Maatregelen voor niet gevaccineerden..

Discussie in 'Corona forum' gestart door lovemy2kids, 26 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Zoals ik al schreef, acht ik de kans zeer waarschijnlijk, maar de maatregelen zíjn er nog níet, dus ga ik niet doen alsof alles al definitief is. Ik wacht dus af met zeggen wat de maatregelen zijn tot ze er zijn.
     
    Amberxx vindt dit leuk.
  2. bloem82

    bloem82 VIP lid

    5 sep 2007
    11.189
    601
    113
    Ik vraag me af welke insiders jij bedoelt, want van de mensen die ik ken die werken op corona afdelingen zijn het grotendeels ongevaccineerde mensen die daar liggen.
     
    miramare, Mapje, Elsss en 7 anderen vinden dit leuk.
  3. Anne2019

    Anne2019 Fanatiek lid

    14 apr 2019
    1.893
    2.682
    113
    Verpleegkundige in het ziekenhuis.
    Zijn vrienden van mij.
     
  4. lovemy2kids

    lovemy2kids Fanatiek lid

    3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Ik vind dat iets te kort door de bocht en in “slachtofferrol” gaan..
    Je kunt het ook omdraaien; een gevaccineerde kan het virus zeker ook doorgeven maar de kans dat een niet gevaccineerde er zieker van wordt is gewoon groter.
    Dan kan het ook voor je eigen bescherming zijn dat die maatregelen er zijn..
    en dan kun je wel denken; dat is mijn keuze, daar kies ik zelf voor. Dat klopt zeker, maar als al die 1,3 miljoen niet gevaccineerde zo denken en in het ziekenhuis belanden gaat de overige zorg niet door.. voor niemand niet..

    Ik hoop niet op een samenleving met verschillende kampen en respecteer ieder zijn keuze, maar de keuze om je niet te laten vaccineren neemt risico’s met zich mee.. en omdat je die aanvaardbaar vindt wil zeggen dat dat voor een ander ook zo is..
     
    Fennec, Huismuisie, Dubbelgeluk en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. Zwaluwtje13

    Zwaluwtje13 Actief lid

    29 aug 2021
    196
    174
    43
    Vrouw
    Ik hoor ook niks anders van vrienden en familie die met coronapatienten werken en helaas zie ik ook hoe erg zij aan het einde van hun latijn zijn, maar de patiënten laten zitten willen ze niet. Ook niet als hun eigen gezinnen daar onder lijden. Ik hoor ook verhalen over “lege” ziekenhuizen, de ziekenhuizen die ik de afgelopen weken van binnen heb gezien waren alles behalve leeg.

    Ik hoop vooral voor ons allemaal dat we ons kunnen beseffen dat we zo veel meer zijn dan een prikje. Dat we lief blijven voor elkaar en naar elkaar blijven luisteren, dat we open blijven staan voor een andere mening. Want welke keuze je ook maakt, mijn keuze voor een vaccinatie is net zo waardevol als een ander z’n keuze om het niet te doen. Je kunt namelijk alleen besluiten vanuit je eigen referentiekader.

    Ik hoop natuurlijk op niet meer maatregelen, maar bovenal hoop ik dat we er niet voor kiezen om bepaalde groepen uit te sluiten. Dan draag ik persoonlijk liever mijn steentje bij door ook weer maatregelen na te leven.

    Ik zou het zonde vinden als ik na deze pandemie niemand meer heb om het leven mee te vieren.
     
    Momisake, pareltje2212, Ally2020 en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. lovemy2kids

    lovemy2kids Fanatiek lid

    3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Dat is ook een aanname he..
    ik vooroordeel niemand die geen prik neemt en ik vind echt dat er na iets gezocht moet worden wat niemand buiten sluit.
    maar ik vind ook niet dat als er voornamelijk niet gevaccineerde op de IC’s belanden en de cijfers stijgen dat het een hele gekke gedachte is om bepaalde maatregelen iets aan te scherpen voor niet gevaccineerden.
    En ik denk dan niet aan buiten sluiten maar aan meer testen bijvoorbeeld.
     
  7. Anne2019

    Anne2019 Fanatiek lid

    14 apr 2019
    1.893
    2.682
    113
    In Engeland wordt straks ongevaccineerd zorgpersoneel ontslagen. Ik kan daar niet echt iets uithalen voor je eigen bestwil
     
    Kindje3 en Riverdale87 vinden dit leuk.
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Welneeee, schijnt tot eind januari te lopen wat ze nu zagen begreep ik van de kraamzorg. Dus t valt net ff samen met t naseizoen en daar ontkom je niet aan.

    Half oktober hadden ze t hier helemaal zwaar. Toen liep een kraamverpleegkundige soms ook bij 3 gezinnen op 1 dag, veel meer thuisbevallingen omdat zwangeren liever niet naar t ziekenhuis wilden ivm covid. Wel heel bijzonder omdat ze t normaliter niet zo heel vaak meer hadden, maar verdraaid lastig plannen.

    Alles in de thuissfeer belast dan een ziekenhuis weer niet, dat is wel fijn (mits ook verantwoord) maar door de aantallen heeft t ziekenhuis er desondanks toch meer af te handelen.

    Geen (winter) lockdowns en avondklokken maar meer doen. :roflmao:
     
  9. Nikki23

    Nikki23 Fanatiek lid

    26 mei 2007
    1.907
    1.878
    113
    En in sommige delen van het land wordt dit gewoon bevestigd. In Limburgse ziekenhuiszorg 8 op de 10 gevaccineerd.

    https://www.instagram.com/tv/CVfdWQgj13x/?utm_medium=copy_link
     
    Kindje3 en SAARC vinden dit leuk.
  10. lovemy2kids

    lovemy2kids Fanatiek lid

    3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Lijkt me niet heel lastig om daar iets uit halen voor eigen bestwil als ik eerlijk ben…
    Namelijk gezondheidsredenen…

    maar los daarvan; dat vind ik onzin. Wel zouden ze er voor kunnen kiezen om niet gevaccineerd personeel niet met corona patiënten te laten werken..
     
  11. Vergeten

    Vergeten Bekend lid

    1 dec 2019
    989
    1.712
    93
    Vrouw
    2 gevaccineerde klasgenoten van dochter zijn besmet, een daarvan is goed ziek. Gevacvineerde schoonzus is ook positief en heel beroerd, zou me niks verbazen als ze straks in het ziekenhuis terecht komt. Dus enkel ongevaccineerden bannen van grote evenementen/horeca en gevaccineerden zonder te testen wel toe te laten vind ik ook fout, want zij kunnen net zo goed dragers en verspreiders van het virus zijn.
    Ik merk bij mezelf wel dat hoe meer druk er vanuit de overheid komt om te vaccineren,hoe meer ik me ertegen wil verzetten.
     
    Kindje3 en Saartje33 vinden dit leuk.
  12. Anne2019

    Anne2019 Fanatiek lid

    14 apr 2019
    1.893
    2.682
    113
    Heel gezond ja als je geen inkomen meer hebt en je gezin niet kan onderhouden
     
    Ally2020, SAARC en Edr89 vinden dit leuk.
  13. lovemy2kids

    lovemy2kids Fanatiek lid

    3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    dat is ook wel menselijk.. je willen verzetten als iets “moet”
    Hebben veel mensen in ieder geval!

    wat ik wel denk; de overheid wil ook uit deze crisis komen. Het is niet voor hun plezier dat ze je willen laten vaccineren..
    zij moeten het ook maar doen met informatie die ze krijgen. Een medicijn is er niet, en wereldwijd lijkt vaccineren de beste uitweg uit deze corona crisis. Logisch dat ze je daar heen willen wijzen. Er komt meer bij kijken dan de gezondheidszorg, maar juist de economie is ook zo belangrijk
     
    Mamavan2SE, Amberxx, femkes en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Anne2019

    Anne2019 Fanatiek lid

    14 apr 2019
    1.893
    2.682
    113
    Ze komen er vanzelf wel achter, hopelijk nog op tijd
     
  15. lovemy2kids

    lovemy2kids Fanatiek lid

    3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Dat is dus een keerzijde.. Maar je haalt nu iets aan wat uit Engeland komt en hier niet speelt..
    en ik geef ook aan dat ik dat een onzin maatregel vindt..
     
  16. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.877
    13.042
    113
    Vrouw
    Het zal je verbazen, maar niet iedereen kan thuiswerken.

    Maar het lijkt mij leuk om jou een keertje met een microfoon op de longafdeling, hartbewaking etc rond te laten lopen, daar kan je dan vertellen dat het grootste gedeelte van de mensen daar asociaal is, en door hun eigen schuld daar ligt (roken, obesitas etc). :thumup:

    Het enige gevaar voor anderen zijn de gevaarlijke denkbeelden die jij er op na houdt. Ik vroeg mij altijd af hoe mensen in vredesnaam de denkbeelden van Hitler konden volgen, slikken en verder konden verspreiden en uitvoeren. Maar jij bent het levende bewijs van indoctrinatie.
    Ik hoop oprecht dat je ooit zal schrikken van je eigen uitspraken.
     
    MariekeRox, Kindje3, Typicalme en 16 anderen vinden dit leuk.
  17. Anne2019

    Anne2019 Fanatiek lid

    14 apr 2019
    1.893
    2.682
    113
    Dat gaat hier ook komen. Hugo is veel te hard bezig die qr rond te krijgen.
    Ik maak mij serieus grote zorgen
     
    Kindje3, Ally2020, SAARC en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. lovemy2kids

    lovemy2kids Fanatiek lid

    3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Als ik zo lees zie ik wel dat ze inderdaad eea kunnen veranderen voor zowel gevaccineerde als niet gevaccineerde.
    zeker de quarantaine regel voor gevaccineerde zou op schop moeten.
    en ik denk ook dat je een qr code meer dan alleen horeca kunt invoeren..
    alleen waar trek je dan de grens?

    blijft een lastig verhaal..
     
  19. Anne2019

    Anne2019 Fanatiek lid

    14 apr 2019
    1.893
    2.682
    113
    Nou daar denk ik ook vaak aan. Het is eigenlijk super simpel!

    Ik heb ooit een uitzending gezien van een militair die had zich verdiept in oorlogen en die zei het is heel voorspelbaar 1 x in de zoveel tijd moet de wereldorde weer opnieuw verdeeld worden.
    Die had uitgerekend rond 2019-2021 ontstond er oorlog.
    Het is dan wel niet met mensen maar hij had wel gelijk
     
    Kindje3 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina