Wie heeft er een creditcard en kan mij vertellen hoe dat werkt?

Discussion in 'De lounge' started by mavi derya, Dec 8, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Wij kopen altijd vliegtickets online en dat kon altijd met ideal maar nu alleen nog maar met een creditcard..

Ik heb nog nooit een creditcard gehad en op de een of andere manier ben ik bang dat het me extra geld kost als ik er mee betaal.

Wat voor creditcard hebben jullie en wat kost dat?

2. Jennifer93

Jennifer93 Actief lid

Oct 3, 2013
    400
    209
    43
    Female
    Moeder
    volgens mij zitten er geen extra kosten aan een creditcard hoor.. het is wel erg makkelijk voor iemand anders om je ermee op te lichten omdat je enkel een paar cijfers invult en dan hebt betaald, deze cijfers staan gewoon op je card, dus wel opletten dat je enkel betaald bij goed bekend staande bedrijven en dat er geen kleine lettertjes staan..

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik heb een mastercard en die kost 15 euro per jaar.
    Als ik vliegtickets koop, kies ik voor de optie creditcard ipv iets anders. Dan vragen ze om je kaartgegevens (er staat een apart code op de achterkant die heb je ook nodig). Het kan zijn dat er voor gebruik van creditcard extra kosten berekend worden, maar dat ligt aan de vliegmaatschappij. Iedere maand krijg ik een overzicht van de creditcard en staat erbij wat het openstaand saldo is en voor welke datum ik moet betalen.

4. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Als je dan betaald voor die datum betaal je niks extra's ofzo?

5. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Een creditcard maatschappij doet geen vrijwiligerswerk. Dus je betaald wel wat per jaar. Maar niet extra per betaling. Bovendien kun je je geld altijd terug halen als je wil (bijv als je aankoop online niet aankomt). En vaak zijn je aankopen ook meteen 3 maanden verzekerd. Het klopt trouwens ook niet dat je makkelijk kan frauderen. Ik moet bij grotere bedragen dan een paar tientjes altijd in de app een token aanmaken (soort pincode) en die invullen voordat de betaling gedaan is.

Ik vind het zelf ideaal. Gebruik het voor online aankopen. Hij hangt aan m'n Apple ID en Kindle. Heb em zo ingesteld dat ik automatisch de hele rekening betaal an t einde van de maand. Zodat ik geen rente betaal. Niet betalen of afbetalen is wel een dure grap. Dat miet je dus niet doen.

6. Daan90

Daan90 Bekend lid

Mar 10, 2013
    651
    3
    18
    Vaak wel. Creditcard zelf kost meestal geld, en daarnaast kan het dat je nog extra rente betaalt als je iets later aflost.
    Het ligt er heel erg aan welke credit card je hebt en hoe de betaling geregeld is.

7. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

May 30, 2016
    1,184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Bij ons kostte de creditcard 5 euro per transactie naast de jaarlijkse kosten

8. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83

Dit, . Bij ons zat hij bij een pakket van de bank en is hij gratis. Iedere maand krijgen we de eerste van de maand een afrekening. Die voor de 21ste betaald moet zijn dat komen er geen extra kosten bij.

9. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83

Wow dat is wel heel erg. Nee godzijdank bij ons niet. Dan zou mijn China shopping echt niet leuk. Meer zijn. Met. 20 tot 50 transacties per maand:)

10. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

Jan 24, 2015
    1,841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Bij mij zit hij gratis bij m'n pakket van de bank. Ik betaal alleen geld als ik contant geld op neem. De rest wordt na de maand van m'n bank rekening gehaald. Ideaal voor ome ali

11. X11

X11 Fanatiek lid

Jul 8, 2015
    1,768
    1
    0
    Wij hebben er eentje in pakket bij de bank. Wordt hier gebruikt voor aankopen vanuit het buitenland, (boeken hier vaak).
    Betalingen worden automatisch afgeschreven en dus zijn we geen extra kosten kwijt. Voordeel is dat aankopen verzekerd zijn.

12. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    Tuurlijk kost het geld. Per jaar betaal je. En als je voor een bepaalde datum je rekening niet aanvult kost het je ook geld. Je krijgt geen gratis geld.

13. Banana

Banana Fanatiek lid

Jun 29, 2014
    2,045
    621
    113
    Ik heb er een van mijn bank die aan mijn betaalrekening is gekoppeld. Ja, ik betaal er prr jaar voor. Weet niet exact hoe veel, maar vrij weinig.
    En ik heb het zo ingesteld dat wanneer ik mijn creditcard heb gebruikt, het automatisch einde van de maand van mijn rekening gehaald word.
    Zo betaal je geen extra kosten (rente)

14. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

Nov 1, 2016
    2,082
    320
    83
    Female
    Ik had er 1 om hostels te kunnen boeken. Voor de kaart zelf betaalde ik toen niet. Was bij dezelfde bank als mijn betaalrekening. Maar per betaling kwam er wel een toeslag overheen.

15. Masa

Masa Bekend lid

Jul 1, 2014
    574
    2
    18
    Geen idee wat de creditcard me los kost hij zit bij mijn bankpakket en ik doe idd alles online met creditcard, zelden nog met Ideal. Het is met creditcard namelijk meteen verzekerd.

16. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Hier wel gratis hoor. Is een kredietkaart van onze bank. Kost ons geen cent. Op het einde van de maand krijgen we de afrekening en zolang we voor de opgegeven einddatum het krediet aflossen, kost het ons ook geen interest.

17. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Hier ook een gratis kaart en maandelijks wordt een eventueel daarmee betaalde transactie automatisch afgeschreven van onze betaalrekening.

18. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Wij zitten bij de regiobank en die hebben geen creditcard zei ze aan de telefoon, ze verwees me door naar Mastercard.. is dat een goede?

19. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Hier 1 van de anwb, nu in 7 jaar tijd 2x nodig gehad. 1x ivm uggs uit Australië en 1x met een draagdoek vanuit Duitsland. Allebei kon op geen andere manier. En indd wij betaalden dan die 2x dat we hem moesten gebruiken 10€ per jaar z'n beetje. Gebruik je hem in een jaar niet dan betaal je ook niet

20. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Waar staat dat dan? Ik kan alleen vinden dat die kaart bij de ANWB 14,50 euro per jaar kost.

Share This Page