Maatregelen woning als je op vakantie bent

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnebloem92, 21 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momisake

    Momisake Fanatiek lid

    27 jul 2010
    1.625
    166
    63
    Vrouw
    Wij hebben een alarminstallatie, lampen op lichtschakelaars en buren houden een oog in het zeil en halen post weg.
    1x een inbraak meegemaakt en dat is niet fijn thuis komen.

    Verder laten wij, ook als wij thuis zijn, de rolgordijnen altijd open. Onze overburen zijn s nachts vaak wakker en zijn erg oplettend. Helaas zijn de groepen inbrekers hier totaal niet bang. Paar jaar geleden is er ingebroken in het huis naast onze overburen en de overbuurman heeft het gezien. Maar degene die op wacht stond heeft hem ook gezien en zwaaide, liep naar de auto van onze overbuurman, tikte erop en daarna terug naar het raam en had gezegd dat mn buurman de politie niet moet gaan bellen want anders zeg maar dag tegen je auto en maakte snijbewegingen tegen zijn keel. Hij durfde toen idd niet te bellen maar laatste keer bij een andere inbraak heeft hij wel gebeld.
     
  2. februarimama

    februarimama Fanatiek lid

    23 okt 2014
    1.434
    784
    113
    Wij hebben al 5 jaar camera's en timers voor de verlichting. Vooral de infrarood sensor in de camera heeft al zichtbaar veel mensen met foute bedoelingen afgeschrikt. Sinds korte tijd ook een alarm en dat vind ik heel prettig. Wij wonen relatief dicht bij de A1 dus ons dorp is populair bij inbrekers.
     
  3. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.535
    731
    113
    We hebben een briefje op tafel met "er valt hier niks te halen" ... letterlijk niks want we hebben niet echt iets van waarde waar ik zo aan gehecht ben. En als ze inbreken dan graag wel als ik er niet ben ... maar ja dat kun je ook niet aangeven he :D

    Hoop het niet mee te maken ... zou echt super schrik hebben en me onveilig voelen.
     
    Zonnebloem92, smax en suus1983 vinden dit leuk.
  4. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.299
    477
    83
    near rotterdam
    Hier als wij lang weggaan hebben wij tijdschakelaars op de lampen. Als de lamp beneden uitgaat dan gaat in de badkamer de aan voor een paar minuten en daarna in de slaapkamer voor 15 minuten. En dat elke dag op andere tijden.

    De gordijnen zitten half dicht door de vitrage zie je dat overdag niet maar in de avond is het dan niet heel duidelijk dat er niemand is.

    Verder goede sloten en een sticker dat wij alarm hebben.

    En in de tuin meerdere lampen met bewegings melders. Maar wij hebben de langste achtertuin hier dus ik denk dat ze sneller een andere nemen omdat ze bij ons veel sneller in de kijker lopen dan bij andere tuinen.
     
  5. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Iemand geeft de kat eten elke dag. Verder niets en ook niet nodig hier gelukkig!
     
  6. Silinde

    Silinde Fanatiek lid

    8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Wij gaan eigenlijk nooit op vakantie, hoogstens de wederhelft met 1 van de kinderen maar dan ben ik dus thuis. Ik ben sinds de zw.schap van de oudste eigenlijk nog nooit langer dan 1 nacht van huis geweest (als we de wederhelft zijn familie aan de andere kant van 't land gaan bezoeken).
     
  7. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.892
    13.063
    113
    Vrouw
    De buren geven onze kat elke ochtend en avond eten en doen dan ook de gordijnen open en dicht .Daarnaast halen ze de post uit de brievenbus.
    Daarnaast hebben wij tijdschakelaars die elke dag op andere tijden aan en uit gaan.
    Een camera's die vrij zichtbaar om het huis heen hangen, en in de achtertuin meerdere lampen met zo'n bewegingssenor waardoor je verblind wordt. Zo'n lamp gaan wij ook nog op het dakterras plaatsen.
    Ook weten de buren het wanneer wij weg zijn, en de sociale controle is hier redelijk groot.
     
  8. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Na een inbraak laat ik iemand bij mij in huis komen logeren.

    Tijdens de vakantie kwamen er iedere dag mensen voor de katten en post en planten. Maar dat hebben ze in de gaten gehouden en toegeslagen toen de kust veilig was. de buren hadden in de tuin gezeten en niets gemerkt tot 1 van de katten ineens bij hun in de tuin stond
     
  9. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.498
    24.375
    113
    Wij hebben philips hue lampen. Die programmeer ik, zodat ze iedere avond op verschillende tijden aan en uit gaan. Ook op de slaapkamers. Beneden blijven de gordijnen open, boven gaan ze dicht of op een kiertje (want open gordijnen op slaapkamers in het donker zegt ook ‘wij zijn niet thuis’ is mijn redenatie iig.)

    Als we lang op vakantie zijn, laten we iemand de post even weghalen. Maar voor een weekje niet. We hebben de onderste ruiten in de voordeur afgeplakt met van dat matte folie. Dus ze zien geen post liggen. Verder nog extra klepjes op de brievenbus met een tochtstrip en overal 3-puntssloten.
    De poort van de tuin gaat ook op slot.
     
  10. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.953
    15.258
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Niet zo heel veel, een tijdschakelaar, auto voor de deur, buurvrouw houdt een oogje in het zeil, als ze het op je huis hebben gemunt dan hebben ze snel genoeg door dat je er niet bent.
    Hier ook een periode met een inbraakgolf in de wijk gehad en ook gewoon op klaarlichte dag wanneer ouders hun kinderen naar school brengen.
    Ik heb dan liever dat ze komen wanneer we met vakantie zijn als dat wanneer ze mijn huis binnendringen als we liggen te slapen
     
  11. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.953
    15.258
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    We hebben overigens hele goede sloten, man deed vorig jaar de buitenboel schilderen en bij ieder raam sporen van een poging tot inbraak :(
     
  12. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Wij doen niks, alleen de deur op slot.
    Hangt er ook erg vanaf waar je woont.
    Vorig jaar wel 1 inbraak geweest bij ons dorp.
     
  13. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.345
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier niks, alleen de buren zetten de kliko aan de straat. Maar er staan genoeg huizen in de straat waarbij makkelijker in te breken is. En er staat een lantaarnpaal voor ons huis, dus ze zouden wel in het zicht staan.
     
  14. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik doe niks anders dan normaal.
    Overdag zitten bij ons als ik aan het werk ben sowieso de rolgordijnen dicht anders zit de hond constant te blaffen om alles wat voorbij komt.
    In de vakantie zit ie constant dicht en verder niks.
     
  15. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik kan als extra afschrik ook mn salarisstrook voor het raam hangen. Dan weten ze dat er al helemaal niks te halen valt.
     
    Zomerrr, Nic1976, Waxinelichtjes en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hier zet ik de kliko juist niet weg. Een kliko die twee weken leeg blijft valt op.
     
  17. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.345
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar ze gaan toch niet in je kliko kijken? En dan nog hij is toch vaak de eerste ruime week leeg.


    Maar ze zetten hem alleen aan de straat als er wat in zit
     
  18. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Wij zetten onze tv uit het zicht en er een oude kleine voor terug. Tijdschakelaar op een lamp, en de buren parkeren hun 2e auto op onze plek als we weg zijn. Daarnaast komt er iemand af en toe zorgen dat er geen post ophoopt etc.
     
  19. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Jazeker dat ze dat doen. Net als dat ze op het naambordje kijken. Staan er kinderen bij dan checken ze of de gordijnen van de kinderkamers in de avond wel dicht zijn etc.

    Ze doen meer dan je denkt.. enne kliko leeg de eerste week. Hier zit hij na 7 dagen stampvol . Ondanks dat we afval scheiden maar wij hebben maar een halve bak, zo'n tussenschot ertussen, voor 2 weken. 2 volle zakken en hij is vol.
     
  20. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.345
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij doen vaak een dag of 8 met ons restafval, voordat de zak vol is, en dan zou ik gft nog beter kunnen scheiden. De rest wordt wel goed gescheiden.
     

Deel Deze Pagina