Maatregelen voor niet gevaccineerden..

Discussie in 'Corona forum' gestart door lovemy2kids, 26 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Nou. Dat ging amper 2 pagina’s goed voordat de rotopmerkingen weer beginnen. Waar gaat het toch allemaal naartoe :(

    Ik vind het goed dat er extra maatregelen komen voor niet gevaccineerde. En dan bedoel ik niet de niet gevaccineerde die hier op het forum zitten en zich netjes aan de regels houden en testen wanneer ze ergens naartoe willen enzo.
    Maar ik bedoel dan de niet gevaccineerde die niet testen, met valse qr codes overal heen hoppen en helemaal niet zo welwillend zijn Want helaas zijn de ongevaccineerde dames hier op het forum geen weerspiegeling van de werkelijkheid.
    Ik vind ook dat gevaccineerde zich te veilig wanen. Ik hoor in mijn omgeving regelmatig. Ik voel me niet fit maar laat me niet testen want ik ben gevaccineerd en daar vind ik ook echt wat van.
    Zet die 2 groepen bij elkaar en je krijgt een pleuriszooi.
     
  2. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.655
    3.466
    113
    Vrouw
    Ik vind het echt verschrikkelijk hoe het eraan toegaat. Sinds het begin van de corona is er altijd een groep die de fout kreeg. Nu is het de tijd voor de ongevaccineerden.

    Als je dit 2 jaar geleden had voorspeld had niemand je geloofd. Nu is iedereen tegen iedereen lijkt het wel en dat is zo pijnlijk om te zien.

    Het enige wat je hoort te doen is te denken over je eigen lichaam en daar hoort niemand over te oordelen. Een gezond iemand van 30/40 jaar beland echt niet snel in het ziekenhuis vanwege corona. Waarom moet die persoon dan perse buitengesloten worden? Waarom moet je dan ineens tegen die persoon zijn? We zijn allemaal mensen, net zoals 2 jaar geleden.

    Ja er is veel druk op de ziekenhuizen. Maar mensen tegen elkaar opzetten is echt niet de oplossing. We zijn 1 volk.

    Het doet gewoon pijn om te zien hoe iedereen met elkaar omgaat.
     
    Kindje3, Roanna, Gewooniemand en 10 anderen vinden dit leuk.
  3. Syl72

    Syl72 Bekend lid

    14 mrt 2008
    816
    176
    43
    Die in het ziekenhuis/IC belanden zijn veelal 65-plussers en mensen met overgewicht. Dat zijn gelukkig niet alle niet-gevaccineerden.
     
    Gewooniemand, Ally2020 en Saartje33 vinden dit leuk.
  4. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.821
    6.989
    113
    Vrouw
    Helaas belanden er ook gevaccineerden in het ziekenhuis, meer dan verwacht. In sommige ziekenhuizen is het merendeel juist wel gevaccineerd. In Maastricht zelfs 8 op de 10 gevaccineerd.
     
    Kindje3, Nikki23 en SAARC vinden dit leuk.
  5. Edr89

    Edr89 Bekend lid

    20 jun 2016
    675
    1.057
    93
    1. (De 1e dikgedrukte opmerking dus) Als de overheid het beste met ons voor zou hebben en inderdaad puur voor bescherming zou gaan, zijn er echt wel andere manieren om de kwetsbaren te beschermen. Want dat zijn nu eenmaal de mensen die beschermd moeten worden: de kwetsbaren. Alle overige (on)gevaccineerden hoeven niet beschermd te worden, natuurlijk.

    2. Alsof iedere ongevaccineerde in het ziekenhuis belandt :rolleyes:

    3. Die samenleving is er helaas al en niet zo'n beetje ook.
     
    Kindje3, Gewooniemand, SAARC en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.821
    6.989
    113
    Vrouw
    Ik vind het best een beetje lachwekkend. Je weet totaal niet wat er gaande is in de wereld en roept maar wat je wilt roepen : D Kind, wordt eens wakker en kom onder je steen vandaan. Joehoeeee!
    Ga anders even langs in Maastricht en vertel daar even aan 8!!!! van de 10 mensen dat ze asociaal zijn en zoveel ic plekken bezet houden. Die ongevaccineerden doen het toch wat beter he? Die houden er maar 2 bezet :) Misschien kan je Hugo vragen of je kan ontstoren. Hoef je je ook niet meer zo schuldig te voelen als gevaccineerde.
     
    MariekeRox, Gewooniemand, Ally2020 en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Roosje35

    Roosje35 Niet meer actief

    Misschien doen we er met elkaar beter aan om deze Amber niet zo’n podium te geven door te reageren op haar berichten. Af en toe dropt ze wat in de coronaforums op een hele vervelende manier, iedereen valt over haar heen, dan is ze even rustig en even later komt ze weer met zo’n bericht.
    Ik denk dat zowel de gevaccineerden als niet-gevaccineerden op ZP zich niet kunnen vinden in haar wijze van communiceren over deze kwestie, zowel de toon als de inhoud. Geef er gewoon geen aandacht aan;
    iedereen was zo respectvol naar elkaar en elkaars emotie, laten we dat vooral doorzetten.
     
    Kindje3, Roanna, Gewooniemand en 12 anderen vinden dit leuk.
  8. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.106
    15.619
    113
    Vrouw
    Volledig eens.
    Soms is het beter om haar te negeren, dan zelf de extreme en platte weg op te gaan.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  9. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.888
    13.055
    113
    Vrouw
    Ik ben tegen onderscheid, dus ook tegen onderscheid dmv wel of geen vaccinatie.
    Want iemand die wel gevaccineerd is, maar morbide obesitas heeft, heeft weer een grotere kans om op de ic te komen dan iemand die niet is gevaccineerd, maar een prachtige bmi heeft. Behalve vaccinatie status spelen er zoveel andere factoren mee, maar op een of andere manier willen ze dat in den haag niet zien.

    Corona is de nieuws seizoensgriep en gaat de komende jaren echt niet meer weg. Behalve heel veel extra geld in de zorg investeren, moeten we ook accepteren dat mensen dood gaan. Zelfs 96 jarigen mogen tegenwoordig niet meer dood.
    Daarnaast heeft de 1,5m afstand in mijn ogen veel meer zin dan een QR code.
    Verder ben ik er een voorstander van dat mensen die kunnen thuiswerken, dit ook daadwerkelijk doen.

    Dus gelijke regels voor iedereen.

    Op het moment dat je verplicht gevaccineerd moet zijn om te mogen werken, zoals Italië momenteel, verwacht ik trouwens een nog groter tekort in de zorg. Zelf meld ik mij op dat moment ook ziek, op psychische gronden.
     
    MariekeRox, Kindje3, Typicalme en 8 anderen vinden dit leuk.
  10. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.563
    7.390
    113
    Ja, bijzonder dat er zo'n verschil in zit!

    Hier staat het artikel met het hele filmpje:
    https://www.1limburg.nl/mumc-schrikt-van-hoge-coronacijfers-maken-ons-ongerust

    Want in het Instagram ontbrak volgens mij het volgende:
    Screenshot_2021-10-26-22-44-59-87_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    Wat ik voorzover had meegekregen gaat het verder in het land om patiënten van 60+, dat noem ik niet echt hoge leeftijd.
    Ook benoemt ze dat bij hen waarschijnlijk de vaccinatie het immuunsysteem niet genoeg getriggerd heeft. Een 3e vaccinatie is wellicht nodig voor hen, ziekenhuispersoneel en misschien wel voor ons allemaal.
    Maar dat stukje zit niet in het Instagram filmpje.

    Wat betreft de hoge leeftijd ben ik wel benieuwd hoe het komt dat deze mensen in Limburg er toch zo ziek van worden.
     
    bloem82, Huismuisie en Nikki23 vinden dit leuk.
  11. Nikki23

    Nikki23 Fanatiek lid

    26 mei 2007
    1.907
    1.878
    113
    Klopt idd, het was een filmpje van 10 minuten ofzo in totaal, dus zal even verkort zijn voor insta.
    Ik ben ook wel benieuwd hoe dit kan ja.
     
  12. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.155
    113
    Geloof dat de gemiddelde leeftijd in limburg al hoger ligt.

    Ouderen hebben meer moeite met voldoende afweer te hebben en te behouden is inherent aan hun leeftijd, bij de ene problematischer dan de ander. Maar nieuw is dat niet.

    Bijna elk vaccin, heeft maar een bepaalde werkingsduur, zelfs die van HPV is niet oneindig. Dat deze tot de groep "tijdelijk" zou behoren lag wel een beetje in de verwachting maar hoe lang hij sterk genoeg blijft en niet onder de drempel komt is denk ik iets wat we de komende tijd zullen gaan leren.

    Die hele groep is rond dezelfde periode als een van de eersten gevaccineerd, dus als nu de eerste binnen druppelen...dan volgt er nog wel t nodige.

    Verbaasd mij niks als in de loop van de tijd de vaccinatie ook een "maximum geldigheid" gaat krijgen. Dat hadden wij in elk geval al wel ingecalculeerd maar we zouden even bekijken wat we tegen die tijd dan weer zouden doen.

    Wordt weer naslagwerken en publicaties bestuderen en een risico calculatie maken vermoedelijk. Voor mij is t in elk geval niet direct vanzelfsprekend dat omdat ik nr 1 en 2 heb, dat ik dan dus ook maar voor nr 3 ga.

    1 en 2 haalden we tenslotte ook niet omdat Hugo dat zo leuk vond en mij ook bij zn dansfeestje wilde en t RIVM er met zoveel lof over sprak op hun extreem informatieve website met volledig herleidbare informatie. (sarcasm)

    Bedoel ik kan me ook beschermen tegen gele koort/knokkelkoorts. Allicht als je werkt in een omgeving waar een tijgermug nog wel eens huis wil houden (autobanden of import van die bamboe plantjes) dat het een overweging waard is maar vooralsnog is t voor onze situatie niet nodig.

    Dochter hebben we dan wel aanvullend die nieuwe menigokokken vaccinatie gegeven, want dat was weer wel een reeël risico.

    Dus wij wegen eerst af wat we gaan doen mocht nr 3 ter sprake gaan komen.
     
    Nikki23 en Huismuisie vinden dit leuk.
  13. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.593
    1.413
    113
    Ben ook wel benieuwd of iemand me het volgende kan uitleggen (en dan vooral mensen die zo anti-ongevaccineerden zijn): famielid heeft onlangs corona gehad. Niet veel meer dan een flinke verkoudheid/slap griepje. Geen vaccinaties gehad en die acht hij ook niet nodig gezien zijn ziekte verloop. Komende maanden dus een herstelbewijs. En daarna? Is hij dan als ongevaccineerde opeens een gevaar voor de samenleving? Geeft hij opeens risico op druk in de zorg?
     
  14. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.621
    11.169
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Het doet er eigenlijk niet zo toe wie wie besmet.
    Het gaat er om wie de ‘normale’ zorg zo zwaar belast. Ik ken wat mensen die werken op afdelingen met covid en die stellen juist dat het echt vrijwel alleen maar ongevaccineerde zijn. En eenmaal opgenomen dat ze vaak toch ook wel balen van het besluit dat ze zich niet hebben laten vaccineren.

    En gevaccineerd of niet, wanneer je verkouden bent laat je je gewoon testen. Dat zijn nu de regels al. Blijk je positief dan ga je in quarantaine. Wat dat betreft is het niet zo moeilijk allemaal.
     
    Baukje1985 vindt dit leuk.
  15. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.621
    11.169
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Maar een piloot, die ineens een bril nodig heeft, mag ook niet meer vliegen. Is dat dan ook schandalig?
     
  16. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.621
    11.169
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Er wordt niet echt naar uitzonderingen gekeken maar meer naar de algemene druk op de ziekenhuizen. Dat zijn met name mensen zonder vaccinatie. Dus dat ze daar hun zorg hebben snap ik wel.
     
  17. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.621
    11.169
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Wow nee jij bent lekker bezig. @Amberxx legt hier gewoon fatsoenlijk uit hoe ze er instaat. Dat jij die mening niet deelt is je goed recht uiteraard.

    Denk alleen dat als je respect eist voor jouw keuzes je je ook wel wat respectvoller naar andere op mag stellen.
     
  18. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.621
    11.169
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik heb zo’n vermoeden dat er ook genoeg mensen zijn die zich bepaald niet kunnen vinden in de manier waarop @Bloempjelief communiceert.
     
  19. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.174
    113
    Ook als het níet nemen straks betekent dat je je privileges als gevaccineerde kwijtraakt omdat je zonder nummer 3 weer als ongevaccineerd wordt beschouwd?
     
  20. emmen88

    emmen88 Actief lid

    1 sep 2014
    357
    463
    63
    Gevaarlijke mening dit, in mijn ogen..
     
    Gewooniemand en SAARC vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina