Hoi hoi, Ik heb mijn dochter volledige bv gegeven (wilde kv en bv combineren, maar weigerde de fles nadat ze 4 mnd oud was ) en sinds een weekje drinkt ze wel kv uit een fles. Was eerst nog combineren, maar nu drinkt ze eigenlijk helemaal niet meer bij me (dubbel gevoel haha). Begon met bijten en trekken , dus dacht misschien te weinig bv en flesje erbij gaan geven. Ik kom 's avonds op 45/60 min uit en dat vind ik toch vrij lang, zeker als ze moe is of te lang wakker en je weet dat ze snel d'r bedje in moet . Ze drinkt wat, stopt en gaat dan weer wat verder, maar ik stop uiteindelijk (dan zit er nog 30ml ofzo in) omdat het zo lang duurt. Maar goed, nu ben ik dus niet zo heel ervaren hiermee en vraag me een aantal dingetjes af. - hoeveel geven jullie op deze leeftijd en wanneer precies? - hoe lang doet je kindje over een fles (en hoeveelheid)? - hoe laat geven jullie de laatste fles, hoe lang na het avondeten is dat en hoe weet je of je kindje "klaar" is? - hoe geven jullie de fles? Ik zou het fijn vinden als ze gewoon lekker bij me zit, maar dat lukt dus niet. Ook lijkt ze afleiding (speeltje ofzo) nodig te hebben, terwijl ik denk dat het belangrijk is dat het rustig is/wordt zo voor het slapen gaan.... Goed het zijn nogal wat vragen geworden . Alvast bedankt!
poeh,haha. hier rond 10 mnd 2 flessen (180+6, ontbijt en rond 7u/half 8 voor het slapen). haar avondfles was ongeveer 2 uur na het avondeten. ze deed er nooit lang over, binnen 5minuten is hij op. Het kan zijn dat het gaatje van de speen te klein is dus ze heel veel moeite moet doen? Als ze onverhoopt een keer geen zin had in de fles stopte ze met drinken en draaide haar hoofd weg. Wij gaan trouwens s avonds in kleermakerszit op de bank zitten en leggen haar op schoot. s ochtends ligt ze tussen ons in op bed op een klein kussentje.
Ik denk dat een kindje dat 10 maanden borstvoeding heeft gehad, anders is dan een kindje dat al 10 maanden flesvoeding krijgt. Hier kreeg hij op die leeftijd nog 2 flessen van 180+6, 's morgens 1 bij het wakker worden en 's avonds voordat hij naar bed ging. Hier dronk hij wel vanaf 7/8 maanden z'n flessen in het donker op zijn slaapkamer, anders was hij teveel afgeleid en wilde hij niet drinken. Hier kreeg hij rond 17.30 avondeten en dan tussen 19.30 en 20.00 z'n laatste fles en vervolgens op bed. Misschien inderdaad handig om een grotere speen te proberen, misschien gaat het te langzaam voor d'r? Ik weet niet welke fles je gebruikt en welke speen? Hier gebruikten we toen de smalle difrax fles met M speen, nu nog steeds trouwens....
Die van ons is bijna 10 maanden en krijgt als sinds dag 1 flesvoeding. Inmiddels zit hij nog op 3 flessen van 180+6 (waarvan 1 papfles) Schema is hier nu ongeveer: 7.30 papfles 180+6 met fijne granen 9.30-11.30 slapen 12.00 boterham belegd met olvarit fruit (en de rest van het potje eet hij ook nog op) 13.30 fles 180+6 14.00-17.00 slapen 17.30 warm eten + klein toetje (meestal vanillevla) 20.00 fles 180+6 Flessen geef ik lekker op schoot en de papfles is meestal binnen 10 minuten leeg en de gewone flessen met een kwartier of 20 minuten. Wij hebben de Avent Flessen met papspeen of met speen nr 3