Maatregelen voor niet gevaccineerden..

Discussie in 'Corona forum' gestart door lovemy2kids, 26 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Vast ivm die 1 euro actie...meestal zijn ze wel duurder. Maar goed, als je de aanbiedingen afloopt, is er vrijwel altijd wel iets qua groente goedkoper dan normaal. Neemt niet weg dat gezond eten vaak duurder is dan ongezond eten.

    Ik vind ook dat de regering al veel eerder andere keuzes had moeten maken. Ik ben niet snel 'anti-iets', maar in neig momenteel toch wel naar dat er dingen echt niet goed gaan. En nee, ik had het zelf waarschijnlijk niet beter kunnen doen, dat is dan ook de reden dat ik er voor kies niet de politiek in te gaan. Zij kiezen daar echter wel voor, dan verwacht ik er gek genoeg ook wat van.
     
  2. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.578
    4.623
    113
    Waar ik ook hard om moet lachen is dat sommige mensen zichzelf ook nog Christelijk durven te noemen. Naar buiten toe de schijn ophouden. Maar online zich zo laten gaan... Gelukkig zijn er ook genoeg echte gelovigen die zichzelf wel (online en offline) fatsoenlijk en volgens de regels van hun geloof kunnen gedragen.
     
  3. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Wat heeft wel of niet christelijk hier mee te maken? Ik geloof niet dat de bijbel hier specifiek iets over zegt (maar goed, ik ben dan ook niet christelijk)?

    Het gaat bovendien toch om ongevaccineerd, niet om christelijk...? Die dingen gaan soms samen, maar heel regelmatig ook niet.
     
  4. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.600
    3.848
    113
    Zoals jij het beschrijft hoor ik het ook van mijn vriendin werkzaam op de IC.

    Zou het niet zo zijn dat als je ergens niet tevreden over bent of een slechte ervaring hebt gehad (bijv een slechte ervaring in het ziekenhuis), dan hoor je overal slechte verhalen over dat ziekenhuis, want iedereen kent wel iemand die...omgekeerd als iets heel goed was, dan hoor je veel positieve verhalen, want iedereen kent wel iemand die....

    Gelijkgestemden trekken elkaar aan, je hebt waarschijnlijk een vergelijkbaar referentiekader en daardoor ervaar je dingen hetzelfde en zullen dezelfde dingen je opvallen.

    (Sorry, misschien wat onduidelijk, maar een beetje soort zoekt soort zegt maar)
     
    Riverdale87, chrystel73 en bosi333 vinden dit leuk.
  5. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.290
    11.983
    113
    Vrouw
    Ik vind dit een heel duidelijk stuk. Ja er komen meer gevaccineerde mensen in het ziekenhuis, maar het zijn wel echt oude mensen. Niet heel vreemd. Hoe hadden deze mensen erbij gelegen als ze geen vaccin hadden gehad?
    Vind dit persoonlijk nog niet heel zorgwekkend klinken.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  6. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.600
    3.848
    113
    Nou dit heeft hier werkelijk helemaal niks mee te maken! Wat een onzin dat je dat erbij haalt.

    *notetomyself:geenpodiummeergeven*
     
  7. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Nou, dat had ik eerst ook, maar ik vind juist dat ze de laatste tijd echt haar best doet om ook de andere kant te zien en haar mening op een respectvolle manier te brengen. En dat dat niet lukt op reacties als die van @Amberxx daar kan ik echt wel begrip voor op brengen.
     
    Gewooniemand, Loufoque en Nikki23 vinden dit leuk.
  8. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.600
    3.848
    113
    Sowieso niet raar, aangezien de populatie gevaccineerden nou eenmaal vele malen groter is. Maar ook al is het in aantal absoluut gezien in Maastricht de meerderheid, relatief gezien zijn het er flink minder.
     
    Huismuisie en Zxcvb vinden dit leuk.
  9. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.154
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dat vind ik nu van die Engel en zn kornuiten.

    En er zit nog steeds een wereld van verschil door mensen op basis van hun geloof buiten te sluiten, te verachten en te vergassen. Dan mensen die overduidelijk meer kans geven om de zorg in deze samenleving op dit moment te overbelasten en daarom wat extra maatregelen te geven.
    Het zijn niet de mensen die ongevaccineerd zijn die worden buiten gesloten, het zijn de mensen die gevaccineerd zijn en daardoor privileges krijgen.
    Wanneer niet 80% van de samenleving zich had gevaccineerd, dan waren we nog geen steek verder geweest.

    Maar ik kan het niet meer uitleggen om het niet te doen. Ik wil niet verantwoordelijk zijn voor het innemen van een IC plek, wetende dat je het eigenlijk gewoon kan voorkomen.
    Ik kan het in elk geval niet goedpraten dat door het niet nemen van een vaccinatie er jonge mensen overlijden aan kanker, omdat er voor hen geen plek in het ziekenhuis is.

    Dit, wat er de afgelopen twee jaar gebeurd is, gaat elke verbeelding te boven. Maar er is een oplossing, alleen die vinden mensen eng. De lange termijn effecten zijn niet duidelijk enz enz. Iedereen heeft het goed recht om zn eigen keuzes te maken. Uiteindelijk is vaccineren voor jezelf om jezelf te beschermen. Maar het kan ook zijn om voor jezelf weer een fijne open maatschappij te gunnen waarin iedereen vrij kan rond bewegen.
     
    NiVa0230, ClaireDeLune, Amberxx en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.154
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dan zal ik wel precies een ander topic lezen dan jij. Want als ik kijk naar haar reacties ziet ze vrij weinig in mensen die lijnrecht tegenover haar ideeën staan.
    Ik kan er in elk geval geen begrip voor opbrengen. Maar goed, ik ben het dan ook totaal niet met haar eens en ben zelfs van mening dat ze met non-informatie haar gelijk probeert te halen.
     
    Neuzeke, ClaireDeLune, bloem82 en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.460
    2.276
    113
    Dit argument van gezond eten is duurder wordt natuurlijk wel vaker opgebracht maar ik vind dat persoonlijk eigenlijk een beetje onzin. Er zijn genoeg groenten te koop die niet zo duur zijn zoals bijvoorbeeld ui en wortel en ook minderen in vlees is gezonder en levert geld op. De oorzaak is vaak veel complexer. Je ziet natuurlijk een ongezonde leefstijl meer in bepaalde wijken maar daar zit vaak heel complexe problematiek achter.
     
  12. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.154
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik snap wel wat je bedoelt maar ik denk niet dat die vlieger hier echt opgaat omdat het een vrij duidelijke graadmeter is.

    Er is wel een verschil in hoe je het brengt. In dit ziekenhuis zijn meerendeel van de opgenomen mensen op de IC niet gevaccineerd.

    Of je zegt in dit ziekenhuis liggen ook gevaccineerde op de IC.

    Dan kan je precies de informatie eruit halen die je wil. Maar ik hoor vooral, eigenlijk zien we bijna geen mensen die gevaccineerd zijn maar wanneer ze dit wel zijn zijn ze vooral al erg oud.
     
    olleke vindt dit leuk.
  13. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.804
    6.971
    113
    Vrouw
    Dank je. Moet toegeven dat je wel gelijk hebt. Ik kan het gewoon niet laten om op zulke bizarre reacties toch te reageren. Maar vaak komt dan van het één weer het ander. En als het me wel lukt om niet te reageren en ik zie dat anderen dan ‘aangevallen’ worden, wil ik ook weer bijspringen :| Moeilijk dus, maar echt, ik probeer het;)
     
  14. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.804
    6.971
    113
    Vrouw
    Maar wat ik dan zo jammer vind hier en onbegrijpelijk; als Zwolle aangehaald wordt, waar er dus wel meer niet gevaccineerden schijnen te liggen, dan is het allemaal niks waard als je meld dat er in een ander ziekenhuis 3 op de IC liggen, allen gevaccineerd. En nu andersom moet dat wel steeds aangehaald worden?
     
  15. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.173
    6.698
    113
    Vrouw
    Ik vind het een lastige. Mijn man werkt in de culturele sector en om die te laten bestaan/open houden zou het verschrikkelijk zijn om iedereen weer thuis te houden of te laten testen. Om daar te zeggen: je mag komen als je gevaccineerd bent of coronavrij snap ik dan wel, want wat is het alternatief voor zo'n instelling?

    Voor mij als individu zou het prima zijn om de maatregelen voor iedereen te laten gelden. Ik ben graag thuis, hoef niet uit eten of te winkelen en thuis werken kan ik ook (graag zelfs). Ik heb wel graag de scholen en opvang open, maar volgens mij zouden de maatregelen niet voor kinderen (van ongevaccineerde mensen) gelden?

    Ik weet niet wat er in andere landen gaande is, dus voor mij is het allemaal nogal hypothetisch.

    Ik zou willen dat de vaccinatie ook bij 80+ beter en langer werkte en dat het sowieso veilig geacht werd door iedereen en dat het daarmee wel een uitweg was voor deze stomme crisis, of nou iedereen of niet iedereen gevaccineerd was.
     
  16. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.154
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Gezond eten is vooral opvoeding. Er zijn echt genoeg groenten en fruit die wel te betalen zijn. Zelfs als je van 50 euro per week zou moeten koken is het nog te doen met 4 mensen. Maar dan zal je wel wat creativiteit moeten hebben.
    En die creativiteit die leren we niet meer.

    Scholen zouden hier veel meer op in moeten springen. Ben zo blij dat ze bij zoon op school nog zelf broodjes bakken en zo nu en dan soep maken.
     
  17. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.804
    6.971
    113
    Vrouw
    Hoe kom je hierbij? Gelukkig lopen de behandelingen voor kinderen met kanker geen gevaar door Corona. En naar mijn weten liggen er geen corona patiënten in het PMZ? Of heb jij andere info?

    edit; ik heb je post verkeerd gelezen, ik dacht dat je het over kinderen had.
     
  18. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.173
    6.698
    113
    Vrouw
    Volgens mij zei @Cin85 het ook: het gaat om het totaalplaatje. De gezonde 30-er zonder overgewicht zonder vaccinatie heeft minder kans in het ziekenhuis te komen dan de persoon met obesitas of die 80+ is en wel een vaccinatie heeft. Maar beide "kampen" richten zich vooral op de vaccinatiestatus. Wie heeft er niet liever een snelle oplossing (vaccinatie) dan veel moeite steken in afvallen vanaf een BMI van 30 (gechargeerd).

    Op dit forum doen de mensen die niet gevaccineerd zijn net zo hard wijzen naar de gevaccineerden die "allemaal hetzelfde zijn" als dat niet gevaccineerden de "schuld krijgen". De terminologie klopt niet en de focus ook niet.
     
    Roanna, Neuzeke, mama2bengeltjes en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Ally2020

    Ally2020 Bekend lid

    15 nov 2020
    503
    649
    93
    Vrouw
    Is er eigenlijk bekend welke andere aandoeningen alle niet geprikte nog hebben naast een positieve covid test?

    Of gaat het hier in alle gevallen om kerngezonde mensen jonger dan 60 welke puur en alleen door covid een plek op de ic „bezet“ houden?

    Hierin is de communicatie mijns inziens echt heel pover want iemand die echt gezond leeft (daarmee bedoel ik mentaal, emotioneel, fysiek en energetisch) zal met of zonder prik de ziekte prima kunnen doorstaan.

    Mocht iemand hierover betrouwbare informatie kunnen vinden dan lijkt me dat voor het debat nogal belangrijk. Want als mensen op de ic meg of zonder prik daar liggen met covid en een hele rits aan andere gezondheidsproblemen waardoor covid ineens een groot probleem wordt dan heeft dat met het prikje en je doet het voor een ander minder te maken dan met leefstijl en andere keuzes.

    Dat ik als niet geprikte anderen in gevaar zou brengen doordat ik het sneller verspreid of oploop gaat niet meer op vind ik. Iedereen kan het oplopen en doorgeven, dat is inmiddels toch wel duidelijk. Ik wil best een beetje voorzichtig zijn als dat voor de ander van belang is maar ik wil niet versntwoordelijk worden gehouden voor de leefstijlkeuzes en de gevolgen daarvan van anderen.
     
  20. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.154
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Nee ik had het niet over kinderen. Maar jong volwassenen die dus nu de zorg die ook nodig is niet kunnen krijgen omdat die afdelingen afschalen ten behoeve van corona patiënten. En dat is precies het grote probleem, wanneer men moet afschalen.
     

Deel Deze Pagina