Geloof niet dat het zoveel uitmaakt wat je doet om je huis te beveiligen. Gisteren is hier op klaarlichte dag in de middag en insluiper geweest.... Heel gedoe, mijn man heeft hem betrapt. Je hebt overal gekken voor, de gekste durven heel ver te gaan. Als ze per se binnen willen komen en ze kunnen er de moeite voor doen, lukt het ze vaak toch. Enige heil zie ik in officiële camerabewaking en een heel goed alarmsysteem...
Door dit soort topics wordt ik paranoia Maar wij doen altijd het volgende: - buren inlichten en zij legen mijn brievenbus zodat die niet uitpuilt. - deuren op slot. Verder hebben wij wel driepuntsloten, anti ijbraakstrips op achterdeuren en een schijnwerper (met bewegingingsensor) in de achtertuin. Thats it. Niemand heeft het recht om zonder mijn toestemming in mijn huis rond te snuffelen. En ik wil niet in angst leven. Dus ik doe niet aan paranoia beschermingsmaatregelingen. En als er dan toch ingebroken wordt? Dan hoop ik dat die mensen die dat gedaan hebben van de opbrengst van mijn spulletjes gezond eten voor hun kinderen kopen. Dan komt het tenminste op een goede plek terecht En liever dat ze (met hun poten uit mijn huis blijven maar anders liever) mijn huis overhoop halen wanneer ik met mijn billetjes op de camping zit dan wanneer ik thuis ben met de kinderen.
Eerder verzorgde de buurvrouw onze konijnen. Maar die hebben we nu niet meer. Dus toen was er twee x per dag altijd iemand. Nu komt mijn schoonmoeder denk ik 1x per dag (zou ook zomaar vaker kunnen zijn) even post weg pakken, evt planten water geven. Die speelt wat met lampen. Verder zit alles op slot. Hier laten we ook wel eens speelgoed slingeren, stofzuiger midden in de kamer. Bordje op tafel. Zodat t lijkt of je elk moment terug kan komen.
Een paar genoemde dingen, lijken mij juist vreemd. Bij ons staat er eigenlijk altijd maar 1 auto voor het huis. Zal dus juist vreemd zijn als er ineens twee staan. (We gaan nooit met de auto) Wij hebben een alarmsysteem en daar vertrouw ik op.
Niks bijzonders. Gewoon ramen goed dicht ipv op tochtstand en de deuren op slot. Ma komt paar keer voor de post, bloemen, vissen. Waardevolle spullen zijn er amper. Voor een vette buit kunnen ze beter een ander huis kiezen
Ik zie soortgelijke opmerkingen al een paar keer voorbij komen, maar dat ziet een inbreker pas als hij binnen staat. Het is niet alleen wat hij evt. meeneemt natuurlijk. De schade aan je huis kan ook flink in de kosten lopen.
Klopt. Wij hadden ook weinig, veel oud spul maar hebben ze toch meegenomen. Denk dat wij 6 jaar geleden een van de enige nog waren met zo'n bakbeest van een tv. Wij blij, want de inbreker kon die niet alleen tillen. Heeft hij wel geprobeerd. Maar de laptop , computer en een mobiel (allemaal oud) heeft hij wel meegenomen. En de kinderkamers heeft hij met rust gelaten gelukkig. Verder was het overal een puinhoop, kledingkast van ons overhoop en beneden ook de kasten.