevaar voor anderen zijn' (zoals jij het formuleert - in mijn ogen zijn wellicht juist de gevaccineerden wel het gevaar, zij hoeven niet/minder te testen, misschien zijn zij wel de besmettingsbron voor de ongevaccineerden?) zijn, maar voornamelijk om de zorg te ontlasten. Dat is voor mij een heel andere reden en ook minder extreem.
     
  14. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Hard? Ik denk eerder realistisch. Want als je buiten de bubbel van dit forum komt zul jij toch ook zien welke kant het opgaat? Of volg je geen nieuws? Ik gun iedereen hun keuze. Maar niet als dat ten koste gaat van de samenleving of de gezondheid van een ander. Helaas is die situatie nu wel ontstaan. En worden er maatregelen genomen. Ik had dat ook liever anders gezien. Maar we leven nu eenmaal in het nieuwe normaal (jeukterm maar goed).
     
    Whoopy en Anniek88 vinden dit leuk.
  15. Syl72

    Syl72 Bekend lid

    14 mrt 2008
    816
    176
    43
    Het is echt heel eng dat men überhaupt denkt aan eventuele maatregelen voor niet-gevaccineerden!

    Ik ben niet-gevaccineerd, maar jezus, zal ik maar meteen naar de galg lopen voordat ik gestenigd word?!
     
    Kindje3, Ally2020, aicirtap en 7 anderen vinden dit leuk.
  16. Anne2019

    Anne2019 Fanatiek lid

    14 apr 2019
    1.893
    2.682
    113
    Misschien volg jij het nieuws niet goed, maar vanuit insiders uit het ziekenhuis komen echt steeds meer berichten van gevaccineerden die in het ziekenhuis komen en zelfs op de ic belanden.
    Maar joh veel plezier met prik 5,6,7
    En ik ga nu geen woorden meer vuil maken aan jou, want jij kickt erop om te vertellen hoe heerlijk je het vind ongevaccineerden buiten te sluiten
     
    Kindje3, Ally2020, Riverdale87 en 7 anderen vinden dit leuk.
  17. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.214
    113
    Allemaal verplicht aan de anticonceptie
     
  18. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Alle signalen (inclusief die van de mensen die er over gaan) wijzen die kant op. En natuurlijk verpakken ze het anders (ik zag ergens dat ze de ongevaccineerden wilden beschermen). Maar het komt natuurlijk op hetzelfde neer. Het gros van de maatregelen zal gericht zijn op die groep die nu oververtegenwoordigd zijn in het ziekenhuis.

    Daarnaast zullen er ook vast maatregelen gericht zijn op iedereen (reserveren, mondkapjes, thuisblijven bij besmetting etc). Ik vind ook zeker dat gevaccineerden hun steentje kunnen bijdragen. Een vaccinatie zie ik niet als reden om er maar "op los te leven".
     
    Momisake en Huismuisie vinden dit leuk.
  19. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.545
    1.895
    113
    Ik ben niet gevaccineerd (niet omdat ik denk dat er een chip in zit of omdat ik geloof in chemtrails of een wereldwijd pedofielennetwerk, maar gewoon omdat ik het nog even aan wil kijken), en de regering gaat met meer maatregelen bij mij niks bereiken. Ik denk hooguit wat twijfelaars die nog over de grens getrokken worden.
    Wèl vind ik het heel rot voor mensen die om andere redenen niet gevaccineerd kunnen/willen worden, zoals mijn moeder. Ivm haar ass heeft zij veel angst voor een dergelijke prik. Irreëel? Misschien, maar wel hààr waarheid.
    Het is niet zo zwart/wit, kamp voor en tegen, gevaccineerden tegenover "a-socialen". Ik wou dat hier meer aandacht voor was ipv deze gemene samenleving waarin we nu leven en we elkaar veroordelen op het wel of niet nemen van een prik. Dàt vind ik ontzettend triest.
     
    Kindje3, Typicalme, Gewooniemand en 15 anderen vinden dit leuk.
  20. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.214
    113
    Of de brandstapel
     
    Ally2020 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina