Maatregelen voor niet gevaccineerden..

Discussie in 'Corona forum' gestart door lovemy2kids, 26 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Edr89

    Edr89 Bekend lid

    20 jun 2016
    675
    1.057
    93
    Dit is dus een heel groot onderdeel van het probleem. Jezelf laten prikken, zodat je bepaalde dingen mag blijven doen.
    En dan blijft er maar geroepen worden "je diet het voor een ander!". Klinkt allemaal prachtig, alleen een flink deel van de bevolking doet het niet voor een ander, maar voor zichzelf. Je laat je inspuiten met van alles waarvan de korte termijn bijwerkingen worden verzwegen en de lange termijn nog niet bekend is, zodat je "privileges" hebt die natuurlijk eigenlijk geen privileges horen te zijn, maar doodnormale dingen.
     
    Kindje3, Typicalme, Palmpje en 8 anderen vinden dit leuk.
  2. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    #83 Anouk2005, 27 okt 2021
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 okt 2021
    Dit dus.
     
    Kindje3, Gewooniemand, Loufoque en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. Anne2019

    Anne2019 Fanatiek lid

    14 apr 2019
    1.893
    2.682
    113
    Die regels zijn ten eerste voor die tijd bekend dus leer je iets anders.
    Ten tweede overkomt het je tijdens je werk krijg je ww iedereen die straks ontslagen wordt krijgt echt geen ww.
    Want hoe zielig als gevaccineerden ook maar iets moeten betalen.
    Ten derde zijn er hele gevaccineerden teams bij mijn man besmet dus hoe krom wil je het hebben.

    Maar joh veel plezier iedereen die het ermee eens is. Straks kun je dan helemaal niet meer geholpen worden want dan is er helemaal zorgpersoneel tekort.
    Dan zou ik toch liever door een ongevaccineerd iemand geholpen worden.
    Grote kans dat die het al doorgemaakt heeft.
    En niet iedere ongevaxxte is per definitie besmettelijk
     
    Gewooniemand, SAARC en Nikki23 vinden dit leuk.
  4. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Inderdaad beter is het om het te negeren maar dit soort figuren zijn zo ronduit eng maar ook gewoonweg gevaarlijk voor een samenleving. Nog griezeliger vind ik het dat deze uitspraken ook nog worden geliked door anderen. Maar negeren is inderdaad beter want een podium geven aan een slechte voorstelling is iets teveel eer
     
    Kindje3, Gewooniemand, Loufoque en 5 anderen vinden dit leuk.
  5. Anne2019

    Anne2019 Fanatiek lid

    14 apr 2019
    1.893
    2.682
    113
    In deze tijd vallen de maskers wel af....
     
    SAARC, Bloempjelief, Ally2020 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Nogal
     
  7. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.821
    6.989
    113
    Vrouw
    Ik ken dan juist weer mensen die zeggen dat er juist veel gevaccineerden liggen. Veel op de verpleeg, maar er worden er daarvan steeds vaker naar de IC gestuurd. En de ongevaccineerden zijn niet erger ziek dan de gevaccineerden. Zo heeft iedereen denk zijn eigen verhaal.
     
    Edr89 vindt dit leuk.
  8. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.821
    6.989
    113
    Vrouw
    Als jij dat fatsoenlijk vind, mag je je weleens achter je oren krabben…
     
    Edr89, SAARC, Ally2020 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. bloem82

    bloem82 VIP lid

    5 sep 2007
    11.189
    601
    113

    Gevaccineerd
    In Maastricht voelen ze dezelfde spanning. Zeker omdat het ziekenhuis deze week opeens weer veel opnames ziet. De afdeling waar chirurgische patiënten zijn opgenomen, is nu weer voor de helft ingericht als corona-afdeling. Tien mensen, bijna allemaal boven de 80 jaar, zijn hier opgenomen. Of ze zijn gevaccineerd? Twee vrouwen knikken ‘ja’. Van de tien coronapatiënten op de afdeling, hebben ten minste negen een vaccin gehad. Ze hoeven niet naar de ic worden gebracht, maar zijn wel zo ziek dat ze de zorg van de artsen en verpleegkundigen in het ziekenhuis nodig hebben. Aan hun bedden hangen zuurstofflessen, de patiënten staren naar de muur. Je hoort het geluid van de extra zuurstof die hen wordt toegediend. De verpleegkundigen praten in het Limburgs dialect met de patiënten.

    Gevaccineerd en toch in het ziekenhuis, hoe kan dat? Internist-infectioloog Astrid Oude Lashof is niet zo verrast: ,,Ouderen reageren minder goed op het vaccin. En de afweer die ze opbouwen door vaccinatie verdwijnt sneller dan bij jonge mensen.’’ Ze wijst er op dat bijna alle patiënten boven de 80 jaar zijn, en er is één zeventiger. ,,Dat past bij dit plaatje. Bij ouderen is vaak sprake van een zwakke gezondheid en andere aandoeningen, waardoor ze sneller in het ziekenhuis opgenomen moeten worden.’’ Dat het kabinet heeft aangekondigd dat de oudste ouderen extra prik kunnen krijgen, vindt ze goed nieuws: ,,We verwachten dat het leidt tot minder besmettingen en minder opnames in deze groep.’’

    https://www.ad.nl/gezond/ziekenhuizen-schrikken-van-stijging-coronapatienten-het-is-echt-nog-niet-voorbij~a8052fe7/
     
    Mamavan2SE, JupitR en Huismuisie vinden dit leuk.
  10. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Vooralsnog is t enige voordeel wat wij van de QR code hebben gebruikt dat ik met mn zwangere pens een wc in kon.
    Dus ik heb tot op heden nog niks gemist.

    Werk sinds februari vorig jaar thuis en heb incl uurtje babyborrel 6x kantoor gezien waar veruit t merendeel niet vaccineert ivm geloof.

    Het zal allicht een onderdeel zijn in de som der elementen maar niet doorslaggevend.
     
  11. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.293
    113
    Ik vind het allemaal maar erg lastig. Ik ben zelf gevaccineerd en heb er ook niet heel lang over getwijfeld maar ik kan me de twijfel bij anderen wel voorstellen. Ik weet zelf niet zo goed wat ik vind van het verhaal dat er andere regels of consequenties voor ongevaccineerden moeten komen. Want zoals terecht hier al werd gesteld: zo'n 70/80% van alle behandelingen in het ziekenhuis zijn in meer of mindere Mate het gevolg van leefstijl keuzes van de mensen zoals voeding, beweging, slapen en stress.

    Wat betreft het feit dat blijkbaar in Maastricht 80% van de covid patiënten wel is gevaccineerd. Dit komt over een met resultatrn uit andere landen waaruit blijkt dat de effectiviteit van het vaccin na zes maanden behoorlijk afneemt. En dus zijn de Ouderen die allemaal begin van dit jaar zijn gevaccineerd inmiddels weer kwetsbaarder aan het worden.

    In de zorg beginnen de problemen zich inderdaad nu op te stapelen. Toevallig sprak ik mijn zwager die huisarts is en een eigen praktijk heeft afgelopen weekend nog en hij gaf aan dat het alsmaar moeilijker wordt om personeel te krijgen (assistente, huisarts). Het probleem met het tekort aan verpleegkundigen speelt al jaren en ik begrijp dan ook niet waarom de overheid niet bij het begin van de covid problemen daarin geïnvesteerd heeft. Ik denk dat het goed zou zijn om dat Alsnog te doen maar ik denk ook dat de lange termijn toekomst in de zorg veel meer ligt in preventie en mensen bewust maken van hun leefstijl en daar ook een stukje eigen verantwoordelijkheid bijleggen
     
    NiekeKris en Vero0504 vinden dit leuk.
  12. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.621
    11.169
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik ben wel heel erg benieuwd naar waar deze verhalen dan vandaan komen en in welk land jij leeft. Want dit is volledig tegenstrijdig met wat je a. In het nieuws leest en b. Wat ik in mijn omgeving hoor.

    En wanneer er dan toch mensen in het ziekenhuis belanden die gevaccineerd zijn, zijn ze vaak 80+

    De groep mensen die niet gevaccineerd zijn en in het ziekenhuis belanden zijn vaak jonger dan 60.
     
  13. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    @julia80 betaalbare groente en fruit zouden daar mijns inziens een onderdeel in mogen wezen. 1.99 voor een bloemkooltje, in t seizoen, is behoorlijk stevig als je moeizaam rond komt.

    Zag ze buiten t seizoen voor 2.99 liggen denk dat wij er met twee volwassenen en een bijna 5 jarige krap voldoende aan zouden hebben. Voor een gezin heb je er twee nodig, dan hakt dat wel lekker in voor een veld groente die in eigen land geteeld kan worden.

    Van klasgenoten die in de landbouw zaten weet ik dat t in elk geval niet de prijs is die die boer krijgt...Bij lange na niet zelfs
     
    Kindje3, Gewooniemand, Edr89 en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.621
    11.169
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Als jij het onfatsoenlijk vindt, geeft jou het dan een vrijbrief om maar zo denigrerend te doen?
     
  15. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.623
    113
    Als jij niet meer niveau hebt dan te kunnen schelden of zelfs Hitler erbij te moeten halen zegt dat meer over jou. En andere types die ook niet meer kunnen dan dat. Dan is het inderdaad beter om niet meer in dit topic te reageren en jezelf onder gelijkgestemden te begeven. Daar is een speciale plek voor. Maar waarschijnlijk zo vreselijk saai dat men hier moet komen. Hier reageren we op nieuwsberichten en halen we informatie niet uit twitter, Facebook of via "een bekende". Dan kom je meningen tegen die gewoon in de maatschappij leven en volop in het nieuws te vinden zijn. En tja de ene is wat heftiger (of duidelijker) dan de andere.
     
    bosi333 en Huismuisie vinden dit leuk.
  16. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.621
    11.169
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Bij de Jumbo liggen ze voor 1 euro. Grote bloemkolen :)

    Er lag overigens veel meer groente uit het seizoen voor een euro per stuk/verpakking.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  17. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.343
    12.031
    113
    Vrouw
    Dat is idd het kromme. Er is al gemeld dat natuurlijke antistoffen door besmetting beter zijn dan van het vaccin. Mensen die in januari hun prik hebben gehad hebben nog steeds een groen vinkje. Ik had in januari corona, maar mijn herstelbewijs is allang verlopen. Heb ik nog antistoffen? Dat weten ze niet, wordt ook niet naar gekeken.
    Mijn zoons van 5 en 9 hadden in februari een positieve test. 0,0 klachten. 6/7 weken later hadden ze flinke verkoudheidsklachten, dus op advies van de GGD weer getest: allebei positief. Maar omdat het binnen de 8 weken was na de eerste test gingen ze uit van positief op oude virus deeltjes. Dus als bij hen na 6/7 weken het virus nog meetbaar bij hen was, ga ik er vanuit dat zij ook beiden gewoon antistoffen zullen hebben aangemaakt. Grote kans dat ze die nog steeds hebben. Nu hebben zij vanwege hun leeftijd geen QR code. Maar dat zal bij anderen toch net zo zijn, lijkt mij.
    Ik ben een grote voorstander van onderzoek naar antistoffen. Als je goede, natuurlijke antistoffen hebt is (denk ik als leek!) een vaccin minder hard nodig.
     
    Kindje3, Roanna, Gewooniemand en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Anne2019

    Anne2019 Fanatiek lid

    14 apr 2019
    1.893
    2.682
    113
    Volgens mij zit jij in het "verkeerde" topic hoor.
    Dit is niet her nieuwstopic, maar gaat het over de maatregelen tegen ongevaccineerden. Gaat ons meer aan dan jou
     
    Kindje3, Gewooniemand, Loufoque en 5 anderen vinden dit leuk.
  19. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.821
    6.989
    113
    Vrouw
    Nederland, ZH
     

Deel Deze Pagina