Maattabel: geen touw aan vast te knopen!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Miepske1980, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miepske1980

    Miepske1980 Fanatiek lid

    29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Pas geleden heb ik wéér de kledingkast uitgeruimd. Maatje 62 is toch echt te klein, en mijn dochter van 4 maanden heeft alweer maat 68.

    Nu was ik in de veronderstelling dat maat 68 te dragen is bij 6 maanden. Gelukkig dat het weer nu wat frisser is, want haar kast ligt nu allemaal vol met winterkleding.

    Ligt het aan mij, of aan de fabrikanten? Mij dochter is helemaal niet zo groot, volgens de cb is ze qua lengte en gewicht behoorlijk gemiddeld.... dan zou ze dus in maat 62 moeten zitten en pas in december in maat 68, .... of heb ik het mis?

    De merkjes die mijn dochter in de kast had liggen: Noppies, Claesens, Z8, Zeeman en V&D.... Ze heeft ook wat van Lief, maar die shirtjes passen nog net goed.

    Ik moet zeggen dat ik het zelf behoorlijk lastig vind dat al die merkjes zo verschillend vallen. Ik ben zelf nogal van het online bestellen, en koop graag flink vooruit. Dat maakt het extra lastig, want moet je nu de gewone maat pakken of een maatje groter.... zucht... inkoopperikelen :(
    Hebben jullie daar ook zo'n last van?
     
  2. mammalies

    mammalies Actief lid

    4 mei 2012
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb 5 jaar in de kinderkleding gewerkt, maat 74 is voor een half jaar en maat 86 voor een jaar. Maar dat is per kind ook weer verschillend. Mijn 2 aapjes liepen netjes mee in die lijn, maar niet ieder kindje doet dat natuurlijk!

    Maar met 6 mnd heeft ze maat 74 aan vermoed ik ;)
     
  3. Nele87

    Nele87 Fanatiek lid

    24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Onze dochter zat tot 8 maanden in 62. Die maattabellen zijn gemiddelden, maar er zijn weinig kinderen die precies gemiddeld zijn ;)

    Ik heb hier echter geen probleem mee, want ik koop nooit kleding vooruit.
    Als ik ga winkelen dan mee ik een shirtje mee dat op dat moment goed past, zo heb ik een maatstaf als ik in de winkel sta.
    Op internet bestel ik alleen van merken waarvan ik weet hoe ze vallen.
     
  4. Celika

    Celika Fanatiek lid

    15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Wij hebben van te voren veel kleding gehad in maat 56 tm 68 en ik had ook wel wat gekocht.
    Onze zoon past van Z8 nog in maat 68 maar zoals v&d en noppies past hij maat 68 niet.
    Z8 valt ook wat groter en noppies is meer voor slanke kinderen dat is de mijne niet echt. :D
    Ik koop niks meer van te voren behalve als ik weet hoe het valt.
    Het ene merk valt anders dan het andere dus zou niet teveel vooruit kopen.
    Als ik online bestel en ik weet niet hoe het valt dan bestel ik 1 maat groter kan het altijd omruilen.
     
  5. Miepske1980

    Miepske1980 Fanatiek lid

    29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    @ Mamalies... ik denk dat je gelijk hebt! Thanx.
    Ik heb nu wel wat zomerkleding maat 74, uit een groot kledingpakket wat ik van iemand heb overgenomen. Misschien voor een heel vroeg voorjaar hahaha.

    Ik koop graag vooraf, omdat die kleintjes zo snel groeien. Ik koop eigenlijk niet iets in de maat die ze op dat moment dragen, tenzij ik iets mis, een bijpassende legging ofzo... Op die manier denk ik dat ze er zo lang mogelijk van kunnen genieten, anders ben ik bang dat het een week later niet meer past haha
     
  6. Spathiphyllum

    Spathiphyllum Bekend lid

    3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja het blijft ook nog eens elke keer weer een verrassing hoe groot iets valt. Mijn dochter is nu 4 maanden en zit ook in 68. Gemiddeld dan, want ik heb ook een shirt maat 56 dat nog prima past en een maillot in 62-68 die ze misschien over een paar maanden aan kan, zo groot is dat ding. Er is echt geen touw aan vast te knopen, zelfs kledingstukken van hetzelfde merk verschillen af en toe ontzettend.

    Toch koop ik best wat dingen vooruit, maar wel kledingstukken die altijd van pas komen, dus niet hele specifieke winter of zomerkleding. Ze groeit er vanzelf wel een keer in.
     
  7. Mime28

    Mime28 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Als je dochter met 4 maanden naar maat 68 gaat zit ze bij mijn weten juist precies op schema, vanaf 6 maanden wordt het dan maat 74. (vanaf 9 maanden 80 en 86 vanaf een jaar).
    Natuurlijk zijn alle kindjes anders, maar bij mijn dochter heeft dit heel lang geklopt.
     
  8. Mime28

    Mime28 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Leeftijd (mnd) 4-6 6-9 9-12 12-18 1½-2
    Maat 68 74 80 86 92

    ok tabel is niet mee leesbaar;)
     
  9. podiki25

    podiki25 Fanatiek lid

    18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik weet niet meer welke maat de onze had op 6 maanden, maar op 1 jaar had hij maat 74 en volgens sommige merken moeten ze dan op maat 80 zitten. Of zelfs 86. Echt niet dus. Hij heeft nu een 86 en is 1,5 jr. Die maten gaat uit van het gemiddelde kindje. Lastig. Vooral als het in maanden wordt uitgedrukt. Klopt voor geen meter in mijn geval.
     
  10. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.687
    9.656
    113
    Verschilt enorm! Mijn dochter ging rond 4 maanden naar 68 en met 8 mnd naar 74, met 1 jaar naar 80, 16 maanden naar 86 en 20 maanden naar 92 - nu een half jaar later draagt ze 92 en 98 afhankelijk van het merk. Haar beste vriendinnetje is vier maanden jonger, bijna even lang maar een sprietje, en gaat nu, bijna 2 jaar oud, net naar maatje 86. Dus nee meer dan een seizoen vooruit kopen doe ik ook niet!
     

Deel Deze Pagina