Brilletje ?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by xprincessx, Dec 17, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. xprincessx

xprincessx Bekend lid

Aug 17, 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo ,

Mijn zoontje moet op advies van de orthoptist een brilletje. We hebben wel een merk gekregen wat goed zou zijn maar ze verkopen dit alleen in Belgie en op internet kan ik nergens vinden hoe ze te bestellen het merk Miraflex namelijk. Ik ben al wat opticiens af gegaan maar geen 1 heeft een passend brilletje voor een mannetje van 6 maanden. Weet iemand waar ik mischien zou kunnen slagen voor me zoontje ?

2. Mriek88

Mriek88 Actief lid

Jun 28, 2013
    169
    0
    0
    Ik heb zo even geen advies maar heb wel een vraag, jouw zoontje is 6 maanden, waarom is er bij hem naar zijn ogen gekeken? Ik zelf heb hele slechte ogen en vraag mij dus af of ik dit heb doorgegeven aan mijn kinderen (hoop het natuurlijk niet) maar cb zei dat ze dat pas vanaf twee jaar controleren?
    Groetjes en succes met je zoektocht naar een geschikte bril!

3. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Zo vroeg al een brilletje?
    Nooit geweten dat baby's op z'n jonge leeftijd al een brilletje krijgen:$

4. Bruijntje

Bruijntje Lid

Feb 2, 2009
    98
    0
    6
    Zuid-Holland
    Jeetje, dat is jong! Heeft je zoontje zeker - sterkte en niet een +?

Mijn dochter begon met een maand of 9 scheel te kijken. Omdat ik één slecht oog heb zijn we direct doorverwezen naar de oogarts. Ze bleek een dikke vette plus te hebben, maar omdat het nog wat kon bijtrekken nog niet direct een bril voorgeschreven gekregen. Mij werd uitgelegd dat een kindje een + zelf nog kan corrigeren en dus goed kan kijken maar dat door de inspanning die het kost er een lui oog kan ontstaan. Met een - sterkte kan dat niet en heeft een kindje echt al snel een bril nodig.

Pas met 16 maanden is er een bril aangemeten bij mijn dochter. Haar hoofd was al te groot voor een bril met bandje achter d'r hoofd langs. Dus de bril bleef in het begin niet erg goed op... Maar na het vervangen van de gewone pootjes door een soort flexibele haakjes achter dr oortjes gaat het nu wel goed.

Ik denk dat voor een 6 maand oud kindje echt wel een bril met een bandje moet. Blijft anders echt niet opzitten! Ga eens langs bij een zelfstandige opticien bij je in de buurt. Is vaak wel wat duurder, maar heeft vaak wel meer mogelijkheden qua montuur. Dus misschien ook wel van miraflex.

En tja, het is een dure grapje, een bril voor een kleintje. Zorgverzekering dekt vaak maar erg weinig, en veelal maar 1x per drie jaar. Mijn dochter is denk ik binnen een jaar aan een nieuwe toe, hoofd groeid en sterkte veranderd ook nog.

Veel succes met je zoektocht!

5. xprincessx

xprincessx Bekend lid

Aug 17, 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hij is toen ie 2 maanden is onderzocht in het ziekenhuis, Hij was toen opgenomen vanwege vele huilen en dan sluiten ze het lichamelijke allemaal eerst uit, Zijn ogen kwa volgen kwamen ook veel later op gang.

6. xprincessx

xprincessx Bekend lid

Aug 17, 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje heeft inderdaad + dus dat hij van dichtbij niet zo goed kan zien, Hij kan dan soms ook heel hard schrikken als hij ineens wat ziet en huilt er dan soms ook van. Ze hebben inderdaad het eerst ook bij mijn zoontje aan gekeken maar de sterkte blijft best fors.

Share This Page